השבוע אנו מציינים 55 שנים לאיחודה של ירושלים. 55 שנים מאז אותם קרבות גבורה של לוחמינו האמיצים, שבסופם השבנו את הריבונות היהודית לעיר העתיקה, לרחבת הכותל המערבי ולהר הבית, אחרי 2,000 שנות גלות.
2,000 שנה התפללו אבותינו ״ותחזינה עינינו בשובך לציון״, והינה, אנחנו זכינו להגשים זאת.
1 צפייה בגלריה
   השר זאב אלקין
   השר זאב אלקין
השר זאב אלקין
(צילום: לע"מ)
ירושלים היא בירתו הנצחית של העם היהודי, בכך אין כל ספק, אך אסור שהצהרה זו תישאר באוויר. משימתנו הלאומית היא לגבות אותה בפעולות בשטח.
כשר ירושלים ומורשת אני יכול לומר שבשנים האחרונות ניכרת עלייה משמעותית בהשקעה שלנו בעיר הבירה. אנו פועלים כל העת לחיזוק מעמדה הבינלאומי של ירושלים ולמיצובה כעיר הבירה הבלתי מעורערת של מדינת ישראל.
משרד ירושלים ומורשת מוביל בימים אלה את ההשקעה הממשלתית הרחבה ביותר מאז קום המדינה בבירת ישראל, והופך אותה לעיר חדשנית ומתקדמת.
בעיר פועלות מאות חברות הייטק וביוטק, ואנו מקדמים תוכניות לשילוב האוכלוסייה החרדית בתעסוקה איכותית ובמרחב ההייטק הירושלמי, על מנת לשפר את מצבם הכלכלי של התושבים ולהביא לצמיחה כלכלית בעיר.
קידמנו את העברת כלל היחידות הארציות של משרדי הממשלה לירושלים, והכרזנו עליה כעיר ממשל. זו החלטה שתחזק את המעמד של ירושלים הן כלפי חוץ, בקרב מדינות העולם, והן כלפי פנים, בקרב אזרחי ישראל.
אנו בונים ומשפצים מוסדות ופארקים ברחבי העיר, שישרתו את התושבים וישפרו את פניה של ירושלים, בד בבד עם חיזוק התיירות ומשיכת תיירים מכל רחבי העולם, להכיר מקרוב את הסיפור הייחודי של ירושלים.
נוסף על כך אנו הופכים את המושג "ירושלים המאוחדת" מסיסמה לעובדה בשטח. העברנו החלטת ממשלה תקדימית להשקעת מיליארדי שקלים במזרח ירושלים, שיצמצמו את הפערים בין חלקי העיר ויהפכו את מזרח ירושלים לחלק בלתי נפרד ממנה.
ירושלים היא עיר בעלת היסטוריה מפוארת, אך בזכות פעולות אלו שאנו מבצעים ונמשיך לבצע, אני צופה לה עתיד מפואר לא פחות.
יום ירושלים הוא יום חג עבור כל אזרחי ישראל, בני כל המגזרים והעדות.
אני רוצה לאחל לאזרחי ישראל ולעם היהודי כולו יום ירושלים שמח.

זאב אלקין
שר הבינוי, השיכון, ירושלים ומורשת