יוסי ליצ'ק, בן ה-65, הבן הבכור למשפחת ליצ'ק ואחד ממייסדי פרויקט הדיור המוגן היוקרתי "בראשית", החליט מתוך אמונה שלמה ב"מוצר" שלו להפוך לדייר במתחם המגורים שמוקם בימים אלו ברמת מוצא.
החיבור של יוסי לדיור המוגן החל בילדותו, כשהגיע עם אימו לעבודה ברשת בתי אבות מובילה. עם השנים החליט להתמקצע בתחום ולמד ניהול בתי אבות כדי לשפר את איכות השירות, התנאים והסביבה, שלה זוכים בני הגיל השלישי. לאחר שנים, כשאימו התבגרה ונזקקה למסגרת תומכת, רצו יוסי ושלושת אחיו להעניק לה את הטיפול המקצועי הטוב ביותר. "רצינו שהיא תרגיש בבית החדש שלה חום ואהבה, ושתמשיך להיות בשליטה על חייה", הוא אומר. "כך למעשה נוסדה 'רשת ליצ'ק'. אנחנו מאמינים בידע ובניסיון שצברנו לאורך השנים, ורוצים ליצור יחד קהילה הממצה את ההווה שלאחר הפרישה עם חוויית מגורים משמעותית".
5 צפייה בגלריה
(הדמיה: באדיבות "בראשית" דיור מוגן)

תוחלת החיים הנמצאת במגמת עלייה מתמדת, לצד הביקוש הגובר לחוויית מגורים דינמית המתאימה לאוכלוסיית הגיל השלישי, הובילו את יוסי ואחיו ליזום את הקמת "בראשית'', כשהמוטו המנחה אותם הוא לחולל שינוי ביחס האישי, בטיפול המקצועי ובאופי המגורים. "אני בן 65, וכמו אנשים רבים בני גילי, אני מרגיש בשיא כוחי", הוא אומר. "אני יוצא בכל בוקר לעבודה, הולך לחוגים אחר הצהריים ומבלה עם משפחתי באירועי תרבות בערב. בתקופה הזו, שבה תוחלת החיים עולה, אנשים מבוגרים רוצים למצות את עצמם וליהנות מהחיים".
מתחם "בראשית" ממוקם על שטח המושבה ההיסטורית "קולוניה", שהייתה מושבה למאות חיילים מהלגיון הרומי לאחר פעילותם הצבאית. בצמוד למתחם נמצאת הדרך הרומית, "מעלה הרומאים", המובילה לשכונת גבעת שאול, ואותה ישמרו האחים ליצ'ק, במסגרת עבודת הבנייה, יחד עם שימור הבריכה העות'מאנית. החזון בבניית הפרויקט הוא לשלב בין החדש לישן, בין המודרני לעתיק - בדומה לפרויקטים נוספים ברחבי העיר, ביניהם פרויקט שדרות ממילא, מלון וולדורף אסטוריה ועוד.
5 צפייה בגלריה
(הדמיה: באדיבות "בראשית" דיור מוגן)
מה הגיל הממוצע של הנרשמים ל"בראשית"?
"המתחם מיועד לאנשים שחשוב להם להיות מעורבים, לתרום לקהילה ולהשתייך למעגלים חברתיים", אומר יוסי. "מדובר במקום שבו הדיירים קובעים כיצד הם רוצים לחיות. ניתן לראות זאת גם לפי נתוני ההרשמה - גיל הנרשמים הממוצע הוא 70, והוא מלמד שמדובר באוכלוסייה צעירה יחסית מכל רחבי הארץ, שמעוניינת לבנות יחד קהילה תומכת וליהנות מחוויית מגורים אחרת. פה תהיה לי פרטיות ואוכל לעסוק בענייניי: אעבוד, אסע לאן שארצה, אפתח תחביבים, ואחליט על סגנון החיים שמתאים רק לי, ומצד שני אפתח קשרים עם מכרים בעלי תחומי עניין משותפים, ואכיר חברים חדשים לחיים, שאיתם אוכל לשבת ולהתרענן בבית הקפה שייפתח במתחם".

"אנחנו לא פנסיונרים"

אנשים בני 70-65 הופכים על הנייר ל"פנסיונרים", אבל כוחם עדיין במותנם, ולכן אחת הבעיות שעליהן שם ליצ'ק דגש בחשיבה על אופי השגרה במתחם "בראשית", היא הירידה בפעילות הגופנית בקרב בני הגיל השלישי: הם ממעיטים בהליכה ספורטיבית, ומשתתפים פחות בפעילויות תרבותיות הדורשות יציאה מהבית. "אבל כאשר כל הפעילויות מרוכזות ונגישות במקום אחד, עם צוות צמוד וחברים קרובים המעודדים באופן טבעי, חיי יהיו יותר אקטיביים", אומר יוסי. "לאחר שתיית הקפה בבוקר מול הנוף היפה, אני אלך לשחות בבריכה המחוממת, ומשם אוכל להמשיך לחוג יוגה, ובערב אשב עם החברים מול השקיעה שתרד על הרי ירושלים".
5 צפייה בגלריה
(הדמיה: באדיבות "בראשית" דיור מוגן)

5 צפייה בגלריה
(הדמיה: באדיבות "בראשית" דיור מוגן)
מתחם "בראשית" מציע לדייריו חוויית מגורים אחרת ודינמית, שאליה יוכלו להסתגל בקלות - פרטיות מקסימלית, לצד יצירת חברויות איכותיות, הענקת מעטפת תומכת ומסייעת תוך מתן ביטוי לרצונות האישיים, היצע רחב של פעילויות תרבות תוססות ומגוונות לצד אירועי קהילה. "באמצעות טיפוח איכות החיים והגינה הקהילתית שנקים כאן, גם אנשים שמרגישים שפחתו להם האנרגיות, מגלים את העוצמה הטמונה בידיהם", אומר יוסי. "אני מאמין כי תוך כדי העבודה, פיתוח הסביבה, הכנת הקרקע, בחירת הצמחים, השתילה והטיפול היומיומי באדמה, לצד ההתרגשות מהפריחה הססגונית, הגינה הקהילתית תמלא את תפקידה ותהווה מפתח ליצירת שותפות של קבוצת אנשים, המטפחים ומעמיקים את הקשר ביניהם ולעיתים גם עם הנכדים".
5 צפייה בגלריה
(הדמיה: באדיבות "בראשית" דיור מוגן)
בד בבד עם שמירה על הממד החברתי והבריאותי, במתחם "בראשית" מקפידים שגם המילה האחרונה בתחום הטכנולוגי תבוא לידי ביטוי. יוסי, מהנדס חשמל ואלקטרוניקה בהכשרתו, הקפיד על יצירת בית חכם עבור הדיירים, שמאובזר בטכנולוגיה המתקדמת ביותר, החל ממערכת מיזוג אוויר המאפשרת שליטה בכל חדר בנפרד, דרך מערכת חימום מים חשמלית שתתפקד היטב גם בחורף הירושלמי, וכלה במטבח מעוצב עם כיריים חשמליים, קולט אדים, תנור אינטגרלי ומקרר חדשני. "במשך עשרות שנים התרוצצנו סביב השעון, התמקדנו בקריירה, הקמנו משפחה ודאגנו לקרובים. זה הזמן שלנו להאט את הקצב, לשלוט בסדר היום שלנו, להתכונן ולהתארגן לעשורים הבאים, כדי להגשים את החלומות שלא הספקנו. זה הזמן שלנו להתחלה חדשה ומרגשת".
לפרטים נוספים והטבות מיוחדות ברכישה מוקדמת ניתן לפנות: 2349* או היכנסו>>