המים חיוניים לחיינו. כולנו מכירים היטב את ההמלצה לשתות מהם במידה מספקת כדי לספק לגוף את הנוזלים הדרושים לקיומו. לצד זאת למגע המים עם הגוף נודעת השפעה מרובה על הנפש.
אמבטיה היא חוויה נעימה ומרגיעה, שנחוצה עד מאוד בימים כאלה, והיא אף הזדמנות לזמן איכות משותף של ההורים עם ילדיהם הקטנטנים. מגע אוהב ועדין בזמן הרחצה ובזמן החיבוקים שלאחריה מחזק את ההתפתחות הבריאה והמאושרת של התינוק או הפעוט.
מסקר האמבטיה הגדול של חברת ג'ונסונס® ברחבי העולם עולה, שבעוד 84% מההורים אומרים שזמן הרחצה הוא אחד מזמני האיכות שיש להם עם תינוקם, רבים מהם לא מעריכים את כוחו ויתרונותיו של זמן זה. המדע העדכני מגלה, שחוויות רב־חושיות חיוניות לעיצוב מוחו המתפתח של התינוק, וכך הרחצה היא זמן מעולה עבורכם, ההורים, לטפח את התפתחות התינוק בליווי מגע, מראה, ריח וצלילים.
3 צפייה בגלריה
תמונות לכתבה שיווקית - ג'ונסונס
תמונות לכתבה שיווקית - ג'ונסונס
אמבטיה מקרבת עם הקטנטנים
(שאטרסטוק)
איך עושים את זה?
גלו התלהבות מהישגי הקטנטנים, דוגמת היכולת לסחוט את הספוג או להשיט צעצוע, ועודדו אותם לחקור ולשחק - למשל טיפחו על המים קדימה ואחורה כדי להשפריץ. הפכו את זמן האמבטיה לפעילות כיפית שבה הילד רוכש מיומנויות חדשות. הראו לו כיצד ניתן להדביק אותיות מספוג לדופן האמבטיה או כיצד ניתן לגרום לברווזון להשמיע קול.
כדי לבנות ולחזק את כישורי השפה והמחשבה, תקשרו עם ילדיכם; למשל שירו להם או השמיעו להם שיר ושירו ביחד. אם הם משמיעים למשל קולות ועושים סימנים המעידים על רצונם לקרוא בספר, עודדו אותם ומלאו את בקשתם. כמו כן בעת הרחצה הסבירו לילד מה אתם עושים. למשל, הפילו את הברווזון למים ואמרו: "תראה, הוא צף!".
כדי לטפח את ההתפתחות הגופנית, היפכו את זמן האמבטיה לפעילות לימודית מהנה עבור הפעוטות. הציעו להם מגוון צעצועים שיוכלו לחקור ולבדוק באמצעות ידיהם.
הצביעו על איבריהם השונים של ילדיכם וקראו להם בשמותיהם. שבחו את הילדים כשהם מפוצצים בועות סבון, והסבירו להם באילו איברים הם משתמשים לשם כך.
נצלו את זמן הרחצה כזמן שבו ילדכם יכול ללמוד ולגלות דברים, וזאת כאשר אתם משחקים איתו באמבטיה במגוון אמצעים, דוגמת כוסות וספרי אמבטיה. המשחק המשותף תורם לחיזוק הקרבה ביניכם.
ילדכם הפעוט מפתח את ביטחונו העצמי כאשר הוא יכול לרחוץ את עצמו ואת הברווזון שלו וכשהוא מגלה כיצד מפוצצים בועות. כישורי המחשבה שלו מתפתחים כשהוא משתמש בדמיונו במשחקי תפקידים וכאשר הוא מקשר בין דברים שהוא רואה בספרים לדברים שיש בחייו האמיתיים. הוא מפתח את כישורי השפה שלו ואת שרירי אצבעותיו וידיו כשהוא הופך את הדפים בספר, ולומד מילים חדשות כשאתם קוראים יחדיו.
3 צפייה בגלריה
תמונות לכתבה שיווקית - ג'ונסונס
תמונות לכתבה שיווקית - ג'ונסונס
תכשירים מותאמים לעור התינוק
(באדיבות חברת ג'ונסונס)
להעמיק את הקשר
חברת ג'ונסונס מייצרת מעל 125 שנה תכשירי ניקוי וטיפוח עדינים המתאימים לתינוקות מגיל לידה ולכל משפחה. מוצרי ג'ונסונס ידועים בריחות מעולים ומזוהים, התורמים לתחושת הרוגע והפינוק. בחברה לא שוקטים על השמרים ומשכללים כל העת את הפורמולות, כך שיתאימו לשימוש יעיל ומהנה בקרב כל הגילאים. כמו כן ומתוך הבנה את היתרונות של שנת לילה טובה, ובשיתוף עם מומחים, פיתחה החברה את השיטה המובילה המסייעת להשגת המטרה, בין היתר באמצעות שלושה תכשירים, שפותחו בהתאמה לעור התינוק:
לפני השינה רחצו את תינוקכם באמבטיה חמימה באמצעות ג'ונסונס® אל סבון לפני השינה - תכשיר ניקוי היפואלרגני, ללא צבע, פרבנים, פתאלטים וסולפטים, המנקה בעדינות את עורו העדין של התינוק ומותיר אותו עם תחושה בריאה. מועשר בתערובת ניחוחות ™NaturalCalm.
עיסוי מרגיע הוא דרך נהדרת לגרום לתינוק לחוש אהוב, מוגן ומוכן לשינה. מחקרים מעידים שעיסוי ומגע יומי משפרים את איכות השינה, כשהם משולבים בשגרת ההכנה לשינה. כדי להעמיק את הקשר עם תינוקכם, עסו אותו בג'ונסונס® שמן לתינוק. השמן לוכד עד פי 10 יותר לחות כדי לשמור על רכות העור והתחושה הבריאה.

3 צפייה בגלריה
תמונות לכתבה שיווקית - ג'ונסונס
תמונות לכתבה שיווקית - ג'ונסונס
תכשירים מותאמים לעור התינוק
(באדיבות חברת ג'ונסונס)
לאחר העיסוי הזינו בעדינות את עור התינוק בג'ונסונס תחליב לחות לתינוק, בעל הניחוח הנעים, שיותיר את העור רך וחלק כבר מהשימוש הראשון, והקפידו על שקט. כשהתינוק ישן טוב יותר, גם ההורים ישנים טוב יותר.
כדי לחוות את החוויה במלואה, חשוב להקפיד על כך שהיא תתבצע באופן בטוח. לעולם אין להשאיר תינוק לבדו באמבטיה, אף לא לרגע אחד! עליכם לארגן מראש את כל מה שנחוץ לרחצה ולא לענות לטלפון. עוד ודאו שטמפרטורת המים נמוכה מ־48 מעלות צלזיוס, כדי למנוע אפשרות של כוויות.
ובכל מקרה, בסיום הרחצה המהנה חבקו את ילדכם חיבוק אוהב וחילקו יחד רגע מקרב.
פורסם לראשונה: 15:31, 22.11.23