"השבוע התקבלה שיחה שנכנסה לי במיוחד ללב", משתפת חסיה בכר, מנהלת מוקד המידע והשירות של ההסתדרות, שמאז פרוץ המלחמה פועל כמוקד חירום. "על הקו הייתה עובדת שגיסה נרצח במלחמה, ובני משפחתו נחטפו לעזה. כעת היא גילתה שהיא בהריון ולמרות החשש הגדול להגיע למקום העבודה, המעסיק עדיין מחייב אותה להתייצב. היא שאלה אותנו בחוסר אונים מה לעשות? הנציגה במוקד שקיבלה את השיחה ביקשה ממנה להמתין רגע, הורידה את האוזניות, נכנסה אליי לחדר והתפרקה. דאגנו לפונה למענה מקצועי מיד, אבל גם אחרי שהשיחה הסתיימה – משהו בה נשאר לי בלב".
המוקד נותן שירות לכל תושבי מדינת ישראל, גם אם הם אינם חברי הסתדרות, ומטפל באלפי פניות ביום. מאז פרוץ המלחמה, ובהנחיית יו"ר ההסתדרות ארנון בר־דוד, הורחבו שירותי המוקד למגוון נושאים נוספים מעבר לייעוץ בדיני עבודה. נציגי השירות, שבדרך כלל עוזרים לעשות סדר בזכויות עובדים, נותנים כעת מענה לגבי סוגיות מורכבות שנוגעות למקומות העבודה במהלך תקופת המלחמה.

1 צפייה בגלריה
חסיה בכר מנהלת מוקד המידע והשירות של ההסתדרות
חסיה בכר מנהלת מוקד המידע והשירות של ההסתדרות
חסיה בכר מנהלת מוקד המידע והשירות של ההסתדרות
(באדיבות ההסתדרות)

מזכויות עובדים עד חמ"ל דיור
השאלות הנפוצות שמתקבלות במוקד עוסקות בסוגיות כמו זכויות עובדים שגויסו למילואים, מקומות עבודה שנסגרים, שכר, חל"ת ועובדים שילדיהם נמצאים בבית עקב מסגרות חינוכיות סגורות. "המטרה שלנו היא להכניס יותר ודאות בתקופה של אי ודאות", מוסיפה בכר. "הרגלי השינה שלי השתנו, אני שומרת שבת באופן מלא, ועכשיו זמינה 24 שעות ביממה. להיות עם טלפון בשבת ולעזור לאנשים - ממלא לי את הנשמה, זו זכות".
בנוסף מוקד החירום של ההסתדרות מעניק סיוע רגשי ונפשי בשיתוף עם הסתדרות הפסיכולוגים בישראל ואיגוד העובדים הסוציאליים. המוקד מפעיל גם חמ"ל דיור, שעוזר למשפחות שנאלצו להתפנות מביתן עקב המלחמה, תוך תיאום האירוח שלהן במתקני ההסתדרות ובאתרים נוספים. "יש אנשים שהשאירו דירה שנפגעה, לקחו את הרגליים שלהם, בלי אוכל, בלי בגדים, ואנחנו עזרנו למצוא להם קורת גג", משתפת מיטל דה־פז, אחראית משמרת במוקד. "העבודה במוקד קשה, אבל אנחנו צריכים להיות חזקים. בשבילם. לראות את החוסן והעוצמה של עם ישראל בזמנים האלה – נותן לי תקווה".
מוקד החירום זמין בטלפון: 2383*, בווטסאפ: 054-8678673, בדוא"ל: moked@histadrut.org.il
או דרך אתר ואפליקציית ההסתדרות. בנוסף פורום העצמאים מבית ההסתדרות מעניק סיוע לעצמאים ולפרילנסרים בטלפון: 03-7756888
פורסם לראשונה: 10:25, 23.11.23