בשיתוף מרכז הנדל"ן

שכונת פלורנטין החלה את דרכה כשכונת סחר ומלאכה בחלקה הדרומי של העיר תל-אביב. בשנים האחרונות הפכה פלורנטין למוקד משיכה מבוקש למגורים בקרב צעירים ומשפחות.
בגלל הצלחת האזור, בהיבטים של תרבות, אופי צעיר ותוסס, פתיחת עסקים, פארקים לנוחות דיירי השכונה ומחירים סבירים יותר מהשכונות שמצפון לה, מעמדה של פלורנטין נמצא בעלייה, מה שאף משפיע לטובה על הצירים והשכונות שמסביב לה.
"אפשר לומר שהאזור הזה השתנה דרמטית בשני העשורים האחרונים", הסביר אוהד דנוס, לשעבר יו"ר לשכת שמאי המקרקעין. "האזור מדרום לפלורנטין, שהפך להיות אזור מגורים, היה בעבר אזור מלאכה ששינה את פניו עם בנייה חדשה, עם כיכרות, עם שטחים פתוחים ואווירה של התחדשות".
כשבאים לחדש את תוואי העיר, הרי שלא תיתכן בנייה למגורים בלי פרוגרמות ראויות. צריכה להיות התחשבות מלאה בצורכי ציבור, לדאוג לגינות, בתי ספר, גני ילדים, כל מה שזוגות צעירים וכל משפחה צריכה על מנת לחיות באזור, לבלות בו וליהנות ממנו.
כשאזור, דוגמת ציר דרך שלמה, מסומן על ידי העירייה כאזור לפיתוח, נפתחות אפשרויות חדשות למקום מתוקף תקציבים חדשים – הפיתוח עצמו מלווה בתכנון של בנייה, בין אם לשטחי מסחר ובין אם למגורים, אמר דנוס.
בדרום תל-אביב, אזור פלורנטין, נמצא כעת בתנופת בנייה גבוהה מתוקף תכנית המתאר החדשה של עיריית תל אביב ושמה "תל אביב 5000", הסביר יהודה עובד, סמנכ"ל שיווק ומכירות, קבוצת חג'ג'. "התכנית נועדה לשנות את כל פני האזור, בין היתר בתמהיל הבנייה באזור. בין אם דירות בגדלים שונים, בשילוב של בנייה המאפשרת מקומות פנאי בקרבה גדולה לאזור המגורים, ולנוחות התושבים – הכל במרחק נגיעה".
הקרבה מאפשרת שימוש באופניים חשמליים, הליכה ברגל, ואל התחבורה הציבורית הענפה שכבר קיימת באזור, תצטרף גם הרכבת הקלה מה שיהפוך את האזור לבעל נגישות גבוהה, לרבות שירותים לרווחת התושבים. כל אלו, הסבירה לומינה קוורמן, אנליסטית מחקר במדלן, הוא בעל השפעה על העלויות באזור.
"האזור בצמיחה ורואים הרבה בנייה חדשה ותמ"א", אמרה לומינה קוורמן, אנליסטית מחקר במדלן. "אין ספק שלאזור הזה יש קסם משלו, משהו שאנשים רבים מחפשים", סיכמו גידי בר אוריין, מבר אוריין אדריכלים וליאון אביגד, מייסד ובעלים מלונות בראון. "השילוב של עיר, אבל גם של מקום שקט וירוק שמאפשר ליהנות מכל העולמות".
בשיתוף מרכז הנדל"ן
פורסם לראשונה: 08:00, 23.06.20