בשיתוף מרכז הנדל"ן


כפר יונה היא עיר באזור השרון, בין הערים נתניה וטולכרם, בצומת שבין הכבישים 6 ו-4. היישוב הוקם בשנת 1932 על ידי מוריס פישר, והוכרז כמועצה מקומית בשנת 1940. בעקבות פיתוח בתחומי הבינוי, התעשייה והחינוך בתחילת העשור השני של המאה ה-21 קיבל היישוב מעמד של עיר ב-11 בפברואר 2014.
בבסיסה, כפר יונה היא עיר של צמודי קרקע, של בנייה נינוחה, מרווחת, עם איכות חיים. "בשנים האחרונות המקום עובר תהליכי התחדשות ושכונות חדשות, מודרניות, שמתוכננות היטב עם בנייה חדשה, בנייה רוויה שאמורה לחזק יותר את הישוב, להגדיל אותו, אבל עדיין לשמור על הקהילתיות לשמור על איכות החיים שמאפיינת את אזור השרון", מסביר אוהד דאנוס, לשעבר יו"ר לשכת שמאי מקרקעין.
דוגמה לבנייה החדשה אפשר לראות בשכונת שרונה, בחלק הדרום-מזרחי של כביש 57, כביש 562 החדש שמחבר עד בני דרור, קדימה צורן, רמת אמיר. "הבנייה במקום מרווחת וכן אפשרה ליצור שבילי הליכה של חצי קילומטר בין כל ארבעה בניינים ללא הפרעה של כלי רכב", מסביר תמיר לולו - מנהל נכסים מניבים אפריקה ישראל. "אלו שבילים מרווחים סביב ובין הבניינים, עם כניסות מרווחות. במקביל יש שטח משותף עם גינות, עם ספסלים ושבילים לילדים שיכולים לטייל עם האופניים".
בנוסף, אומר לולו, בוצעה בנייה שמאפשרת לדרים בבניינים להתחבר אל הטבע בקלות, כפי שמספר עדי נדל, מתושבי השכונה: "לא משנה באיזו קומה גרים - פנטהאוז, גן או באמצע בניין - ברגע שפותחים חלון יש נוף ירוק ואוויר נקי לנשימה - אלו דברים שנותנים איכות חיים."
"אני חושב שכשאנחנו מדברים על שכונות חדשות שנבנות מן היסוד, אנחנו מדברים, קודם כל, על תשתיות חדשות", מוסיף דאנוס. "אין ספק שהתושבים רוצים מקום שבו ניתן להתפתח, שיהיו בו את כל המתקנים מבחינת גנים, בתי ספר יסודיים, תיכונים, ויחד עם זאת, שניתן יהיה להתנייע לעבודה בקלות יחסית.
"אני אבא לילדים, יש לי פה את גן הילדים דקה מהבית, יש פה כבר בית ספר, יש פה מתנ"ס, הולך לקום פה מרכז מסחרי, בית ספר תיכון ויש אפילו פארק עם אגם מלאכותי ומתקנים לכל רמה של גיל - מהגדולים ועד הקטנים" מסכם אורי בלולו, תושב השכונה. "הכי חשוב זה שהילדים מבסוטים וטוב לגדל פה ילדים."
בשיתוף מרכז הנדל"ן




פורסם לראשונה: 09:00, 07.03.21