בשיתוף מרכז הנדל"ן


העיר בת-ים הוקמה בשנת 1926 על ידי 13 משפחות ושמה בתחילה היה "בית וגן". בהמשך הפכה למועצה מקומית שגדלה והפכה לעיר (בשנת 1958) אותה אנחנו מכירים כיום כעיר בת-ים, הנושקת לים.
באתר העירייה מוסבר: "הבחירה בשם 'בת-ים' נומקה בקרבה המבורכת לים, בהתייחסות לאותיות הפתיחה והסיום של עיר הקודש ירושלים ובעובדה, שאין בשם 'בת-ים' אותיות גרוניות, אשר עלולות להדגיש הבדלי הגייה ומוצא בין תושביה."
מאז הקמתה הלכה והתפתחה העיר, בין היתר, לאחר קום המדינה קלטה בת-ים אלפי עולים חדשים שהגיעו מהתפוצות השונות, מה שהוביל לתנופת בנייה אדירה. כיום, אגב, מונה העיר כ-160 אלף איש ואישה.
בשנים האחרונות הפכה העיר למובילה בכל הקשור בפרויקטים של התחדשות עירונית - תמ"א 38 ופינוי בינוי. יחד עם הפרויקטים הללו, שמחדשים את הנדל"ן בעיר, דואגים לחדש גם עשרות גנים, להוסיף מתקני משחק וספורט – כשהמרחב הציבורי מונגש לציבור עם מוגבלויות.
אחת הסיבות לתנופת הבנייה וההתחדשות היא העובדה שהעיר נמצאת במרחק פסיעה מתל אביב, אך המחירים בה נמוכים יותר, ולכן היא מהווה הזדמנות מעניינת בתחום הנדל"ן, מסביר יוסי זמיר מתיווך זמיר נדל"ן, הפועל בעיר. שכונה לדוגמה, שעוברת בתקופה האחרונה שינוי ופיתוח היא השכונה הצפון מערבית שגובלת ביפו.
זוהי שכונה שמצדה האחד קרובה ליפו ומצדה השני קרובה לים – שתי סיבות שמביאות אליה לא מעט תיירים. האזור מתאפיין בתחבורה ציבורית ענפה - כרגע מתבצעות עבודות הרכבת הקלה, ובמקביל קיימים קווי אוטובוסים מרחוב רוטשילד שמגיעים לכל גוש דן. כמו כן, קיימים שבילי אופניים וקורקינטים שמגיעים עד הירקון. בנוסף על אלו ישנה תחנת הרכבת שנמצאת בוולפסון, ולבעלי רכב פרטי, נגישות לאיילון, מסביר אולג לוקינסקי שותף ומנכ"ל ניו ארה, הבונה בעיר.
אופיר רוקח אנליסטית מחקר, מדלן, מוסיפה כי על פי בדיקות שבוצעו, נמצא כי מחירי הנדל"ן בעיר עלו בשנים האחרות, בין היתר בשל הנגישות, הקרבה לתל אביב וההתפתחות העירונית הענפה.
אין ספק שבעיר קיימת תנופה אדירה של התחדשות עירונית - ויש האומרים כי מי שיגיע לאזור הזה בחמש-שש שנים הקרובות לא יזהה אותה.
בשיתוף מרכז הנדל"ן
פורסם לראשונה: 07:00, 23.07.20