בשיתוף מרכז הנדל"ן

יפו היא אחת מערי הנמל העתיקות בעולם ושמה אף מוזכר בתנ"ך. כבעלת היסטוריה עשירה עוד מימי מצרים העתיקה, אפשר למצוא בה לא מעט מזכרות בדמות מבנים מפוארים ועתיקים המספרים את סיפורה. ב-1949 אוחדה עם העיר תל אביב ומאז היא מהווה את אחד מרובעיה של העיר תל אביב-יפו.
במרוצת השנים השתנו פניה של יפו מבחינת אוכלוסייה, מבנים, שטחים ציבוריים ועוד. בשנים האחרונות, היא זוכה לשינוי, לא מעט בזכות המשאבים הגיאוגרפיים, כמו ים וקרבה לכבישים ראשיים, ומתרחשת בה התפתחות מאסיבית של בנייה ושיקום האזור, למשל בשדרות ירושלים, כניסתה של הרכבת הקלה, בנייה של גני ילדים ופארקים חדשים, ובתחום הנדל"ן היא זוכה לדירות גדולות יותר המותאמות למשפחות במיקומים מרכזיים.
רחוב גר צדק פינת חסדי האומות ביפו הם גבולותיו של אזור שנקרא שכונה שלישית בשורה מעג'מי, מסביר ארז כהן, שמאי מקרקעין ז.כ. מחקר וסקרים בע"מ. זהו אזור שזוכה לפיתוח בימים אלו. מצד מערב יש את שדרות ירושלים עם הפיתוח של הרכבת הקלה, שהולך ומתקדם, ומצד מזרח יש את איילון עם צומת וולפסון, בצפון השכונה יש את מכללת תל אביב. כיום ישנם בשכונה כעשרה פרויקטים בהליכי תכנון של התחדשות עירונית, לרבות פרויקט של פינוי בינוי.
השינויים הצפויים יביאו עמם אוכלוסייה חדשה, בין היתר של משפחות צעירות שיחפשו אחר מגורים המתאימים למשפחות גדלות. ציון אוטומזגין, מנכ"ל קבוצת ידר מסביר כי הדירות בבנייה החדשה יוכלו לתת מענה למשפחות הללו, ההיצע של מספר החדרים יאפשר בחירה מתאימה לזוגות צעירים, משפחות ומשפרי דיור.
אין ספק שיפו היא הוכחה לכך שגם מקומות בעלי היסטוריה מפוארת, יכולים להתחדש.
בשיתוף מרכז הנדל"ן


פורסם לראשונה: 07:00, 29.07.20