בשיתוף מרכז הנדל"ן
מודיעין נחשבה בעבר לעיר למשפחות בלבד, אך בשנים האחרונות הפכה לעיר שמציעה חיים מגוונים ונהנית מיתרון גדול של מיקום, ממש בטבורה של ישראל – בין מזרח למערב, בין צפון ודרום. בתקופה בה מיקומים גיאוגרפים הופכים לקריטיים מול תחבורה בלתי אפשרית בכל מקום, מיקום כזה נושא איתו רק יתרונות.
תכנית המתאר של העיר מציגה את נתוני הצמיחה של אוכלוסיית העיר שעד 2040 תגדל פי 2.5 לכ-240 אלף תושבים, מה שיהפוך את מודיעין לאחת הערים הגדולות במרכז הארץ. התוכנית אף מציינת כי הגבעות הדרומיות יוגדרו גן לאומי וכי השכונות מכבים ורעות ישמרו על הצביון הכפרי שלהן. במסגרת התכנית אושרה גם הקמתו של המע"ר, מרכז עסקים חדש בחלקה הצפון–מערבי של העיר. המרכז החדש הנבנה כיום באזור, תוכנן כמתחם עירוב שימושים ומשלב מגורים, מסחר ותעסוקה במקום אחד.
מתחם העסקים החדש, ובו שמונה קומות של משרדים ומסחר, תוכנן בצורה בה המשרדים מנצלים בצורה מיטבית את החלל, וכול משרד, בכול גודל, מוקף כולו בחלונות זכוכית העוטפים את הבניין ומשקיפים אל הירוק שמסביב. כך נוצר איזון המשלב בין מתחם עבודה לאפשרות ליהנות מהטבע.
2 צפייה בגלריה
מרכז העסקים החדש במודיעין
מרכז העסקים החדש במודיעין
מרכז העסקים החדש במודיעין
(הדמיה: באדיבות פרויקט דוידסון בשדרה)

למה דווקא עסקים במודיעין?

"יש מספר רב של יתרונות בהשקעה במשרדים במודיעין", אומר שמוליק כהן, שמאי מקרקעין, ומתייחס לנושאי התכנון, התשתיות והשטחים הציבוריים: "מה שהיה פעם חיסרון של לכאורה בידוד וריחוק, היום הוא יתרון כי במרחק נסיעה קצר אתה מגיע לשטחים ירוקים, אבל בעיקר מה שרלוונטי לנו, בעולם המשרדים והמסחר, זו עניין הנגישות כי העיר יושבת על צמתים ועל כבישים ראשיים - 431, 6, 1 וכביש 3 - ולכן הנגישות, ההגעה והיציאה מהעיר, מאוד קלים וזה מאוד משמעותי בעולם המשרדים. בכלל, ניתן לראות שהאזור חדש וחדשני לחלוטין. בעיר יש גם תרבות, גם היסטוריה, גם מסחר וגם עסקים. זה בדיוק המקור והבסיס להצלחה של מרכז עיר בעיר מודיעין".
את צחי כץ, מהנדס העיר מודיעין מכבים רעות, פגשנו בליבה התוסס של העיר, סמוך למרכז העסקים שנבנה. "אנחנו נמצאים בשדרות דם המכבים, מרכז העסקים החי, הנושם והתוסס של העיר מודיעין", אמר כץ. "יש פה הכול, סביב המרכז הזה ובמרחק הליכה - יש מוסדות חינוך של העיר, מוסדות תרבות, מגורים, שדרה מסחרית ומשרדים שאפשר לעבוד בהם. גם בתוך המשרדים האלה ניתן למצוא מכל וכל, כולל חדרי כושר. והכי חשוב - יש כאן, במרחק של 5 דקות הליכה, תחנת רכבת כבדה".
רכבת משמשת מפתח לניהול עסקים בין עירוניים ענפים ותחנה כזו עשויה לקבוע את רמת היכולת לנהל עסקים מהעיר.
2 צפייה בגלריה
מרכז העסקים החדש במודיעין
מרכז העסקים החדש במודיעין
מרכז העסקים החדש במודיעין
(הדמיה: באדיבות פרויקט דוידסון בשדרה)
"גם אני רכשתי פה משרד, במע"ר, במרכז השדרה המרכזית של מודיעין", מספר עו"ד יוסי חצרוני ומוסיף: "כשאני קונה, אני קונה בדרך כלל עם ראייה השקעתית. במקרה הספציפי הזה, משרד במרכז הזה גם ייתן תשואה גבוהה וגם יהווה משרד עם רווח יזמי. העירייה משקיעה כאן הרבה מאד כסף - גם בפיתוח הסביבתי וגם בפארק הסמוך. יש כאן מזרקות ובתי קפה, כך שאני מאמין שזה יהיה המקום הבא. אנשים רוצים משרדים ושיהיו למטה חיים - בתי קפה, פאבים ושיהיה מקומות כדי לרדת אליהם. זה דבר אחד שמתדלק את השני".
בשיתוף מרכז הנדל"ן