בשיתוף מרכז הנדל"ן

מי לא מכיר את המפלצת של גן המפלצת בירושלים שהפכה כבר מזמן לאייקון של שכונת קרית יובל? השכונה הוקמה לפני כ-70 שנה, ומאז היא לא עברה כמעט שום שינוי של שדרוג תשתיות, מסביר חזקיה העצני, שמאי מקרקעין, ומוסיף: "הבתים, שנבנו ברביעיות ושמיניות, כמו גם שיכונים, זכו עם השנים לכל מיני תוספות, מעין הדבקות של טלאי על טלאי."
בשנים האחרונות חל שינוי והעירייה נתנה ליזמים את האפשרות להתחיל בתהליך של התחדשות עירונית, מסביר העצני.
3 צפייה בגלריה
מחדשים את שכונת יובל בירושלים
מחדשים את שכונת יובל בירושלים
מחדשים את שכונת יובל בירושלים
משה ליאון, ראש עיריית ירושלים, מסביר כי: "כל תהליך כזה של התחדשות עירונית נעשה תמיד כשלוקחים בחשבון את הצורך במוסדות ציבור, בתי ספר, גנים, טיפת חלב, קופות חולים, כלומר צרכי האוכלוסייה במקום חייבים להיות חלק מהתהליך".
עוד מוסיף ראש העיר ליאון כי תחבורה ציבורית היא נדבך חשוב נוסף בתהליך של התחדשות עירונית והמטרה היא רשת תחבורתית מתקדמת ביותר, כשכבר היום קיים קו רכבת אחד מפסגת זאב עד להר הרצל, ובימים אלו הוא עובר הרחבה כך שיפעל מנווה יעקב עד בית חולים הדסה עין כרם.
על האופן בו מחדשים אזור ללא פגיעה בתשתיות קיימות וכמובן בהיסטוריה בשכונתית המוכרת, מסביר קרלוס פרוס, מפרוס אדריכלים, אדריכל פרויקט טהון כי "האתגר הכי גדול שהיה בפרויקט הזה היה להתייחס לרחוב שאורכו 450 מטר ולחדש אותו, להפוך אותו למה שהולך להיות כציר מרכזי ותוסס של השכונה, ברגישות רבה על מנת שהתהליך לא יפגע באלמנטים הקיימים והמוצלחים שקיימים בשכונה, כגון המרכז המסחרי או פארק המפלצת. הכוונה היא לחדש ולהוסיף למה שקיים, שהרי זאת אחת השכונות הערכיות והיפות שיש בירושלים".
3 צפייה בגלריה
מחדשים את שכונת יובל בירושלים
מחדשים את שכונת יובל בירושלים
תכנון נכון כולל גם שמירה על אותנטיות
פרוס והעצני מציינים כי חוויית המשתמש, מה שנקרא, לאורך הרחוב תהיה של רצף חנויות קטנות, כשבפועל יתבצע גם שדרוג של כל התשתיות הקיימות ושל השירותים מסביב כמו גם תוספות, כך שיצטרפו אלפי מטרים של מסחר, ייכנסו כל השירותים שצריך תושב לקבל בשכונה ולמעשה, לא יהיה צורך להיכנס לרכב כדי להגיע למקומות אחרים שמציעים שירותים כאלו.
יוסי אטון, מנכ"ל קדמת יובל, מספר כי הוא זוכר שבעבר היה בקרית יובל קולנוע ירושלים. "אני זוכר אותו בתור ילד, ולכן בחרנו להציע להקים פה סינמה של 90 מקומות ישיבה פלוס שתי כיתות לימוד.
"תהיה פה שדרה שוקקת חיים שתאפשר לדיירים לרדת למטה וליהנות מחנויות, בתי קפה, מסעדות ושירותים נוספים, זה מזכיר קצת בנגיעה מסוימת גם את החיים בתל אביב, כשאתה מגיע הביתה, אתה לא צריך את הרכב, אתה יורד למטה והכול נמצא שם."
3 צפייה בגלריה
מחדשים את שכונת יובל בירושלים
מחדשים את שכונת יובל בירושלים
מקום שמכיל את כל התשתיות והצרכים יחד
ראש העיר ליאון מסכם ואומר: "אני מצפה שיבואו לפה אלפי משפחות מרחבי הארץ שיגורו פה בירושלים. אין כמו ירושלים."
בשיתוף מרכז הנדל"ן