הסרט "אישה יפה" ראה אור ב-1990 והפך לסנסציה עולמית. הוא הופק בחברת סרטי טאצ'סטון, שהייתה חלק מזרוע ההפקה של חברת וולט דיסני, ובמבט ראשון הוא לא סרט קלאסי של דיסני: אין גיבורי על, אין אפקטים, אין ראי שעל הקיר ואין נסיכות. במקום כל אלה, יש לנו סיפור אהבה בין איש העסקים אדוארד לואיס (ריצ'רד גיר) לבין זונת הרחוב בבוורלי הילס ויויאן וורד (ג'וליה רוברטס). כמו בכל סרט של דיסני, גם כאן ישנה שאלה האם יש סיכוי שסיפור אהבה כזה יכול לקרות בחיים האמיתיים, רק שבמקום הבתולה שזוכה בנסיך - קיבלנו סרט אהבה קלאסי, ויש שיגידו גם פנטזיה.
"אישה יפה" הפך במהלך השנים לנושא מחקר מורכב באקדמיה שבחן את התמהיל העדין בין סטריאוטיפים מיושנים ואנטי פמיניסטים, לבין ההווה הפמיניסטי-עצמאי. כל זאת במעטפת הוליוודית דיסנאית מיוחדת במינה, שיודעת לעשות קולנוע טוב וגם הרבה מאוד כסף. אפי ליפשיץ, מייסד-שותף ברשת מובילנד, מתארח בפודקסאט "אבק פיות" ומפרק לגורמים - חברתיים וקולנועיים, את הסרט עטור השבחים והביקורות גם יחד. מי משתנה עבור מי בסיפור האהבה הזה, עד כמה שונה התסריט המקורי מהסרט שראיתם בקולנוע וכיצד הפכו בחברת וולט דיסני את הסוף? האזינו לפרק.
2 צפייה בגלריה
אפי ליפשיץ
אפי ליפשיץ
אפי ליפשיץ, מייסד שותף ברשת מובילנד.
בכל יום שלישי בשעה 14:00 ב-ynet radio משי אייד לוקחת אותנו למסע קסום המעורר לחיים את זיכרונות הילדות שלכם דרך סרטי "וולט דיסני"
מחפשים המלצות האזנה או רוצים להמליץ על פודקאסטים שאתם אוהבים? הצטרפו לקהילת הפייסבוק שלנו פודקאסט להמונים