חמש שנים אחרי שכבשה בסערה את תחרות השירה האירופית שהתקיימה בליסבון, נטע ברזילי שבה היום (ו') לבמת האירוויזיון כשעלתה לחזרה גנרלית לפני חזרת השופטים המצולמת שתתקיים בהמשך הערב.
בגמר האירוויזיון, שבו מייצגת את ישראל נועה קירל, צפויה זוכת 2018 לבצע את השיר החדש שלה - קאבר ללהיט האייטיז האייקוני You Spin me Round (Like a Record) - כשהיא נוחתת על במה צפה בדמות יונת שלום עם עלה זית בפה. "כן, נחתי חד משמעית", היא מספרת בהומור ל-ynet בריאיון לאחר החזרה. "הנשר נחת וזה כיף גדול וחלום שהיה לי כל הקריירה - לעוף באוויר, והם הגשימו לי אותו. איזה כיף זה".
את קולטת שעברו חמש שנים? "זה מרגיש כאילו עברו הרבה יותר ומרגיש כאילו עברו הרבה פחות, זה באמת משוגע. אני לא יודעת להסביר את זה במילים. זה מרגיש כאילו אני לוקחת חלק במשהו שהוא סופר גדול, ואיזה כיף להיות בו כשנועה עושה את זה, זה מאוד מרגש. כל הסיפורים מתאחדים - דורון מדלי ונועה ואיתי בצלאלי (הסטייליסטית של השתיים) - כולם נמצאים פה. זה מרגיש כמו סיפור מאוד שלם וכיפי".
3 צפייה בגלריה
נטע ברזילי
נטע ברזילי
נטע ברזילי
( צילום: רועי אלמן)
איך זה לחזור לאירוויזיון? "זאת משפחה מאוד חמה. מחבקים אותי מאוד חזק, תמיד חיבקו אותי פה חזק. וזה אושר גדול וכיף".
השיר החדש, שיושק כסינגל במקביל להופעתה על במת האירוויזיון, כרוך בלא מעט הכנות לדברי ברזילי. "מה שהולך לקרות על הבמה זה משהו שעבדנו עליו מאוד קשה. רק על הלוק שלי עבדו 12 אנשי צוות", היא צוחקת, "כרגע עובדים עליו שישה אנשי צוות - אחד שמחזיק לי את הכנפיים, אחד שדואג שהמחוך יהיה כמו שצריך, אחד שמאפר אותי. זאת באמת חגיגה היסטרית, אפשר להתקרקס ככה רק באירוויזיון".
את השיר ברזילי צפויה לבצע בחלק מהקטע האמנותי שחוגג את השירים הגדולים שיצאו מליברפול - ובמקרה שלה, את להקת Dead or Alive הליברפולית, בעוד מחמוד (Soldi) יבצע בקטע את Imagine של ג'ון לנון. "נכון שהביטלס באו מפה, אבל היה לי קשה לגעת בשיר של הביטלס, והשיר של Dead or Alive מאוד השפיע עליי. כשקאשה ופלו-ריידה הוציאו את Right Round (המסמפל את השיר) - אני זוכרת שזאת הייתה הפעם הראשונה שהלכתי לחקור מאיפה הגיעה המוזיקה, וכשהבנתי שהם מליברפול - ידעתי שאין אופציה אחרת, אני חייבת לעשות את השיר הזה. יש משהו כל כך כיפי בלחדש משהו כזה, אפילו שזאת הייתה עבודה של הלוך-חזור, שולחים לאנגליה והם מחזירים הערות. זה היה מרגש".
3 צפייה בגלריה
נטע ברזילי בחזרה הגנרלית על במת אירוויזיון 2023
נטע ברזילי בחזרה הגנרלית על במת אירוויזיון 2023
נטע ברזילי בחזרה הגנרלית על במת אירוויזיון 2023
( צילום: רועי אלמן)
בביצוע על הבמה את הולכת לנחות עליה עם במה מרחפת, כמה מטרים זה? "בין 10 ל-13 מטרים באוויר. זה מאוד מפחיד שם למעלה! אני אמורה לעמוד מול קהל של ארנה שלמה, אז את פוחדת מה יקרה אם תיפלי עליהם. אני מדמיינת את כל התרחשים האפשריים, גם המיקרופון קשור לי כמו צמיד ליד, כדי שאני חלילה לא אפיל למישהו מיקרופון על הראש ואהרוג אותו", היא צוחקת. "זה מטורף, אני נוחתת לתוך הקהל וממש ממריאה מעליהם, עם יונת שלום קטנה, שיש לה עלה של זית בפה. זה מאוד סימבולי".
היית מתחלפת עם נועה עכשיו לעשות עוד גמר? "אני לא מקנאה בה ולא מקנאה בלחץ הזה. אין שמחה ממני שאני לא מתחרה. אבל זה מרגש בשבילי לראות אותה עושה את זה, לראות אותה מייצגת אותנו בכזה כבוד, עושה באמת חיל. מצחיק שהיא באמת יוניקורן - היא ממש כמו סוסה, היא לא רואה בעיניים, היא חדה. היא עושה את זה מדהים ואני סומכת עליה ועל דורון מדלי וכל הצוות שלה שעושה את זה בצורה מדהימה".
3 צפייה בגלריה
נועה קירל בחצי גמר אירוויזיון 2023
נועה קירל בחצי גמר אירוויזיון 2023
נועה קירל בחצי גמר אירוויזיון 2023
(צילום: Sarah Louise Bennett/EBU)
אז אין סיכוי שנראה אותך חוזרת לפה? "נבר סיי נבר".
ברזילי כאמור תיקח חלק בגמר שייערך מחר (שבת, 22:00) בארנה בליברפול, שם נציגי 26 המדינות יתחרו על תואר הזכייה הנחשק. קירל, הנציגה הישראלית, מוצבה כמופע ה-23 באירוע, עם שירה "יוניקורן", ונכון לכתיבת שורות אלה נמצאת במקום הרביעי באתרי ההימורים.