רגע אחרי שאלבומו השישי והחדש בחוץ, מוקי נחת באולפן ynet radio בתוכנית של רנין בולוס ואבי שושן וסיפר איך כותבים אלבום אחרי תקופה של מחסום יצירתי, למה הוא לא קורא עיתונים וכותרות ואיך החברה שלנו משתנה בהתאם: "אנחנו חיים בתקופה מאתגרת, קשה ואגרסיבית. אנחנו יותר דרוכים, צריכים להיות זהירים ולשמור עלינו ועל היקירים שלנו ולשנות את השיח. זה לא יקרה דרך כותרות בעיתון". האזינו לתוכנית.
אתה מאוד אהוב ומוערך גם בחברה הערבית. אני גדלתי על השירים ואני מהמעריצות הגדולות שלך. "יצא לי לגלות [מאזינים] בכל מיני מקומות - בחברה החרדית, הערבית. במקומות שאני לא מבקר בהם כל יום מכירים את מה שאני עושה. בשטחים, בהתנחלויות - אני מופיע איפה שמזמינים אותי. זו זכות גדולה. זה מה שמוזיקה עושה - היא נוגעת בך ומחזיקה לך את הלב. זה הכוח שלה וכיף להיות חלק מזה".
1 צפייה בגלריה
מוקי
מוקי
מוקי
(קרדיט צילום: דניאל ז'קונט)
בריאיון הסביר מוקי מה עומד מאחורי השם המסתורי של האלבום החדש שלו - "חזק עם הלב וקרוב עם הגוף". "המשפט הזה הוא הראשון שעלה לי לראש - איתו התחיל כל האלבום. הוא הסתובב לי בראש תקופה. זה מה שאני מרגיש כלפי החיים, האהובים שלי והדברים הטובים והרעים. זו דרך להסתכל בה על החיים'', אמר והוסיף: "התחלתי את האלבום זמן קצר לפני הקורונה. כשהגיעה המגפה, הדבר הראשון שקרה לי זה שהפסקתי לכתוב. יצא לי כל החשק וכל התשוקה ליצירה. זה לא שהיה רע - או שאני עובד או שאני בבית. לא הייתה לי בעיה עם סגרים ועם משפחתיות, אני מאוד אוהב את זה. משהו קרה לי עם הרצון ליצור, אבל זה חזר. ערב אחד פתאום חזרתי לחדר עבודה וזה בא במכה. [זה התחיל] לרתוח אצלי, להישפך מכל הכיוונים והמחברת התמלאה''.
מה התובנות שהיו לך? "כשהתחילה הקורונה כולם אמרו, 'כן, נחזור לפרופורציה, נפסיק עם הצרכנות'. ידעתי שזה לא באמת [יקרה], ושאיך שישחררו נחזור לזה, וחזרנו. אני חושב שהפכנו להיות יותר אגרסיביים כחברה וזה כואב. מכל בחינה".
מה אתה מרגיש עם כל מה שקורה עכשיו עם הממשלה החדשה? היית מצפה שנראה כותרות כמו ''יהיה חשמל בשבת?'"? "אני לא קורא עיתונים ולא כותרות. אנחנו חיים במקום שבו כל חמש דקות יש כותרת ויש אקשן. אם עברו חמש דקות ואין כותרת - כולם בלחץ. אני לא חושב שצריך לשפוט דברים כל כך מהר. אנחנו צריכים להיות אחראים וזהירים, אבל לא להיכנס להיסטריה".
אתה לא חושב שאנחנו צריכים להיות בהיסטריה? "אני לא נכנס להיסטריה מכותרות בעיתון. שום דבר לא נגמר ולא הלך, אנחנו צריכים להבין איך אנחנו מייצרים לנו דרך בעולם המבולבל שאנחנו נמצאים בו כחברה... תנו לדברים זמן, שנייה, סבלנות. פוליטיקאים אוהבים לדבר אז תני להם לדבר".
החל משבוע הבא מוקי ישתתף בעונה החדשה של "גולסטאר" שצולמה במרוקו, כשרק אמש (ד') סיימה את דרכה במונדיאל: ''הבנו כמה התשוקה לכדורגל היא יוצאת דופן. זה חלק מהחיים בשכונה", סיפר, "'ארץ יפהפייה. אנשים מקסימים, אוכל בעייתי מאוד".
איך אתה עם כדורגל? "בתיאוריה אני מעולה".
והמונדיאל חתם בעצם את השאלה מי יותר טוב - מסי או רונלאדו. "מבחינתי זו לא הייתה שאלה".
אז מה הוא עושה כשיש הופעות בזמן משחק? מתברר שהנגנים מחזיקים אייפד בצד. "הייתה לנו הופעה באילת בזמן משחק, זה היה לא פשוט. איך שההופעה נגמרת - כולם טסים. יש כאלה שבזמן ההופעה הסתכלו בטלפון וזה עצבן אותי, אני מודה", אמר הזמר שבקרוב ייצא לסיבוב הופעות עם אלבומו החדש.
רנין בולוס ואבי שושן סוגרים שבוע בלי פילטרים ועם הופעה בכל יום חמישי ב-10 ב-ynet radio.
מחפשים המלצות האזנה או רוצים להמליץ על פודקאסטים שאתם אוהבים? הצטרפו לקהילת הפייסבוק שלנו פודקאסט להמונים