המאייר הצרפתי אלברט אודרזו, יוצר סדרת הקומיקס הפופולרית "אסטרקיס", הלך לעולמו היום (ג') בגיל 92. קרובי משפחתו הודיעו כי נפטר בשנתו בעקבות התקף לב, והבהירו כי למותו אין כל קשר לנגיף הקורונה.
2 צפייה בגלריה
אלברט אודרזו
אלברט אודרזו
אלברט אודרזו והדמויות של "אסטריקס"
(צילום: AP)
אודרזו, יליד צרפת 1927 ובנם של מהגרים מאיטליה, יצר את הדמויות של "אסטריקס" יחד עם שותפו לכתיבה רנה גוסיני. בשנת 1959 הקומיקס פורסם לראשונה בעיתונות הצרפתית, ובשנים שלאחר מכן הפך לאחד המוכרים בעולם, ובאירופה בפרט, וקנה לו מעריצים רבים גם בישראל.
בלב הקומיקס, שמתרחש בשנת 50 לפני הספירה, ניצב הגיבור אסטריקס - לוחם אמיץ מעיירה קטנה בגאליה, שמסרב להיכנע לכיבוש הרומי. הוא וחברו אובליקס - החזקים מאוד, והמגושמים אף יותר מכך - נאבקים להציל את כבוד העיירה.
2 צפייה בגלריה
אלברט אודרזו
אלברט אודרזו
אלברט אודרזו
(צילום: AP)
ברבות השנים יצאו עשרות ספרים בסדרת "אסטריקס", שתורגמו ליותר ממאה שפות ונמכרו בלמעלה מ-380 מיליון עותקים. בנוסף, נוצרו גם סרטים תחת המותג, מצולמים ומונפשים כאחד, ונפתח בצרפת פארק שעשועים בהשראת הסדרה שזוכה להצלחה רבה. מאז מותו של גוסיני ב-1977, אודרזו המשיך לפרסם עלילות חדשות לבדו, עד שפרש בשנת 2009. בשנת 2011 פרש סופית מאיור.
לצד "אסטריקס", אודרזו השתתף ביצירת ספרי קומיקס נוספים, שזכו להצלחה פחותה. הוא זכה לשלל עיטורים, ובהם אבירות בלגיון הכבוד הצרפתי ובזה ההולנדי. הוא הותיר אחריו אישה ובת.