המוזיקאי יוריק בן דוד, שכיהן כמנכ"ל אקו"ם (אגודת קומפוזיטורים, מחברים ומו”לים למוזיקה בישראל) במשך 21 השנים האחרונות, יפרוש בסוף חודש מרץ מתפקידו. במקומו ימונה אסף נחום שכיהן בעבר כמנהל חברת סטארטאפ בתחום ההייטק, ובחמש השנים האחרונות שימש כסמנכ"ל לקוחות ופיתוח עסקי באקו"ם.
2 צפייה בגלריה
יוריק בן דוד
יוריק בן דוד
יוריק בן דוד
(צילום: יאיר שגיא)
בן דוד בן ה-68, שכיהן בשנות ה-90 כיו"ר דירקטוריון אקו"ם והפך למנכ"ל הארגון בשנת 2000, פעל במסגרת תפקידו למען קידום היצירה המוזיקלית בישראל, הקים את "בית היוצר" של אקו"ם בנמל תל אביב, עבד על הקמת ערוץ הטלוויזיה "מוזיקה il" וקידם בכנסת את חוק זכויות היוצרים.
2 צפייה בגלריה
יוריק בן דוד
יוריק בן דוד
בן דוד בטקס פרסי אקו"ם
(צילום: יאיר שגיא)
"עולם זכויות היוצרים והקניין הרוחני עובר מהפכה וטלטלה עם ההתפתחות המואצת של האונליין והדיגיטל", מסר בן דוד בהודעה על פרישתו, "עובדה זו מעמידה אתגרים מרתקים בפני דור חדש של מנהלים, מחוקקים ויזמים בתחומים אלה. לכל 13,800 יוצרי המוזיקה, השירה, הספרות והמו"לים למוזיקה בישראל, ולכל שני מיליון היוצרים והמו"לים ברחבי העולם המיוצגים על ידי אקו"ם בישראל, אני מבטיח כי הארגון שלנו עובר כעת לידיים צעירות, מקצועיות וטובות. יחד איתכם, אני מאחל לאסף נחום הצלחה רבה בהובלת אקו"ם וצוות העובדים המסור להישגים מרשימים".