המאמץ לבלום את התפשטות נגיף הקורונה מוביל לביטול של אירועים מרובי משתתפים ברחבי העולם, גם בתחומים התרבות והבידור. אמש (ו') אישרו מארגני פסטיבל הטכנולוגיה, הקולנוע והמוזיקה SXSW, המתקיים מדי שנה באוסטין שבטקסס, כי לא ייערך הפעם, על פי החלטת העירייה ומתוך מחשש להדבקה המונית.
3 צפייה בגלריה
ביטלו בלב כבד. SXSW
ביטלו בלב כבד. SXSW
ביטלו בלב כבד. SXSW
(צילום: gettyimages)
הביטול אינו מהווה הפתעה גמורה - שכן בימים האחרונים נשמעו קולות הולכים גוברים למניעת קיומו של הפסטיבל, שאמור היה לצאת לדרך ב-13 במרץ ולהימשך שמונה ימים. ובכל זאת, מדובר בצעד דרמטי, ומבחינת רבים אף כואב ומזיק מבחינה כלכלית. זהו הביטול הראשון בתולדות SXSW, שנוסד לפני 34 שנים והכולל מדי שנה מאות רבות של אירועים, בהשתתפות אנשי תקשורת, יזמים, ואמנים - גדולים וקטנים - הזוכים להציג את חידושיהם בתחומים מולטימדיה מגוונים.
ראש עיריית אוסטין, סטיב אדלר, הבהיר שההחלטה הייתה קשה גם עבורו, משום שהיא צפויה לפגוע באופן משמעותי בכלכלת העיר. SXSW מכניס מדי שנה מאות מיליוני דולר מתיירות, מכירת כרטיסים והכנסות נוספות, ובשנה שעברה הזרים לאוסטין 355.9 מיליון דולר. החברה שמארגנת את הפסטיבל טרם הבהירה כיצד תפצה את בעלי הכרטיסים, אך ציינה כי ישנה אפשרות שהפסטיבל יתקיים בתצורה כזו או אחרת בהמשך השנה.
3 צפייה בגלריה
הודיע שלא ישתתף, עוד לפני הביטול. טרנט רנזור
הודיע שלא ישתתף, עוד לפני הביטול. טרנט רנזור
הודיע שלא ישתתף, עוד לפני הביטול. טרנט רנזור
(AFP)
ייתכן שגם ללא החלטת עיריית אוסטין, אנשי SXSW היו נאלצים בסופו של דבר לקבל הכרעה דומה בעצמם, על אף שניסו לדחות אותה ככל הניתן. בשבועות האחרונים התפרסמה ברשת עצומה למניעת קיומו של הפסטיבל, שצברה עשרות אלפי חתימות, ובמקביל, חברות רבות מתחומי התוכן והטכנולוגיה שאמורות היו לקחת חלק בכינוס הענק - בהן טוויטר, אמזון, אפל, נטפליקס, פייסבוק וטיקטוק - הודיעו כי הן שוקלות מחדש את הגעתן. גם חלק מהאמנים ששובצו בתוכניית הפסטיבל הודיעו כי יעדרו, בהם הביסטי בויז, אוזי אוסבורן וטרנט רנזור.
בפסטיבל היו אמורים להשתתף גם יוצרים ישראלים, כמו נגה ארז, תמר אפק, טוטמו והבמאי תומר שושן עם סרטו White Eye. מבחינת כלכלית, נדמה שהנפגעים הגדולים ביותר מהביטול הם יוצרי סרטים בפרופיל נמוך, שלרוב נעזרים בפסטיבל על מנת לזכות בחשיפה ראשונית גדולה, ולהשיק את תוצריהם באופן רשמי. כעת רבים ייאלצו למצוא פתרונות חדשים לשווק את סרטיהם, ולקוות שלא יחמיצו את המומנטום.
3 צפייה בגלריה
גם ישראלים נפגעו מהביטול. נגה ארז
גם ישראלים נפגעו מהביטול. נגה ארז
גם ישראלים נפגעו מהביטול. נגה ארז
(מתוך הקליפ)
על פי דיווחים רשמיים, ברחבי העולם נדבקו עד כה יותר מ-100 אלף בני אדם בנגיף הקורונה, רובם המוחלט החלימו, ולמעלה מ-3,000 מתו. על מנת לבלום על התפשטות הנגיף, ארגוני בריאות בעולם הכריזו על צעדים משמעותיים, בהם ביטול של כנסים גדולים. גם בארץ חל איסור על קיום אירועים בהשתתפות למעלה מ-5,000 בני אדם, וכתוצאה מכך בוטלו עד כה משחקי כדורגל, הופעות, מסיבות, חגיגות פורים ועוד. במשרד הבריאות אף הבהירו כי במקרה של שינויים בדפוסי ההדבקה, ישקלו להחמיר את ההגבלות.