בשנת 1985, סטיבן ספילברג בן ה-39 יכול היה לשבת רגל על רגל ולחכות לפרויקטים מסקרנים שינחתו על שולחנו. הוא היה אחד היוצרים הכי מצליחים ונחשקים של התקופה, עם רזומה שכלל סרטים איקוניים כמו "מלתעות", "מפגשים מהסוג השלישי", "אי.טי - חבר מכוכב אחר", וכמובן "שודדי התיבה האבודה" על אינדיאנה ג'ונס. אבל בין לבין הוא החליט דווקא לחזור למקורות, למסך הקטן - וליצור סדרת טלוויזיה משלו.
הוא החל לכתוב את "סיפורים מופלאים" (Amazing Stories), המבוססת על מגזין באותו שם של הוגו גרנסבק מ-1926, שנחשב למגזין הראשון שעסק במדע בדיוני, אימה ופנטזיה. זו הייתה אנתולוגיה - בכל פרק סופר סיפור שונה שכלל תפניות מפתיעות: קוסם עם כוחות על-טבעיים שחוזה רצח כפול, בייביסיטר שמשתמשת בוודו כדי להשתלט על שני ילדים היפראקטיביים, אמן שמוצא דרך להשיב לחיים את אשתו המנוחה, גבר שמנסה למנוע התרסקות מטוס שראה בחלומו, סופר אימה שנרדף על ידי דמות במראה שלו ועוד.
3 צפייה בגלריה
סטיבן ספילברג עם חבר מכוכב אחר, אי.טי
סטיבן ספילברג עם חבר מכוכב אחר, אי.טי
סטיבן ספילברג עם חבר מכוכב אחר, אי.טי
כיאה לספילברג, היה מדובר בפרויקט שאפתני למדי: את כל אחד מהפרקים ביים במאי שונה, כמו קלינט איסטווד, מרטין סקורסזה, דני דה ויטו, טובי הופר ("המנסרים מטקסס"), רוברט זמקיס ("בחזרה לעתיד") וכמובן ספילברג עצמו. רשימת השחקנים המתחילים, שלימים הפכו לכוכבי ענק, אפילו ארוכה יותר: מקיפר סאת'רלנד וצ'רלי שין, דרך קירה סדג'וויק ופטריק סווייזי ועד ג'ון לית'גו, קווין קוסטנר והארווי קייטל.
בספטמבר של אותה השנה, עלתה "סיפורים מופלאים" ב-NBC (ובערוץ הראשון, במחוזותינו) וזכתה לא רק לביקורות חיוביות מהמבקרים, שהשוו אותה ל"אזור הדמדומים", אלא גם ל-12 מועמדויות בטקס האמי - מתוכן היא זכתה בחמש. אך גם הן לא עזרו לה בטבלאות הרייטינג וב-1987, בתום שתי עונות, היא ירדה מהאוויר.
3 צפייה בגלריה
Amazing Stories
Amazing Stories
נראה שחוצנים מעורבים בסיפור. מתוך "Amazing Stories"
(באדיבות Apple TV)
ב-6 במרץ, גרסה מחודשת ל"סיפורים מופלאים" עתידה לעלות בשירות הסטרימינג אפל טי.וי. ניסיון ההחייאה הראשון של "סיפורים מופלאים" היה באוקטובר 2015, כש-NBC הודיעה כי חידוש של הסדרה נמצא בפיתוח, אך ספילברג בחר להישאר מחוץ ללופ ולא לקחת חלק. רק כעבור שנתיים, הוחלט שההפקה תעבור לרשות אפל, ספילברג הצטרף כמפיק בפועל, וב-2018 הוכרז כי מי שיהיו אמונים עליה הם אדוארד קיציס ואדם הורוביץ - יוצרי "עד עצם היום הזה", שבעבר גם כתבו והפיקו את "אבודים" - שתי סדרות שסיפקו להם ניסיון לא מבוטל בז'אנר הפנטזיה, האימה והמדע הבדיוני.
בטריילר הראשון, שיצא בתחילת השבוע (ב'), אפשר למצוא שבבי מידע קטנטנים על עשרת הסיפורים שיסופרו - לפחות כמה מהם יכללו מסעות בזמן, כוחות על-טבעיים ואפשר להניח שגם חוצנים - לא רק כי מדובר בספילברג, אלא כי לכמה שניות מופיע בטריילר שער סגול שיוצא מתוך השמיים, ונראה שהפעם לא בטוח שזאת תהיה חוויה חיובית כמו זו שהייתה עם אי.טי.
בתקציר היחיד שפורסם מטעמם, הובטח כי הסדרה "תיקח את הצופים לעולמות מופלאים דרך עדשתם של כמה מהבמאים, הסופרים ויוצרי הסרטים היצירתיים ביותר של זמננו". למרות הבטחה זו, אל תצפו לבמאי קולנוע מהשורה הראשונה כפי שהיו בסדרת המקור: בינתיים כל השמות שפורסמו עבדו בעיקר בסדרות טלוויזיה - מארק מילוד ("יורשים"), מייקל דינר ("חלומות חשמליים") וכריס לונג ("האמריקאים").
3 צפייה בגלריה
Amazing Stories
Amazing Stories
קאסט מסקרן. פדראטי מתוך "Amazing Stories"
(באדיבות Apple TV)
בטריילר גם נחשפים השחקנים שייקחו חלק בסדרה: ויקטוריה פדראטי ("את 2", "מי מתגורר בבית היל"), ג'וש הולוואי ("אבודים"), דילן אובריאן ("הרץ במבוך"), סשה ליין ("אמריקן האני"), סשה אלכסנדר ("חסרי בושה"), אדוארד ברנס ("להציל את טוראי ריאן") ורוברט פורסטר ("ג'קי בראון") - שזהו התפקיד האחרון שעשה לפני מותו באוקטובר 2019 מסרטן המוח.
הסדרה כאמור תעלה בתחילת חודש מרץ, ותהווה עוד ניסיון של אפל לנגוס בעוגת הסטרימינג. אחרי הסיפתח המוצלח של "תוכנית הבוקר", בעתיד הקרוב גם תעלה סדרה חדשה בכיכובו של ג'ייסון מומואה, מיוזיקל של ג'יי ג'יי אברהמס ("אבודים") ודרמה של דמיאן שאזל ("לה לה לנד").