ז'ראר דפארדיה, מגדולי השחקנים בקולנוע הצרפתי לדורותיו, מואשם באונס ובתקיפה מינית. על פי הדיווחים, האירוע התרחש ב-2018 בביתו של דפארדיה בפריז, ובמהלכו תקף השחקן בן ה-72 שחקנית בת 22 אשר נפגשה עמו שם לצורך חזרות לתפקיד.
2 צפייה בגלריה
ז'ראר דפארדיה
ז'ראר דפארדיה
ז'ראר דפארדיה
(AP)
באוגוסט 2018 הגישה השחקנית תלונה במשטרה כנגד דפרדיה, וטענה כי אנס אותה פעמיים במהלך פגישתם. אחרי חקירה של תשעה חודשים, בוטלו האישומים נגד דפארדיה לאחר שלא נמצאו מספיק ראיות. פרקליטו הכחיש בשמו את הטענות מכל וכל. אך באוקטובר 2020 התיק נפתח מחדש, ובדצמבר החלו הרשויות בצרפת בהליכים פליליים מחודשים כנגדו.
כאמור, דפארדיה הוא אחד מהפרצופים המזוהים ביותר של הקולנוע הצרפתי. במהלך קריירה בת יותר מחמישה עשורים הספיק להשתתף ביותר מ-180 סרטים, והפך לאחד מהכוכבים הגדולים בצרפת עם תפקידים בסרטים כמו "ז'אן דה פלורט", "שובו של מרטין גר" ו"סיראנו דה ברז'ראק". גם בזירה הבינלאומית הפך דפארדיה לכוכב, בין היתר בסרטים "גרין קארד" ו"1492 מעבר לאופק".
ב-2017, כשהתארחה בתוכנית "שי בשידור", סיפרה השחקנית הישראלית ימית סול כי במהלך צילומי סרט עם דפארדיה, הלה תקף אותה מינית. "המאפרת סידרה לי איפור והוא פשוט הכניס לי יד למכנסיים, ולחש לי משהו דוחה ברמות באוזן", חשפה סול, והמשיכה לספר כי נטשה בעקבות כך את הצילומים.
2 צפייה בגלריה
ז'ראר דפארדיה
ז'ראר דפארדיה
עם איזבל הופר. ז'ראר דפארדיה
(AP)