פסטיבל סרטי הסטודנטים הבינלאומי, שהתקיים במתכונת מקוונת בצל הקורונה, נחתם אמש (שבת) עם הכרזת הזוכים. בפרס הסרט הבינלאומי הטוב ביותר זכה "ריו" של ז'ניה קזאניקה מרוסיה, על שתי עובדות במלון קטן שעולמן משתנה כאשר זר מגיע למלון.
1 צפייה בגלריה
זכוכית בים
זכוכית בים
מתוך "זכוכית בים"
(צילום מסך)
בתחרות הישראלית זכה הסרט "בדילוגים קלים" של גיא הודס מסם שפיגל. סרטו התיעודי עוסק בסבתו תרצה, דמות מוכרת בעולם המחול העממי שחיה על הקו של ישראל-גרמניה וגם בגיל 97 מלמדת בקביעות ריקודי עם. בפרס חביב הקהל זכה עומר בן דוד עם סרטו "זמן איכות", שגם זכה בציון לשבח.
בתחרות הסרט העצמאי הטוב ביותר זכתה אלינור נחמיה עם סרטה "זכוכית בים", שגם התקבל לפסטיבל טורונטו היוקרתי. הסרט עוקב אחר ילד בשם סיני, שביום הולדתו התשיעי מצטרף לאימו בעבודתה בעמותה לפליטים. כאשר הוא נחשף לסיפורה של ילדה פליטה, שמתארת את המסע שלה לישראל, הסיפור שלה מתערבב עם ספר פנטזיה שהוא קורא. בפרס חביב הקהל והבמאי המבטיח בקטגוריה זו זכה ניר ברגר וסרטו "טאץ'".
זו הייתה מהדורתו ה-22 של הפסטיבל הוותיק והמוכר, שמופק באופן שנתי על ידי בית הספר לקולנוע וטלוויזיה על סטיב טיש. בתחרויות השונות השתתפו יותר מ-100 סרטים, מחציתם בוימו על ידי נשים. בנוסף הפסטיבל אירח השנה בשיחות זום את הבמאי גאס ואן סאנט ואת השחקנית שרלוט גינסבורג.