איתמר רפאל הוא בחור חרדי בן 20 מאלעד. אבל אל תתנו לנתונים היבשים האלה לבלבל אתכם. בחייו הקצרים הוא הספיק לטייל בקרוב ל-30 מדינות, ללמוד בישיבה בחו"ל והתחביב הכי גדול שלו הוא אופנועי שטח.
סיפורו של רפאל הוא חלק מפרויקט מיוחד של אתר ynet, שחוגג השבוע 20 שנה. כמו האתר, שעלה לאוויר ב-6.6.2000, גם רפאל נולד באותו תאריך עגול. בחודשים האחרונים חיפשנו את הישראלים שנולדו באותו יום, וביקשנו לקבל הצצה לחייהם, לשמוע מה מעניין אותם, מה משמח אותם, מה מפחיד אותם ועל מה הם חולמים. ראינו איך הם גדלו - וניסינו להבין איך אנחנו גדלנו יחד איתם.
רפאל הוא המשתתף הרביעי בסדרת הכתבות "דור ה-ynet". לפני שהתחיל לטייל ולחקור את העולם, הוא למד בישיבה נחשבת באלעד, אבל בעקבות גירושי הוריו נאלץ לעזוב אותה. "קשה לי לדבר על זה, אבל המשגיח של הישיבה טען שזה מוריד. אמא שלי הייתה מגיעה לבקר אותי בלבוש לא הכי מכובד ועם הזמן זה פשוט התפוצץ. זה לא התאים לא לצד הזה ולא לצד הזה אז עזבתי את הישיבה", הוא מספר.
צפו בכתבות הקודמות של דור ה-ynet:
בהמשך רפאל למד בכולל, וזמן לא רב אחרי כן אביו הציע לו שייסע לראות עולם. "בהתחלה יצאתי לטיול, להכיר את העולם מה שנקרא. התחלנו מגרמניה, פולין, צ'כיה, אוסטריה, מצרים, צרפת. העולם הרבה יותר גדול ממה שהוא נראה, אבל תכל'ס, הוא קטן עלינו".
התחביב הכי גדול של רפאל הוא אופנועי שטח והפחד הכי גדול שלו הוא שייגמר הדלק במדינה. "אני שרוף על אופנועים וזה התחיל מגיל קטן. אם יש משהו ויש לו שני גלגלים ומנוע? תני לי רק ללחוץ על הגז".
1 צפייה בגלריה
איתמר רפאל
איתמר רפאל
איתמר רפאל
(צילום: ניצן דרור)

מי אתם, דור ה-ynet?

איתמר רפאל לא לבד, והוא חולק את יום הולדתו לא רק עם ynet, אלא עם 387 צעירים נוספים. הסיפורים שלהם מספרים במידת מה את סיפורה של המדינה. 202 מהם נשים, ו-186 גברים. יותר מעשרה אחוזים מהם גרים בירושלים, בירת ישראל, ודווקא העיר תל-אביב, שבה נולד אתר ynet, מסתפקת בנציגות צנועה, עם מספר ישראלים שאפשר לספור על יד אחת. אפילו לבית שמש, אשדוד, חיפה, רמת גן, רחובות, באר שבע, רהט ובני ברק יש יותר נציגים.