המהדורה ה-73 של פסטיבל קאן בוטלה עקב נגיף הקורונה, אולם מארגניו החליטו לפרסם בכל זאת את רשימת הסרטים שהיו אמורים לקחת חלק באירוע היוקרתי ולהעניק להם תו איכות של הבחירה הרשמית. שניים מתוך 56 הסרטים שנחשפו היום (ד') הם של יוצרים ישראליים, נתון מעודד נוכח העובדה שבשנה שעברה לא הוצג אף סרט ישראלי באורך מלא בתחרות הרשמית.
2 צפייה בגלריה
מתוך "הנה אנחנו"
מתוך "הנה אנחנו"
מתוך "הנה אנחנו"
(צילום: שי גולדמן)
הראשון הוא סרטו של ניר ברגמן ("כנפיים שבורות") שהתקבל לפסטיבל עם סרטו החמישי "הנה אנחנו", אותו ביים על פי תסריט של דנה אידיסיס, יוצרת הסדרה המוערכת "על הספקטרום". הסרט מספר את סיפורו של אהרון, שנאלץ להכניס את בנו האוטיסט למוסד, אולם ברגע האחרון השניים בורחים למסע שישנה את חייהם. בסרט מככבים שי אביבי, נעם אימבר, סמדר וולפמן ועוד, והפיקו אותו איתן מנצורי ויהונתן דובק.
הסרט הישראלי השני שהיה אמור להיות מוצג בקאן הוא "מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם", סרטו העלילתי הראשון של דני רוזנברג, על ההפקה הייתה אמונה סתיו מרון. בסרט מככבים העיתונאי רוני קובן והמפיק הוותיק מארק רוזנבאום - בהופעה הראשונה שלהם על מסך הקולנוע. גם במרכז הסרט הזה עומד קשר בין אב ובנו, כאשר האב (רוזנבאום) חולה במחלה סופנית והבן מנסה לעצור את הזמן בעזרת הקולנוע. מדובר בסרט קטן ודל תקציב, שמבוסס בין השאר על אירועים אמיתיים שכן אביו של רוזנברג הלך לעולמו לפני שנים אחדות.
2 צפייה בגלריה
מתוך "מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם"
מתוך "מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם"
מתוך "מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם"
(קרדיט צילום: דוד סטוזמייסטר)
מלבד ההישג המקומי והחגיגה הקולנועית שנמנעה מאיתנו בגלל נגיף הקורונה, מסקרן לגלות אילו עוד סרטים היו אמורים להשתתף בפסטיבל היוקרתי שבוטל. כפי שרבים חזו, סרטו החדש של ווס אנדרסון, The French Dispatch, התקבל לתחרות הרשמית. גם סרטיהם החדשים של פרנסואה אוזון (Summer of 85), סטיב מקווין (Lover’s Rock) ותומאס וינטרברג (Another Round) היו אמורים להתחרות בקאן. עוד התקבלו: "נשמה", הסרט החדש של פיקסאר בבימויו של פיט דוקארי עם גיבור אפרו-אמריקני ראשון של האולפן; "גן עדן" של הבמאי הקוריאני הונג- סאן סו; True Mothers של נעמי קוואסה, ו- Aya and the Witch, סרט אנימציה מאולפני גיבלי של גורו מיאזאקי (בנו של הייאו מיאזאקי).