שובן של הפרובוקציות מבית בוראט: הקומיקאי סשה ברון כהן הגיע להתראיין הלילה (ג') בתוכנית הטלוויזיה של ג'ימי קימל, וסיפק כמה אמירות יוצאות דופן. כשהוא מגלם את בוראט, דמותו המפורסמת והסאטירית של עיתונאי קזחי, הוא האשים את היהודים בהתפרצות הקורונה - ומשך את הבדיחה במשך למעלה מעשר דקות.
"יש לי חדשות מצוינות. שירות המודיעין בקזחסטן גילה הבוקר שיש איזה נגיף", אמר בוראט. "הוא מגיע ממקום שנקרא ווהאן, שנמצא בישראל. זה לא מפתיע". קימל כמובן שיתף פעולה עם הבדיחה, ותהה האם הכוונה לנגיף הקורונה. על כך הגיב בוראט: "כן, זה מתפשט אתה-יודע-ממי" - וסימן בידו צורה של אף ארוך.
כידוע, סשה ברון כהן, בריטי ממוצא יהודי, נוהג לחולל מהומות על מנת למתוח ביקורת על תופעות של גזענות ובורות - ולא פעם מתמקד בגילויים של אנטישמיות, כדי להעמיד באור מגוחך אנטישמיים. במהלך הריאיון, הוא ערך לקימל שאלון כדי לבדוק את מצבו הבריאותי. "האם בשבוע החולף בילית בנוכחות של יהודי יותר מרבע שעה?", הוא שאל, ועל כך השיב המגיש: "כן, כל הכותבים שלנו - ואף אחד מהצלמים שלנו - הם יהודים. זה רע?".
1 צפייה בגלריה
סשה ברון כהן כבוראט בתכנית ג'ימי קימל לייב
סשה ברון כהן כבוראט בתכנית ג'ימי קימל לייב
סאטירה פרועה. סשה ברון כהן כבוראט בתכנית של ג'ימי קימל
(צילום מסך, ABC)
בהמשך קימל נשאל גם על הרגלי התזונה שלו: "כמי שמשתייך לאליטה ההוליוודית, האם לאחרונה שתית דם לא מפוסטר של ילדים?". שאלות אחרות היו פחות אנטישמיות, אבל מיזוגניות להפליא. בהמשך התוכנית הצטרפה גם בתו של בוראט (המגולמת על ידי השחקנית מריה בקאלובה), ובשלב זה סשה ברון כהן החל לשלב בדבריו מילים בעברית, שמבחינת צופים רבים ההבדל בינה לבין קזחית עשוי להיות בלתי מורגש.
(הריאיון המלא של סשה ברון כהן כבוראט)
הסיבה לשובו של בוראט לכותרות, 14 שנים לאחר הסרט בכיכובו, היא כידוע סרט ההמשך שעתיד לצאת בסוף השבוע הקרוב (23 באוקטובר) באמזון פריים - כשבוע וחצי לפני הבחירות בארצות הברית, בתזמון לא מקרי בהחלט.