סדרת הרשת החדשה "נגעה בשמיים" עוקבת אחר סיפורה של תמר אריאל - צעירה ישראלית שרשמה פרק קטן בהיסטוריה של צה"ל כששירתה כנווטת הקרב הדתייה הראשונה בחיל האוויר. זמן קצר לאחר שחרורה, נהרגה בטיול בנפאל. אתם מוזמנים לצפות בסדרה במלואה כאן, בארבעה חלקים.

בקיץ 2014 אריאל השתתפה במבצע צוק איתן, ואחריו יצאה לטיול בנפאל, במהלכו היא נקלעה לסופת השלגים האימתנית על פסגת האנפורנה. בתוך הנוף הזר היא נאבקה על חייה, לצד חבריה, עד שכלו כוחותיה. לאחר מותה נמצאו במחשב שלה תמונות קטעי וידאו, הקלטות וקטעי מוזיקה, המתעדים את חייה, ובהם גם חומרים שלא נחשפו קודם לכן.


החומרים שנאספו, בתוספת ראיונות רבים, הוצגו בסרט התיעודי "המראה של השמש", ששרטט את מסלול חייה של תמר אריאל: מנעוריה, דרך קורס הטייס ועד מותה. את הסרט יצרו דודתה, הבמאית ומנהלת בית הספר לקולנוע "מעלה" - נטע אריאל, ובוגרות בית הספר אביגיל שפרבר ואדוה שושן. אך החומרים הרבים שנותרו בחדר העריכה, גרמו להן לתחושת החמצה. מסיבה זו הן החליטו ליצור את סדרת הרשת המקיפה על חייה, "נגעה בשמיים".

1 צפייה בגלריה
תמר אריאל ז"ל
תמר אריאל ז"ל
תמר אריאל ז"ל
"מעבר לחיבור האישי, הרגשתי שיש לנו חומרים וסיפורים נדירים על תמר, שהייתה כל כך רב-גונית, שונה ומיוחדת והתמודדה עם אתגרים רבים בחייה", אומרת נטע אריאל. "הסיפורים ששמעתי בראיונות עם חבריה הטייסים, ומאלה שטילו עם תמר בנפאל, לצד קטעי הוידאו הנדירים, שנמצאו במחשב שלה ובהם סיטואציות ודברים שתמר אומרת, שהיום מקבלים משמעות מצמררת לאור מותה הטראגי".