"מכל אותה הדרך / אתה נמצא בערך / אין לי את הבוקר, אין לי לילה / ואם אינך בדלת / אז לאן אני חוזרת / חיפשתי די, שמעתי את שמך / ראיתי קולות בהר / האם לנצח תישכח?"
בליל שבת, 27 בדצמבר 2002, חדרו שני מחבלים מארגון הג'יהאד האיסלאמי לישיבת ההסדר ביישוב עתניאל שבדרום הר חברון. הם התחזו לחיילים, ונכנסו למטבח דרך הדלת האחורית, שנותרה פתוחה וללא שמירה. את הסעודה וחגיגות השבת של תלמידי הישיבה קטעו ברגע אחד צרורות הירי והצעקות שבקעו מן המטבח. ארבעת התורנים, שכלאו עצמם במטבח ובגופם מנעו מהמחבלים לפרוץ לחדר האוכל, נרצחו בפיגוע.
2 צפייה בגלריה
יצירת חיי
יצירת חיי
נרקיס עם חיים ואסתר חוטר
(צילום: ירון שרון, אורי דוידוביץ')
גבריאל חוטר ז"ל, בנם של אסתר וחיים חוטר מכפר אדומים, היה בין הקורבנות. הוא נורה בחזהו שמונה פעמים ומותו נקבע במקום, כשהוא בן 17 בלבד. במסגרת פרויקט ההנצחה "יצירת חיי" של ynet ו"ידיעות אחרונות", נפגשה הזמרת נרקיס עם בני משפחתו וכתבה לזכרו ובהשראת סיפורו את השיר "עולם חדש", שנחשף כעת לראשונה.
"קראתי על גבריאל ומיד הרגשתי חיבור מיוחד, שיש פה משהו ושהסיפור שלו לא הגיע אליי סתם", סיפרה נרקיס במפגש הראשון עם הוריו. "לפי הסיפורים אפשר היה לראות שגבריאל היה ילד-איש. עד גיל 17 הוא הצליח להגשים המון דברים וזה נגע בי מאוד. דרך השיר אני מקווה שנצליח להשאיר עוד זיכרון מגבריאל. אני מקווה שיהיו לי הכוחות והדיוק כדי להיכנס וליצור מתוך המקום שהייתם רוצים שיזכרו את גבריאל. אני רוצה ליצור משהו שגבריאל היה רוצה שאעשה".
2 צפייה בגלריה
יצירת חיי
יצירת חיי
גבריאל חוטר ז"ל
(צילום: אלבום משפחתי)
בין המפגש הראשון לסופו של תהליך היצירה, נכנסה לחיינו מגפת הקורונה. המפגש השני – זה שבמהלכו נרקיס חשפה בפני הוריו של גבריאל ז"ל את השיר שהקדישה לו – נערך בשלט רחוק, מבעד למסכים. אבל המרחק הפיזי לא גבר על עוצמות הרגש והזיכרונות, שצפו ועלו מחדש עם ההאזנה למילים הנוגעות ולקולה של נרקיס.
"השיר ממש נכנס לתוך-תוכו של גבריאל", אמרו ההורים לאחר שהאזינו לשיר. "הוא תמיד הסתכל על הדברים הפנימיים, על מה שלא רואים בדרך כלל, ואנחנו מקווים שהמסר יעבור להרבה אנשים. תודה לך נרקיס, שלקחת על עצמך את הפרויקט הזה".
הריאיון המלא עם נרקיס ובני משפחתו של גבריאל חוטר ז"ל יתפרסם ביום שני, ערב יום הזיכרון, ב-ynet וב"ידיעות אחרונות".