סמי ברדוגו הוא הזוכה בפרס ברנר לשנת 2020, על ספרו "חמור", שראה אור בהוצאת הקיבוץ המאוחד. כך הודיעה היום (א') אגודת הסופרים העברים. גובה הפרס, שנחשב לאחד הוותיקים והיוקרתיים בספרות העברית, עומד על 50 אלף שקלים.
1 צפייה בגלריה
סמי ברדוגו
סמי ברדוגו
סמי ברדוגו
(צילום: טל שחר)
ספרו של ברדוגו נבחר מתוך 92 ספרי פרוזה שהוגשו השנה לוועדה. חבר השופטים כתבו בנימוקיהם כי "חמור" הוא "ספר רב כח, שמספר את העולם מתוך נקודת מבט ייחודית וצורה ספרותית מקורית לחלוטין. ספר שנחצב מעולם השפה ודרך ההבעה של סופר המסתכל על הארץ מתוך קירבה ואהבה לחיים שמחוץ לכל מרכז אפשרי".
יושב ראש אגודת הסופרים, צביקה ניר, הכריז השנה כי הפרס יוענק גם לספרי ביכורים לסופרים עד גיל 40. במקצה הזה זכה הספר "נבדה" מאת מיטל זהר, שראה אור בהוצאת ספרים הפועלים. ספרה של זוהר נבחר מתוך 21 ספרים שהוגשו לוועדה, והיא תקבל מענק כספית בסך 10 אלף שקלים. השופטים כתבו כי "נבדה" הוא "מעשה ספרותי צרוף, מרומז ומעודן. הוא מציע סוג חדש של ביטוי ספרותי, פתוח, מינורי וגלוי לב".
חברי ועדת פרס ברנר שבחרו את הזוכים השנה היו פרופ' אור ש. כהן, ד"ר תמר ישראלי, אורין מוריס וכן מאיר עוזיאל, מרכז הפרס מטעם אגודת הסופרים, ששימש בה משקיף. פרס ברנר לספר פרוזה מוענק על ידי אגודת הסופרים אחת לשנה מאז שנת 1945, לספר שיצא לאור מאז ניתן הפרס הקודם. הפרס הכספי מוענק באדיבות רחל ומשה ינאי.