בזמן שאילנה אביטל מככבת בפריים טיים בעונת ה-VIP של "הישרדות", היא מתעוררת בכל בוקר והולכת לעבודה במשרד שיווק. לא בגלל מצוקה כלכלית, אלא בגלל שלדבריה היא "שמה את האגו בצד". בריאיון ל-ynet היא מספרת: "אני נמצאת בסיטואציה מזעזעת. מצד אחד, יש לי את המאני-טיים, אני בשיא הפריים טיים, כל המדינה מכירה אותי, אבל אני לא יכולה להופיע. זה עצוב. מצד שני, אני כל כך שמחה שיש לי מקום עבודה מסודר, אני מנהלת אסטרטגית במשרד שיווק. אני עובדת פה כמה חודשים ואני כל כך שמחה שיש לי את השקט הנפשי הזה".
שקט כלכלי? "אני תמיד אומרת לכל אמן שאני רואה: אל תסמכו על המקצוע הזה. אם אתה לא יודע לעשות שום דבר אחר מלבד לשיר - אתה לא שורד. ההישרדות האמיתית של החיים היא לשרוד את המקצוע הזה. זה המקצוע הכי האכזרי שיכול להיות עלי אדמות".
אמן בסדר גודל שלך, אחרי 40 שנות קריירה, צריך עבודה משרדית - זה לא קצת מבאס? "אין לי בעיה שאני צריכה עבודה משרדית. הנחתי את האגו שלי בצד. אין ברירה. כי בתקופה כמו שלנו היום, שאמנים נלחמים כדי לשרוד, זה מאוד מאוד מצער. יחד עם זאת, זה מאוד משמח אותי כי יש לי על מה להישען. גם אם לא הייתה הקורונה הייתי עושה את זה. אני תמיד יודעת ליפול על ארבע ולא משנה מאיזו קומה יזרקו אותי. אני גאה בכל הדרך שעשיתי ב-40 שנות קריירה. למקצוע הזה יש יותר ירידות מעליות, אבל לי יש את הקו האמצעי שאני גאה בו, וטוב לי שם כי אני לא עלה נידף ברוח. אי אפשר להעיף אותי מהקצה אל הקצה, מקסימום אני יכולה ליפול קצת ולעלות קצת.
3 צפייה בגלריה
אילנה אביטל מתוך "הישרדות VIP"
אילנה אביטל מתוך "הישרדות VIP"
אילנה אביטל מתוך "הישרדות VIP"
(צילום: אור דנון)
"ברוך השם שמרתי גרוש לבן ליום שחור. יש לי משכנתא גבוהה, אבל סבבה לי, אני חיה בבית שאני אוהבת. הרצון שלי הוא להפוך לאשת עסקים מאוד גדולה. כשהתחלתי את הקריירה בתור זמרת ושחקנית, התחלתי בתור מישהי מאוד נאיבית. כשהבנתי שבמקצוע שלי אסור להיות נאיבית - אז אני עושה גם גם. אני באמת עובדת קשה אבל אני עושה דברים שאני אוהבת, וזה שווה כל שקל שאני מרוויחה. אני לא רוצה להיות תלויה בשום גורם חיצוני שייתן לי שקט כלכלי. אני עובדת כדי שיהיה לי שקט כלכלי, אני רוצה להיות תלויה באילנה אביטל, במיוחד כשאת האגו זרקתי הצידה. וזאת הבעיה הכי גדולה של האמנים שלא יודעים לשים את האגו בצד".
מתי היה הרגע ששמת את האגו בצד? "כשהוצאתי את הספר שלי לפני שלוש שנים, ועשיתי מימון חברתי. מחקתי פשוט את רוב ה'חברים' שלי מאנשי הקשר. רציתי להיעזר בהם - לא מבחינה כלכלית, אלא מהבחינה הזאת שיעזרו לי להגשים את החלומות שלי. הצבתי יעד של 70 אלף שקל ובסוף הגעתי ל-124 אלף שקל".
אז למה למחוק את החברים? "כי העזרה לא הגיעה מהם".
3 צפייה בגלריה
אילנה אביטל מתוך "הישרדות VIP"
אילנה אביטל מתוך "הישרדות VIP"
אילנה אביטל מתוך "הישרדות VIP"
(צילום: אור דנון)
אביטל חגגה לפני חודשיים את יום הולדתה ה-60. היא הודחה מ"הישרדות" בשלב מוקדם יחסית של העונה ועברה להיות שומרת הבקתה עם אפשרות לשוב למשחק. במשך 26 ימים היא החזיקה לבדה בבקתה על האי בפיליפינים, ניצחה באינספור קרבות דו קרב כדי להמשיך לשרוד, ואף זכתה לכינוי "אילנה אביקתל". אבל בתוכנית ששודרה הערב (ג') ברשת, אביטל הודחה באופן סופי מהמשחק אחרי שהפסידה לבני ברוכים.
"הייתה לי הקלה מטורפת כשהודחתי", אומרת אביטל בגילוי לב. "צר לי להגיד את זה כי אני פייטרית וחושבת שנלחמתי עד הסוף אבל אני יכולה לומר בוודאות שנגמרו לי הכוחות. ראיתי כבר את המוות בעיניים".
למה? "בלילה השלישי לבד בבקתה הרגשתי רע מאוד. תשמע, הייתי שם 26 ימים לבד, לא עשיתי כלום, דיברתי עם אלוהים. ידעתי שאני מאוד חזקה, אבל לא ידעתי עד כמה. אני יכולה לומר שהלילות היו הכי קשים, ירדו גשמים מטורפים ולא היה לי עם מה להתכסות, אז השתמשתי בדגלים. מתתי מקור. שלא לדבר על הכחולים שהיו לי בצדי הגוף כתוצאה מזה שלא ישנתי על מזרן. לא יכולתי לראות אורז כבר".
למה היית צריכה להישאר שם כל כך הרבה זמן אם היה לך כל כך נורא? "אני הכי דוגרי בעולם. אני מדברת מתוך כאב של אמנים של הגוורדיה הישנה יותר. לצערנו, בעולם של היום שהוא מאוד אינסטנט, אנחנו חייבים לספק את הסחורה, לצערי. אם הייתי גרה בארצות הברית לא הייתי צריכה לדאוג מה יהיה מחר, בהקשר של קיומי כזמרת. אבל כאן אתה חייב להישאר בתודעה. אני מתחזקת קריירה כל החיים, הישרדות זה גם פרנסה".
אבל כבר הגעת ל"הישרדות", למה לסבול כל כך בבקתה? "היה לי חשוב להוכיח לבנים שלי ולהורים שלי ולעצמי שאני וונדר וומן. לגמרי הוכחתי את זה, הם לא באמת היו צריכים את זה אבל הסאבטקסט היה חשוב לי, להוכיח לעצמי ולאחרים - 'תראו, ילדים שלי, יש לכם אמא חזקה. תראו, אבא ואמא, יש לכם ילדה חזקה'. זה היה סוג של גושפנקה וחותמת להגיד 'זאת אני, ואני גאה בכל הדרך'".
3 צפייה בגלריה
מתוך "הישרדות VIP"
מתוך "הישרדות VIP"
מתוך "הישרדות VIP"
(צילום: אור דנון)
בתחילת דרכך ב"הישרדות" חלק מהמתמודדים הצעירים, ובעיקר ישראל אוגלבו, לא כיבדו אותך במיוחד. נעלבת? "צר לי להגיד שלדור של היום חסר הכבוד לבוגרים מהם, הרגשתי את זה ב'הישרדות'. הדור של היום בטוח שהוא יודע הכל אבל הערך הערכי באמת של האנושות כמעט ולא קיים אצלו. בפרק שהודחתי הרגשתי שאני יכולה להיות אמא שלהם, ואם אליי הם מדברים ככה - אז כנראה שגם את אמא שלהם הם לא מכבדים. אבל סלחתי כי אני בן אדם שסולח, אבל לא שוכח. לא שכחתי את כל מה שעברתי באותו ערב".
אם הייתה לך הזדמנות לחזור ולהדיח את ישראל, היית עושה את זה? "אני לא בטוחה, כי הוא כל כך הצטער על זה. כשבן אדם מבקש סליחה אני יכולה לתת לו הזדמנות שנייה".
על מה את הכי מצטערת ב"הישרדות"? "הדבר שאני מצטערת עליו זה שבלטתי מדי בפרק הראשון והשני. זאת הייתה טעות כי אולי הייתי צריכה לסתום את הפה ואז הייתי כמו מלא כאלה, שהגיעו לסוף כשהם סותמים את הפה אז בינתיים מתעלמים מהם. אולי זאת הייתה הטעות הכי גדולה שלי".
מה הדבר שאת הכי גאה בו? "ששרדתי את הבקתה. בכל מקום שאני הולכת צועקים לי 'אילנה אביקתל'".
למי הכי התחברת באי? "לא הייתה לי אפשרות כל כך להתחבר, אבל היום אני הכי מחוברת לירדן ג'רבי ואסי בוזגלו, שאנחנו בקשר יומיומי כמעט. גם את ליטל אני אוהבת. למדתי להכיר אותה בווילת המושבעים".
מי היית רוצה שיזכה? "אסי בוזגלו או ירדן ג'רבי".