אבידה בעולם הקולנוע: השחקן צ'דוויק בוזמן, שנודע בעיקר בזכות תפקידו בסרט גיבורי העל של מארוול "הפנתר השחור", מת אתמול (ו') בביתו בלוס אנג'לס אחרי מאבק במחלת הסרטן.
בוזמן אובחן בסרטן המעי הגס ב-2016 והוא שמר על כך בסוד במשך ארבע שנים, והמשיך לעבוד תוך כדי. "צ'דוויק אובחן בסרטן המעי הגס בשלב שלוש ב-2016 והוא נלחם איתו בארבע שנים האחרונות", נכתב בפוסט בעמוד הטוויטר והאינסטגרם של השחקן, "הוא היה לוחם אמיתי ששיחק בסרטים שאהבתם, מ'מרשל', 'הזהב של נורמן' ו-Ma Rainey's Black Bottom, כולם צולמו בזמן ובין אינספור ניתוחים וטיפולים".
2 צפייה בגלריה
צ'דוויק בוזמן
צ'דוויק בוזמן
גילם שורה של דמויות שחורות חשובות. צ'דוויק בוזמן
(AP Images)
בוזמן נולד ב-1977 בדרום קרוליינה ומגיל צעיר נמשך לעולם המשחק. בתחילת דרכו הוא כיכב בעיקר בתפקידי משנה בסדרות טלוויזיה, אולם בעשור האחרון הוא הצליח לפרוץ לתודעה בזכות שורה של תפקידים קולנועיים. הוא נטה לגלם דמויות היסטוריות חשובות בתרבות השחורה. בסרט "42" הוא גילם את שחקן הבייסבול האיקוני ג'קי רובינסון, ב"קומו על הרגליים" הוא גילם את המוזיקאי ג'יימס בראון, ובסרט "מרשל" גילם את ת'ורגוד מרשל, השופט האפרו-אמריקני הראשון של בית המשפט העליון.
התפקיד שהכי מזוהה איתו הוא של הפנתר השחור, אותו פגשנו לראשונה בסרט "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים" ב-2016. שנתיים אחרי יצא "הפנתר השחור" בבימויו של ריאן קוגלר, הסרט הראשון של מארוול שהציב במרכזו גיבור-על שחור. הסרט זכה להצלחה גדולה הן בקרב הקהל והן בקרב המבקרים והפך לאבן דרך תרבותית עבור הקהילה השחורה בארצות הברית. במאי 2022 צפוי לצאת סרט ההמשך, וטרם ידוע מה יעלה בגורלו נוכח מותו של השחקן.
2 צפייה בגלריה
אבן דרך תרבותית עבור הקהילה השחורה. מתוך "הפנתר השחור"
אבן דרך תרבותית עבור הקהילה השחורה. מתוך "הפנתר השחור"
אבן דרך תרבותית עבור הקהילה השחורה. מתוך "הפנתר השחור"
בחודש יוני האחרון יצא בנטפליקס הסרט "הזהב של נורמן" של ספייק לי בהשתתפותו. בנוסף, במהלך השנה הקרובה מיועד לצאת סרט נוסף בכיכובו, Ma Rainey's Black Bottom, שצילומיו כבר הושלמו.
בחודש אפריל האחרון העלה בוזמן סרטון לאינסטגרם שבו הוא מבקש תרומות לבתי החולים שמטפלים באוכלוסייה השחורה בארה"ב בזמן מגיפת הקורונה. עם פרסום הסרטון, גולשים רבים שמו לב לרזון הקיצוני של בוזמן, שכנראה סימן כבר אז את ההידרדרות במצבו הבריאותי.
בוזמן היה נשוי לזמרת טיילור סימון לדוורד. השניים הכירו ב-2015, התארסו באוקטובר שעבר, נישאו לאחרונה בטקס פרטי ושמרו על נישואיהם בסוד. היא ליוותה אותו ברגעיו האחרונים.