ההתבטאות המזעזעת של כתב ערוץ 20 - והפיטורים: במהלך סיקור ירי הרקטות לעבר צפון הארץ אתמול (ד'), הכתב הצבאי קובי פינקלר אמר בשידור חי כי "הם משגרים רקטות ולא צריך להתרגש מזה יותר מדי - גם באמ"ן אומרים את זה ככה - עובדה ששתיים נופלות בים, אחת נופלת במגרש כדורגל ביישוב ערבי גדול ולצערנו הרב לא הביאה להמוני הרוגים שם".
1 צפייה בגלריה
קובי פינקלר מתוך חדשות ערוץ 20
קובי פינקלר מתוך חדשות ערוץ 20
קובי פינקלר מתוך חדשות ערוץ 20
(צילום מסך)
פינקלר המשיך בדיווח, אולם מאוחר יותר הביע את הסתייגותו מהדברים הקשים: "בדיווח היום על נפילת המרגמה במגרש הכדורגל בשפרעם, ותחת עייפות מימי שידור ארוכים כמעט ללא שינה, נפלה שגגה בדבריי שמהם השתמע שלצערי לא היו הרוגים. כמובן הכוונה הייתה שלשמחתנו. מילה אחת - עולם שלם. מצער שרבים עטו בשמחה על הטעות כדי להסתער עליי ועל הערוץ, כשאין לי ספק שהיה ברור גם להם שלא לכך התכוונתי".
עם זאת, בקטע וידאו נוסף, חזר פינקלר על דברים ברוח דומה. הפעם הסביר: "באמת עייפות וחזרתי על אותן מילים בטעות. מכל הלב התכוונתי שטוב שלא היו נפגעים גם במובן שלשמחתנו, וגם לצערנו זה היה יכול להיגמר כך. זו לא מחשבתי ולא דרכי".
בעקבות זאת, בערוץ 20 הוחלט לפטר את פינקלר. בהודעה נמסר: "הנהלת ערוץ 20, רואה בחומרה רבה ומתנערת לחלוטין מהדברים הקשים שאמר הפרשן הצבאי קובי פינקלר. לאחר שהתברר כי הדברים נאמרו יותר מפעם אחת, החליטה הנהלת הערוץ לסיים באופן מידי את ההתקשרות עם מר פינקלר ולזמן את המעורבים בשידור לבירור והסקת מסקנות".
פורסם לראשונה: 23:37, 19.05.21