שש שנים אחרי שזכתה בפרס הראשון לסרט הטוב ביותר בפסטיבל טרייבקה עם "אפס ביחסי אנוש", טליה לביא חוזרת לאירוע הקולנוע הניו יורקי עם קומדיה חדשה בבימויה "אחד בלב". לביא תוביל משלחת נאה של קולנוענים ישראלים שיראו נוכחות בטרייבקה ויוקרנו בתחרות הבינלאומית: "סאבלט" של איתן פוקס ו"אסיה" של רותי פרי-בר.
ב"אחד בלב", שיוקרן בטרייבקה מחוץ לתחרות הרשמית, לביא עוברת לאזרחות ומביאה למסך 24 שעות בחיי זוג צעיר שזה עתה נישא. מה שאמורה להיות יממה כיפית ומלאת רומנטיקה מתפתחת להרפתקה הזויה ונמרצת שמעמתת את החתן והכלה עם חיי הרווקות שהותירו מאחור. בתפקידים הראשיים מככבים רן דנקר ואביגיל הררי, ואת הסרט הפיקו איתן מנצורי ויהונתן דובק. חברת ווסטאנד הלונדונית של שרון הראל-כהן ומאיה אמסלם שעמדה מאחורי "ימים נוראים" מחזיקה בזכויות גם לסרט זה.
3 צפייה בגלריה
מתוך "אחד בלב"
מתוך "אחד בלב"
מתוך "אחד בלב"
(צילום: ירון שרף)
איתן פוקס חוזר גם לפסטיבל טרייבקה שהאיר לו פנים בעבר עם "יוסי וג'אגר" (2003) וסרט ההמשך "הסיפור של יוסי" (2012). הפעם מביא הבמאי הוותיק את "סאבלט" שאת תסריטו כתב ביחד עם עיתונאי ידיעות אחרונות איתי סגל. העלילה מלווה כתב תיירות מ"ניו יורק טיימס" בשנות ה-50 לחייו, שמגיע לישראל לצורך הכנת כתבה על תל אביב לאחר שהוא ובן זוגו חוו אירוע טרגי. ביחד עם צעיר מקומי, שמשכיר לו את דירתו, הוא עורך היכרות עם תל אביב, נשבה בקסמיה ובקסמי חברו החדש. ג'ון בנג'מין היקי האמריקני ("האישה הטובה") מככב בתור הכתב האמריקני ולצדו ניב ניסים. עוד מופיעים בסרט מיקי קם וליהי קורונבסקי. על ההפקה אמונים משה ולאון אדרי מסרטי יונייטד קינג, ביחד עם מיקי רבינוביץ' וגל אוחובסקי (בן זוגו של פוקס).
בניגוד לפוקס ולביא, רותי פרי-בר תגיע לראשונה לטרייבקה עם סרטה הארוך הראשון "אסיה", אשר פותח במסגרת תוכנית הרזידנס של קאן. עלילת הדרמה האינטימית מתרכזת ביחסי אם ובת על רקע משבר אישי. אסיה (בגילומה אלונה איב) היא עולה ותיקה ואם חד הורית לוויקה בת ה-17 (שירה האס). מצבה המתדרדר של ויקה מחייב את אסיה לקבל על עצמה לראשונה את אימהותה ולקחת אחריות על חייה של ביתה ועל הזמן שנותר להן יחד. יואב רועה ואורית זמיר הפיקו את הסרט ביחד עם יאניה קראי הקרואטית-צרפתיה.
שיבוץ שלושה סרטים מתוצרת כחול לבן בפסטיבל קולנוע בינלאומי הוא לא דבר של מה בכך נוכח ההיעדרות של קולנוענים מקומיים בצמרת הפסטיבלים העולמית בשנים האחרונות. עם זאת, מנהלי פסטיבל טרייבקה בראשות פרדריק בויאר הצרפתי היו מאז ומתמיד מסבירי פנים לקולנוענים מישראל. כזכור, מלבד זכיית "אפס ביחסי אנוש" בפרס הראשון ב-2014, "ג'נקשן 48" של אודי אלוני זכה ב-2016 בפרס הסרט הזר הטוב ביותר בפסטיבל.
פסטיבל טרייבקה שהוקם ב-2002 על ידי רוברט דה-נירו וג'יין רוזנטל בתגובה לאסון ה-11 בספטמבר הפך לאירוע תרבותי רב חשיבות בניו יורק, המשלב הקרנות סרטים וסדרות וכן מופעי מוזיקה ומפגשים עם יוצרים. השנה ייפתח הפסטיבל ב-15 באפריל עם הקרנת הדוקו "ג'ימי קרטר נשיא הרוק'נרול" של מרי וורטון שמגולל את יחסיו של קרטר עם המוזיקאים המובילים של שנות ה-70 מווילי נלסון, דרך ארתה פרנקלין ועד בוב דילן.