החיים עצמם - עונה 5

מתי ואיפה: 1 בנובמבר, ב-yes VOD, yes TV DRAMA וב-STINGTV.
מה הסיפור: סדרת הבכי האהובה על כולם, "החיים עצמם", חוזרת בעונה חמישית, וכפי שכבר למדנו מארבע הקודמות - אפשר לצפות לעוד המון דרמות, וגם לכמה התחלות חדשות, כפי שטוען היוצר, דן פוגלמן. לדבריו, "דברים גדולים" הולכים לקרות בפרק הפתיחה הכפול. ואכן, הסדרה שעוקבת אחר קורותיה של משפחת פירסון לדורותיה תמשיך מהמקום בו נפסקה - הריב המכאיב לצפייה בין האחים רנדל וקווין, במהלכו אמר האחרון ש"היום גרוע ביותר בחייו היה היום בו רנדל אומץ והובא הביתה". אאוץ'.
המריבה מובילה בלית ברירה להפרדת כוחות. שלושתם האחים חוגגים את יום הולדתם בנפרד - לראשונה בחייהם, ומתמודדים עם לא מעט אתגרים כמו אבהותו העתידית של קווין (לתאומים! כפי שנחשף לאחרונה בטיזר לעונה) ומצבה המנטלי המתדרדר של אימא רבקה. העונה גם תתייחס לאירועים עכשוויים כמו מגפת הקורונה ומחאות האפרו-אמריקנים בארצות הברית, אבל לא תזניח את ההצצות לעבר ולעתיד - מניצני הקשר הרומנטי של רבקה ומיגל ועד להתבגרותם של דז'ה, אנני, טס וגם ג'ק ג'וניור ואחותו המאומצת, היילי, עליה גילינו בפרקים האחרונים לעונה הרביעית.
13 צפייה בגלריה
מתוך "החיים עצמם", עונה 5
מתוך "החיים עצמם", עונה 5
מתוך "החיים עצמם", עונה 5
(צילום: NBC באדיבות yes)
מי בפנים: כל החבורה, אלא מה - מנדי מור, מיילו ונטימיליה, סטרלינג קיי. בראון, כריסי מץ, כריס סאליבן וכמובן ג'סטין הארטלי, שלאחרונה כיכב בכותרות עקב גירושיו המפתיעים מכוכבת "מסמנים את סאנסט", כרישל סטאוס.

חוקר במופלא (Paranormal)

מתי ואיפה: 5 בנובמבר, נטפליקס.
מה הסיפור: הסדרה המצרית המקורית הראשונה של נטפליקס. "חוקר במופלא" מתרחשת ב-1969 ועוקבת אחר ד"ר רפעת איסמעיל, המטולוג (רופא המתמחה בתפקודים מסוימים של מערכת הדם) ציניקן בשנות ה-40 לחייו, שמתחיל לפקפק בכל מה שהוא יודע לאחר שהוא והקולגה שלו, המדענית הסקוטית מגי מק'קילופ, נחשפים לאירועים על טבעיים. יחד הם צועדים לתוך העולם הלא נודע והמפחיד של רוחות רפאים ושאר מפלצות, ומנסים להציל את הקרובים להם מהסכנה שאורבת לחייהם.
כמו סדרות רבות אחרות, גם דרמת האימה הזו מבוססת על סדרת רומנים מז'אנר האימה והמדע הבדיוני, אותה כתב הסופר המצרי אחמד ח'אלד תאופיק, שהלך לעולמו ב-2018. תאופיק הספיק לכתוב 81 ספרים בסדרה, שעוסקת במסעותיו טורדי השלווה של ד"ר איסמעיל - כך שאם היא תנחל הצלחה ברייטינג, יש מספיק חומרים להמשכונים.
13 צפייה בגלריה
מתוך "חוקר במופלא"
מתוך "חוקר במופלא"
מתוך "חוקר במופלא"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: השחקן והקומיקאי המצרי אחמד אמין יגלם את הדמות הראשית, ולנעליה של מק'קילופ תיכנס השחקנית הבריטית-לבנונית רזאן ג'מאל.

דויטשלנד 89 - עונה 3

מתי ואיפה: 9 בנובמבר, ב-HOT VOD וב-NEXT TV.
מה הסיפור: העונה השלישית בסדרת המתח התקופתית של אנה וינגר ("המורדת"), שנפתחה לפני חמש שנים עם "דויטשלנד 83" והמשיכה ב-2018 עם "דויטשלנד 86". בעונה החדשה אנחנו פוגשים שוב את המרגל מרטין ראוך, דודתו לאונורה ושאר חבריהם בסוכנות המודיעין הזר של מזרח גרמניה. השנה היא 1989, חומת ברלין סוף סוף נופלת ומרטין מחויב להתמודד עם ההשלכות.
13 צפייה בגלריה
מתוך "דויטשלנד 89"
מתוך "דויטשלנד 89"
מתוך "דויטשלנד 89"
(צילום: Amazon Prime)
המהפכה השקטה הפכה לחלוטין את עולמו - הממשלה שלהם קרסה, הארגון שלהם בכאוס ועתידם לא ודאי, במקרה הטוב. ראוך, שכזכור גויס בגיל 24 כדי לרגל עבור השטאזי, מוצא את עצמו יחד עם חבריו בצומת דרכים דרמטית - אישית ומקצועית - כשלפניהם שלוש אופציות בלבד: להיהרג, להיעצר או להתחיל לרגל שוב.
13 צפייה בגלריה
מתוך "דויטשלנד 89"
מתוך "דויטשלנד 89"
מתוך "דויטשלנד 89"
(צילום: Amazon Prime)
מי בפנים: ג'ונאס ניי ומריה שרדר (שהייתה אמונה על "המורדת" יחד עם אנה וינגר) שבים לתפקידים הראשיים, וכמוהם גם פלורנס קסומבה ("הפנתר השחור") ועוד.

דאש ולילי

מתי ואיפה: 10 בנובמבר, נטפליקס.
מה הסיפור: חג המולד בפתח ועמו כל הסרטים והסדרות הקלישאתיים שנוצרו אי פעם בהיסטוריה. אך מבין כולם בולט בחינניות "דאש ולילי" - עיבוד טלוויזיוני לספרם של רייצ'ל כהן ודיוויד לוויתן, שהפך לדרמה קומית מתקתקה המתרחשת כולה סביב מחברת אדומה קטנה. בעלת המחברת היא לילי בת ה-16, מתבגרת אופטימית אך נטולת מזל בתחום האהבה, שבעצת אחיה משאירה מחברת מלאה במשימות על המדף האהוב עליה בחנות הספרים, בתקווה שזו תימצא על ידי הבחור הנכון שיענה לאתגר (ואולי גם לחיפושי האהבה שלה).
דאש, בחור צעיר ומעט יותר פסימי, מטייל בחנות הספרים כשלפתע הוא נתקל באותה מחברת, וסקרנותו שולחת אותו להצטרף למסע מבלי לדעת מי נמצאת מעברו השני. כך המחברת מתחילה לטייל הלוך ושוב בין השניים, שולחת אותם לציד נבלות ברחבי מנהטן, עד שהם מתחילים להתאהב זה בגרסתו הכתובה של זו. האם תהיה להם את אותה הכימיה גם פנים מול פנים? אנחנו מנחשים שכן כי העונה השנייה כבר בפיתוח.
13 צפייה בגלריה
מתוך "דאש ולילי"
מתוך "דאש ולילי"
מתוך "דאש ולילי"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: אם גם אתם מזהים את הפנים של צמד השחקנים הראשיים אבל לא מצליחים להבין מאיפה, נשמח לנסות לעזור לכם - אוסטין אברמס, המגלם את דאש, הוא הבויפרנד המתעלל של קייט בצעירותה מ"החיים עצמם", בעוד שמידורי פרנסיס (הלוא היא לילי) כיכבה רק לפני שנה בקומדיה "ילדים טובים". אין בעד מה!

התעשייה

מתי ואיפה: 10 בנובמבר, ב-HOT, yes וסלקום tv.
מה הסיפור: סדרה חדשה מבית HBO ו-BBC, אותה הפיקה לא אחרת מלינה דנהאם ("בנות"). גם הפעם מדובר בסיפור על קבוצת אנשים צעירים בשנות ה-20 לחייהם, שמונעים על ידי שאיפות, אהבות וסמים. אבל החיים הרבה פחות קלילים כשהחלום שלכם הוא להיכנס לעולם ההשקעות ושוק ההון של אנגליה בתור בנקאים וברוקרים.
מי שמובילה את הסדרה היא הארפר שטרן, בחורה מוכשרת מניו יורק שמגיעה לאנגליה ומוצאת את עצמה מהר מאוד מוקפת באנשים פריבילגיים כמו יסמין, שעל אף השתייכותה למעמד הגבוה חווה קשיים משלה. יחד עם צעירים נוספים שסיימו זה עתה את לימודיהם האקדמיים, הם מתחרים זה בזה על מספר מוגבל של משרות בבנק השקעות המוביל בלונדון. הקאץ'? הסדרה מתרחשת רגע אחרי המשבר הכלכלי הגדול של 2008 - מה שהופך את האתגר לקשה בהרבה.
13 צפייה בגלריה
מתוך "התעשייה"
מתוך "התעשייה"
מתוך "התעשייה"
(צילום: Amanda Searle/HBO, באדיבות yes)
מי בפנים: הכוכבת הראשית היא מיהאלה הרולד, שחקנית אנונימית למדי, שתגלם את הארפר. עוד ישתתפו וויל טיודור (אוליבר מ"משחקי הכס"), פרייה מייבור ("סקינס") וקן ליונג ("סדר אותי", "אבודים").

הסודות שהיא שומרת

מתי ואיפה: 10 בנובמבר, ב-HOT3, HOT VOD ו-NEXT TV.
מה הסיפור: דרמת מתח אוסטרלית שיצרה שרה ווקר ("קרוב רחוק", "שכנים שכנים"), ומתבססת לא רק על רב המכר של מייקל רובות'אם - אלא גם על סיפור אמיתי ומטריד שהתרחש ב-1994 באנגליה, כשתינוקת שזה עתה נולדה נחטפה מבית החולים על ידי אישה שהתחזתה לאחות.
"הסודות שהיא שומרת" מתרחשת בפרבר בסידני ומגוללת את סיפורן של אגת'ה פייפל ומייגן שונסי. שתי הנשים מתגוררות באותו האזור, אך חייהן לא היו יכולים להיות שונים יותר - אגת'ה היא אישה מתבודדת וקשת יום, שתולה תקוות בהריון שלה, ומצפה שבזכותו תצליח להחזיר לזרועותיה את בן זוגה לשעבר. מייגן, מאידך, היא אימא לשניים שמשתמשת בבלוג שהקימה כדי למסגר את חייה כנוצצים ומושלמים יותר מכפי שהם באמת, בעוד שבמציאות, הריון שלישי - שנכנסה אליו בטעות - רק מוסיף עוד לחץ על נישואיה המתוחים מלכתחילה. מפגש מקרי בין השתיים יוצר קשר לא רגיל ובעיקר מסוכן, שנגמר במעשה נוראי ממנו אין דרך חזרה (אם תנסו, אולי תוכלו לנחש איזה).
13 צפייה בגלריה
מתוך "הסודות שהיא שומרת"
מתוך "הסודות שהיא שומרת"
מתוך "הסודות שהיא שומרת"
(צילום: John Platt)
מי בפנים: אגת'ה היא לורה קרמייקל, הידועה גם כאדית' מ"אחוזת דאונטון". ג'סיקה דה גואו ("דרקולה") מגלמת את מייגן, ואת בעלה מגלם מייקל דורמן ("פטריוט").

הכתר - עונה 4

מתי ואיפה: 15 בנובמבר, נטפליקס.
מה הסיפור: העונה הרביעית מתוך שש של סדרת הלהיט מבית נטפליקס, שעוקבת אחר סיפורה של בית המלוכה - ובראשה, המלכה אליזבת. הסיבוב הנוכחי יחל ב-1979, בדיוק בזמן לחגיגות 25 השנים של אליזבת על הכס. אך שנים לא קלות עומדות לעבור עליה, עם עלייתה לשלטון של ראשת הממשלה הראשונה של בריטניה, מרגרט תאצ'ר, עימה ניהלה מערכת יחסים מורכבת למדי. בנוסף, הסדרה תעקוב גם אחר תקיפות הצבא האירי הרפובליקני, מלחמת פוקלנד והיחסים המתוחים של אנגליה עם דרום אפריקה, שאז הייתה עוד תחת שלטונה.
כאילו כל זה לא מספיק, אליזבת עומדת להכיר גם את ליידי דיאנה ספנסר, האישה החדשה בחייו של בנה, הנסיך צ'רלס, לאחר שהוא משלים עם העובדה שעם קמילה זה כנראה כבר לא יקרה (לעת עתה). כמו כן, נראה את המאבק הנפשי המתמשך של הנסיכה מרגרט, ואת התדרדרות נישואיה הראשונים של הנסיכה אן לקפטן מארק פיליפס - בזמן ששתיהן מרגישות כיצד הנסיכה דיאנה מטילה על קיומן צל ענק.
13 צפייה בגלריה
מתוך "הכתר", עונה 4
מתוך "הכתר", עונה 4
מתוך "הכתר", עונה 4
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: לעונה הרביעית ישובו רוב שחקני העונה הקודמת - מאוליביה קולמן ("המועדפת"), דרך הלנה בונהם קרטר ("אליס בארץ הפלאות") ועד טוביאס מנזיס ("זרה"). אמה קורין היא השחקנית המתחילה שנבחרה לגלם את דיאנה הצעירה, ג'יליאן אנדרסון ("תיקים באפלה", "חינוך מיני") תגלם את תאצ'ר, ומסתמן כי תהיה גם הופעת אורח של טום ברוק ("פריצ'ר"), שיגלם את מייקל פייגן - צעיר מעורער בנפשו שפרץ לחדר השינה של המלכה ב-1982.

האנטומיה של גריי - עונה 17

מתי ואיפה: 16 בנובמבר, ב- yes TV DRAMA, yes VOD וב-STING TV.
מה הסיפור: חיכינו, ציפינו והנה היא סוף סוף מגיעה. "האנטומיה של גריי", שהפכה את כל צופיה לרופאים מומחים בפוטנציה, חוזרת לעונה ה-17, אחרי שקודמתה הסתיימה מוקדם מהצפוי בשל התפרצות הקורונה. פרק הפתיחה הארוך (כשלוש שעות) מתרחש זמן מה לאחר סיום העונה ה-16 - וחודש וחצי לתוך התפרצות המגפה שהופכת את חייהם של רופאי גריי-סלואן ממוריאל לאפילו עוד יותר דרמטיים, עם טוויסט מציאותי שגם שונדה ריימס לא הייתה יכולה להמציא.
העונה הקודמת הייתה אמורה להסתיים בבום, תרתי משמע, עם פצצה שהוטמנה בבית החולים פאק-נורת' בפינאלה של "תחנה 19", אך הקורונה הובילה לשינויים עלילתיים שלמרבה המזל גרמו לגניזת הרעיון, ולהצלת חייה של דמות מרכזית בסדרה. לצערה של טדי, קו העלילה המייסר שלה, שכולל רומן עם טום (עליו אוון מגלה זמן קצר לפני חתונתם), עדיין נמשך וקשה לראות אותם צולחים את המהמורה.
13 צפייה בגלריה
מתוך "האנטומיה של גריי", עונה 17
מתוך "האנטומיה של גריי", עונה 17
מתוך "האנטומיה של גריי", עונה 17
(צילום מסך)
מי בפנים: כל הקאסט מינוס ג'סטין צ'יימברס, שגילם את ד"ר קרב האייקוני וכזכור עזב בעונה הקודמת. הצופים האדוקים ימצאו אולי נחמה בדבריה של השואו-ראנרית קריסטה ורנוף, שרמזה שדמות אהובה מהעבר צפויה לחזור אלינו. כריסטינה יאנג? אפריל קפנר? אדיסון מונטגומרי? בשלב זה ניקח הכול, תודה רבה.

חומריו האפלים - עונה 2

מתי ואיפה: 17 בנובמבר, ב-HOT, yes וסלקום tv.
מה הסיפור: עונה שנייה לסדרת הפנטזיה של HBO ו-BBC, שמבוססת על הטרילוגיה זוכת הפרסים של סופר הילדים פיליפ פולמן, "חומריו האפלים". העונה החדשה היא עיבוד לספר השני בסדרה, "הסכין המעודן", וממשיכה בדיוק מאיפה שעזבנו - כשעמדנו לגלות מה נמצא מעבר לשער שנפתח בפני ליירה על ידי לורד עזריאל.
בצ'טגטסה, העיר הנטושה אליה הגיעה, ליירה פוגשת את וויל, ילד צעיר שעבר בין שני העולמות ומסרב לבטוח באנשים זרים (כנראה שבצדק). השניים מוצאים את הסכין המעודן שמאפשר לנוע בין עולמות מקבילים, ומנסים לגלות בעזרתו לאן נעלם אביו של וויל, כשברקע מרחפת לה כמובן סכנה המגיעה מצידה של גברת קולטר, שרוצה להחזיר את ליירה בחזרה הביתה בכל דרך אפשרית.
13 צפייה בגלריה
מתוך "חומריו האפלים", עונה 2
מתוך "חומריו האפלים", עונה 2
מתוך "חומריו האפלים", עונה 2
(צילום: Bad Wolf Productions /HBO)
מי בפנים: דפני קין, שפרצה בסרט "לוגאן", שבה לדמותה של לייר, וכמוה גם רות ווילסון ("הרומן"), לין-מנואל מירנדה (המילטון"), אמיר ווילסון ("מכתב למלך"), הלן מקרורי ("כנופיית ברמינגהאם") וטרנס סטמפ ("הרפתקאותיה של פריסילה, מלכת המדבר"). לעונה החדשה יצטרפו גם אנדרו סקוט ("פליבג") בתפקיד אביו הנעדר של וויל, וגם הקולגה פיבי וולר ברידג', יוצרת "פליבג" ובת זוגו הטלוויזיונית, שתדבב את הדמון שלו. ג'יימס מקאבוי, המגלם את לורד עזריאל, ייעדר מהעונה השנייה בשל גניזת הסצנות שלו עקב התפרצות הקורונה, שעצרה את הצילומים.

הסהר הפורה (No Man's Land)

מתי ואיפה: 18 בנובמבר, הולו.
מה הסיפור: שנת 2020 ממשיכה לזרוח עבור רון לשם ועמית כהן, שרגע אחרי "שעת נעילה" משיקים גם סדרה חדשה ובינלאומית - "הסהר הפורה", הפקה אמריקנית-צרפתית עבור פלטפורמת הסטרימינג, הולו. הסדרה, כצפוי, עוסקת גם היא במלחמה - אך הפעם זוהי מלחמת האזרחים בסוריה, אליה אנחנו נחשפים דרך עיניו של אנטואן, גבר צרפתי צעיר שמתאבל על אחותו המתה, עד שהוא רואה שוב את פניה בדיווח חדשותי.
אחותו, שניתקה קשר מהמשפחה עקב סכסוך והפכה לפעילה פוליטית, נרצחה לכאורה בפיגוע טרור בקהיר. אך כעת, כשהוא משוכנע שהיא חיה, הוא יוצא לסוריה בניסיון לפצח את התעלומה ושם מגלה יחידת לוחמות כורדיות, שנחשבות לסיוט הגדול ביותר של דאעש (ומבוססות על YPJ, ארגון צבאי אמיתי של נשים בלבד הפועלות בשטח הלחימה הסורי). הוא מחליט לשתף עמן פעולה ומצטרף למסע בשטחים הכבושים של המדינה, משם הוא מספק זווית אחרת על האירועים הטרגיים שמתרחשים בסוריה, ועל האופן שבו הם משפיעים על שאר העולם.
13 צפייה בגלריה
מתוך "הסהר הפורה"
מתוך "הסהר הפורה"
מתוך "הסהר הפורה"
(צילום: hulu)
מי בפנים: פליקס מואטי ("שני בנים") הוא אנטואן ואחותו האבודה היא מלאני תיירי (שכיכבה לאחרונה ב"הזהב של נורמן" המדוברת). חוץ מהם מככבים גם ג'יימס פיורפוי ("רומא"), דין רידג' ("ויקינגים") ועוד.

Marvel's 616

מתי ואיפה: 20 בנובמבר, דיסני פלוס.
מה הסיפור: סדרה דוקומנטרית חדשה שתחקור את ההיסטוריה העשירה של מארוול - על כל דמויותיה, יוצריה וכותביה, והאופן בו השפיעו על העולם מבחינה היסטורית, תרבותית וחברתית. כל פרק בסדרה האנתולוגית הוא מעין סרט תיעודי שיתמקד בזווית אחרת מתוך יקום הקומיקס האהוב - מהנשים של מארוול, דרך הדמויות הפחות מוכרות שנשכחו עם השנים ועד האמנים הבינלאומיים שיצרו אותן.
על כל אחד משמונת פרקי הסדרה יהיה אמון במאי אחר, ובין השמות תוכלו למצוא את אליסון ברי (כוכבת GLOW, ובהחלט לא ברי לארסון שהיא קפטן מארוול), ג'יליאן ג'ייקובס ("קומיוניטי") ופול שיר ("המקום הטוב"). בקיצור - צפיית חובה לכל המעריצים, שיקבלו בשמחה כל תוכן מארוולי שיוגש להם עד ליציאת "האלמנה השחורה", שנדחית שוב ושוב.
13 צפייה בגלריה
מתוך "מארוול 616"
מתוך "מארוול 616"
מתוך "מארוול 616"
(צילום: +Disney)

גרזן קטן (Small Axe)

מתי ואיפה: 20 בנובמבר, אמזון פריים.
מה הסיפור: סדרת אנתולוגיה בריטית-אמריקנית, שנוצרה על ידי היוצר המוערך סטיב מקווין ("12 שנים של עבדות"). "גרזן קטן" מורכבת מחמישה סרטים - Mangrove, Lovers Rock, Education, Alex Wheatle ו-Red, White and Blue - כולם מתרחשים בקהילת יוצאי האיים הקאריביים בלונדון, ומבוססים על חוויות גזעניות אמיתיות שחוו חבריה בין השנים 1969 ל-1982. עבור מקווין זוהי גם הזדמנות לשחזר את מה שעברו הוריו, כדור ראשון של הקהילה הזו.
הסדרה נפתחת מעט אחרי נאום "נהרות של דם" המפורסם של חבר הפרלמנט הבריטי אנוך פאוול, בו הציג את ההגירה לאנגליה כתרחיש אימים עבור תושביה הלבנים, שיוביל לעליית מפלס האלימות והפשיעה, ולבסוף גם לעזיבת ילדיהם הלבנים את המדינה. משם היא תתמקד בחברים שונים בקהילה שחוו ואף ניסו להילחם בגזענות המערכתית במדינה - רובה בחסות משטרת המטרופולין של לונדון. אם תהיתם, אגב, שם הסדרה מגיע מהפתגם הג'מייקני, שמופיע גם בשירו של בוב מארלי: "אם אתם העץ הגדול - אנחנו הגרזן הקטן", או במילים אחרות - קולות קטנים של התנגדות יכולים לאתגר בהצלחה קולות חזקים יותר.
13 צפייה בגלריה
מתוך Lovers Rock
מתוך Lovers Rock
מתוך Lovers Rock
(צילום: BBC)
מי בפנים: ג'ון בויגה ("מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר"), לטישה רייט ("הפנתר השחור"), מאלאכיי קירבי (שגילם את קונטה קינטה בגרסה המחודשת של "שורשים"), אלכס ג'נינגס ("המלכה", "הכתר") ואנטוניה תומאס ("הרופא הטוב").