הסדרה הישראלית "דיבוקים" זוכה לחיבוק מצרפת: סדרת הטלוויזיה של היוצר שחר מגן, שהופקה בשיתוף פעולה ישראלי צרפתי, yes וערוץ הטלוויזיה CANAL+, עלתה לשידור בשבוע שעבר מעבר לים - וזוכה לביקורות חיוביות. אתם יכולים לקבל הצצה לסדרה כאן:
בביקורת בעיתון הצרפתי "לה מונד" נכתב כי "צוות השחקנים נהדר" והוסיף כי מדובר ב"מותחן מצמרר", בעוד בעיתון "לה פריזיאן" נכתב כי "הסדרה מייצרת תחושת כישוף יוצרת דופן". בעיתון GQ הוסיפו כי הסדרה היא "לא פחות מטווין פיקס של המזרח התיכון".
1 צפייה בגלריה
מתוך "דיבוקים"
מתוך "דיבוקים"
מתוך "דיבוקים"
(צילום: ורד אדיר)
"דיבוקים" נוצרה כאמור על ידי שחר מגן, נכתבה עם התסריטאית ולרי זנאטי והופקה על ידי חברת Quiddity. מדובר במותחן פסיכולוגי בן שישה פרקים שצולם בשלוש שפות - עברית, אנגלית וצרפתית, ומספר על חתונה בין יליד הארץ לעולה חדשה מצרפת. במהלך האירוע האורות כבים והחתן (בגילומו של השחקן אמרי ביטון), נמצא שחוט, כשהסכין נמצאת בידה של הכלה (המגולמת על ידי השחקנית הצרפתית נדיה טרסקוביץ'). העלילה מסתבכת כשחוקרי המשטרה הישראלים (נועה קולר וצחי גראד) מגיעים לחקור את הפרשה.
בסדרה מככבים בין היתר גם אוולין הגואל, רועי ניק וחנה אזולאי הספרי. "דיבוקים" תעלה לשידור בקרוב ב-yes ולאחר מכן תגיע גם לשירות הסטרימינג של HBO Max.