שחקן הקולנוע ההודי אירפאן קאן הלך לעולמו היום (ד') בתום מאבק ממושך במחלת הסרטן, בגיל 53. על פי הדיווחים, קאן אושפז יום לפני כן במחלקה לטיפול נמרץ בבית חולים במומבאי עם זיהום במעי הגס, שהכריע אותו היום - ארבעה ימים בלבד לאחר מות אימו.
3 צפייה בגלריה
אירפאן קאן
אירפאן קאן
אירפאן קאן
(Getty Images)
את מחלתו בחר לחשוף קאן במרץ 2018, אחרי ספקולציות רבות בנוגע למצבו הבריאותי ושמועות כי חלה בסרטן המוח. בציוץ שכתב בטוויטר, סיפר כי אובחן כסובל מגידול נוירואנדוקריני - סוג נדיר של סרטן שתוקף אזורים שונים בגוף. עם זאת, לאחר טיפול נרחב הוא התאושש ואף הספיק להצטלם ל-Angrezi Medium - הסרט האחרון בו השתתף והיה אמור לצאת כבר בחודש מרץ, אך נדחה בעקבות התפרצות נגיף הקורונה.
3 צפייה בגלריה
אירפאן קאן
אירפאן קאן
אירפאן קאן
(Getty Images)
קאן, שנולד בג'איפור בשנת 1966, זכה להצלחה גם בבוליווד וגם בקולנוע המערבי, ונחשב לאחד מהשחקנים ההודיים הראשונים שפרצו בו. לאחר מספר תפקידים באופרות סבון מקומיות, קאן התפרסם בגדול ב-2002, כשלוהק ל-The Warrior - סרט הביכורים של אסיף קפדיה, אז יוצר בריטי אנונימי, ומי שלימים הפך לבמאי עטור פרסים בזכות סרטו "איימי". בעקבות כך, קאן החל להשתתף גם בסרטים בוליוודיים והפך לפופולרי מאוד.
בשנים שלאחר מכן הוא המשיך להשתתף גם בסרטים בינלאומיים כמו "בכוח הלב" לצד אנג'לינה ג'ולי ו"נער החידות ממומביי", בזכותו אף זכה בפרס סאג על ההופעה יוצאת הדופן של האנסמבל בסרט. בעשור האחרון כיכב גם בעיבוד האמריקני ל"בטיפול" ובסרטים מצליחים כמו "חיי פיי", "ספיידרמן המופלא", "עולם היורה" ו"התופת" לצד טום הנקס.
קאן הותיר אחריו אישה, התסריטאית סוטאפה סיקדאר, וצמד בנים - באביל ואייאן.
3 צפייה בגלריה
אירפאן קאן
אירפאן קאן
קאן והנקס במהלך קידום הסרט "התופת"
(Getty Images)