כשבוע לאחר הרשעת הארווי וויינשטיין בעבירות מין חמורות, הרכבת של MeToo ממשיכה לדהור: השחקן זוכה האוסקר טימותי האטון מתמודד עם האשמות כי אנס קטינה בת 14 בשנת 1983, בזמן צילומי הסרט "אייסמן". המתלוננת, דוגמנית קנדית לשעבר בשם שרה ג'ונסטון, הגישה נגדו תלונה בוואנקובר, שם לדבריה התרחשה התקיפה.
לפי ג'ונסטון, כשהייתה בת 14 היא ושתי חברותיה נתקלו בשחקן האמריקני, שהזמין אותן לחדרו במלון. שם, לטענתה, נאנסה על ידי האטון, אז בתחילת שנות ה-20 לחייו, ועל ידי אחד מחבריו. לשאלת האתר "באזפיד ניוז" אמרה כי עד היום לא חשפה את התקרית משום שחששה שלא יאמינו לה, ובחודשים האחרונים אזרה אומץ בזכות עלייתה והישגיה של תנועת MeToo.
1 צפייה בגלריה
טימותי האטון
טימותי האטון
טימותי האטון
(צילום: AP)
האטון בן ה-59, זוכה האוסקר הצעיר ביותר בקטגוריית שחקן המשנה, על תפקידו בסרט "אנשים פשוטים" מ-1980 (כשהיה בן 19 בלבד), חזר בשנים האחרונות לתודעה בעקבות השתתפותו בסדרות "פשע אמריקאי" ו"המדריך לרוצח". בהודעה שמסר לתקשורת טען כי מעולם לא פגש את ג'ונסטון, כינה את טענותיה "מומצאות" ו"שקריות" והאשים אותה בניסיונות סחיטה. "בשנתיים וחצי האחרונות הפכתי ליעד לניסיונות סחיטה מצד אישה בשם שרה דייל ג'ונסטון, שניסתה להוציא ממני מיליוני דולרים. היא איימה שאם לא אפגש איתה, היא תפנה לתקשורת עם האשמות שקריות שתקפתי אותה מינית לפני 37 שנים בקנדה. אבל מעולם לא תקפתי את גברת ג'ונסטון", אמר לאתר "באזפיד".
מבדיקת האתר, עולה כי כבר בימים שלאחר התקרית ג'ונסטון שקלה להגיש תלונה, אך חששה ששמה ייפגע בתעשיית הבידור. כעת, מספרת אימה, היא מתחרטת על החלטתה. זמן מה לאחר מכן שכרה עורך דין, שפתח בהליך בוררות עם נציגיו של האטון, והצדדים הגיעו להסכמה על דמי פיצויים בסך 135 אלף דולר. לאחר מכן המתלוננת חזרה בה מההסכמות, כשהבינה שהאטון יוכל להכחיש לחלוטין את שאירע, ולפי הדיווחים, מגעים נוספים בין הצדדים הסתיימו ללא תוצאה. "מה שקרה בשנים מאז אותו לילה הכתים כל תחום בחיי", אמרה המתלוננת ל"באזפיד".