עשרות מרצים ומרצות באקדמיה לאמנויות בצלאל שיגרו מכתבים תמיכה לסטודנטים הפלסטינים, בו הם מביעים תמיכה במפגינים ומגנים את "האלימות המשטרתית".
במכתב, שהגיע לידי ynet, כותבים המרצים בהובלת ד"ר תמר ברגר: "אנחנו, מרצות ומרצים בבצלאל, מבקשים להביע את הזדהותנו העמוקה עם מאבקכם על הבית ועל החופש לנוכח האלימות המשטרתית ואלימות המתנחלים, פרי מדיניות ממשלתית, שבאים לידי ביטוי ביתר שאת באירועי הימים האחרונים בשיח ג׳ראח, בשער שכם ובמסגד אלאקצא".
2 צפייה בגלריה
מכתב המרצים בבצלאל
מכתב המרצים בבצלאל
מכתב המרצים בבצלאל
(צילום מסך)
עוד נאמר במכתב: "אנחנו מבינים היטב את הקושי ללמוד במוסדות של העם הכובש והמדכא בכלל, וכל שכן בימים אלה. לצד זאת, נאמנים לתפקידנו כמורים וכמורות ומתוך אמונה בכוחו של החינוך הגבוה לתרום לשינוי חברתי חברתי ופוליטי, אנחנו מתחייבים למצוא את הדרך לסייע להמשיך את הלימודים ככל שרק תרצו וככל שניתן גם בתנאים הנוכחיים".
מבצלאל נמסר בתגובה: "אין מדובר בעמדתה של האקדמיה בצלאל. במוסד מלמדים ולומדים מרצים וסטודנטים המחזיקים ומחזיקות בדעות מגוונות. באקדמיה הדוגלת בחופש הביטוי וחופש היצירה, יש מקום להשמעת מחאה ודעה אישית מכל כיוון ומרחב".
סטודנטים באקדמיה לא נשארו אדישים למכתב המרצים, ופתחו עצומה הקוראת לקרוא להעמידם לדין משמעתי. "הזדעזענו לגלות שמרצות ומרצים בבצלאל נקטו עמדה פוליטית חד צדדית בעת מלחמה(!) תוך התעלמות מוחלטת מרגשותיהם של רבים", כתבו הסטודנטים. "אנו קוראים להנהלת המוסד להסתייג באופן מידי מאותם מרצים ולהבהיר באופן חד משמעי שאין מקום לנקיטת עמדה פוליטית ו/או אזרחית חד-צדדית במוסד שממומן מכספי המדינה".
2 צפייה בגלריה
עצומת המחאה של סטודנטים בבצלאל
עצומת המחאה של סטודנטים בבצלאל
עצומת המחאה של סטודנטים בבצלאל
(צילום מסך)