אחד הביטויים החדשים שאימצנו בימי הקורונה הוא "אסטרטגיית יציאה", מונח שנהגה כשלכולנו כבר נמאס מההגבלות, והתחלנו לשאול מתי כל זה נגמר ואיך בדיוק יוצאים מהסגר בהדרגה ובבטחה. בעיריית תל אביב-יפו הטעינו את הצירוף במשמעות חדשה, ובמהלך סוף השבוע הקרוב ייערכו בעיר אירועי אמנות פתוחים לציבור תחת השם "אסטרטגיות יציאה".
6 צפייה בגלריה
עבודה של דניאל לנדאו
עבודה של דניאל לנדאו
עיסוק ביחסים בין החומר לרוח. עבודתו של דניאל לנדאו
(דניאל לנדאו)
את האירוע האמנותי יזמה העירייה ביחד עם קרן רבינוביץ' לאמנויות, וישתתפו בו 60 אמניות ואמנים שיציגו את יצירותיהם ברחבי העיר. האירועים ייפתחו ביום חמישי אחר הצהריים ויימשכו עד מוצאי שבת. על הניהול האמנותי מופקדות דפנה קרון, רננה רז ומירב פרץ.
מבין העבודות המעניינות שיוצגו אפשר למנות את מיצב התאורה של דניאל לנדאו, המוקרן על מוסדות התרבות הריקים ומשתקף בבריכה של כיכר הבימה. המיצב עוסק ביחסי הכוחות בין עולם החומר, הרוח והעולם הטבעי.
6 צפייה בגלריה
עבודתו של להב הלוי
עבודתו של להב הלוי
20 כרזות שעוצבו בזמן המשבר. עבודתו של להב הלוי
(להב הלוי)
עבודה מסקרנת נוספת, שבה ישתתפו יותר מ-50 איש, היא יצירתה של יסמין גודר, שהזמינה את הציבור להשתתף בטקס אישי, פרטי וגופני שבו המשתתפים הטביעו את חותם גופם על בד. לדברי גודר, היא הגיבה להיעדר נוכחות הגוף במרחב הציבורי, והימצאותו בעיקר במרחבים הדיגיטליים.
6 צפייה בגלריה
"אני פה", עבודתה של יסמין גודר
"אני פה", עבודתה של יסמין גודר
תגובה להיעדר הנוכחות של הגוף. "אני פה", עבודתה של יסמין גודר
(יסמין גודר)
6 צפייה בגלריה
עבודתו של דור זליכה לוי
עבודתו של דור זליכה לוי
מיצב הקרנה תלוי-מקום. עבודתו של דור זליכה לוי
(דור זליכה לוי)
רבות מהעבודות נוצרו במהלך משבר הקורונה, וחלקן הגדול גם עוסקות בכך. למשל, המעצב להב הלוי יצר מאז אמצע מרץ 2019 פוסטרים אקטואליים, ואת פוסטר מספר 20, האחרון לתקופה זו, הוא יציג ויחלק במהלך ימי הפעילות.
דור זליכה לוי יצר מיצב הקרנה תלוי מקום, שיתרחש במרחב שבין הסטודיו של האמן לקיר בניין הנשקף מחלונו. בנחל הירקון סירה תשיט זוגות ששרדו את תקופת הקורונה, בטקס שהוא מופע של יחסים מאת דניאל ודורון גליה-קינד.
עוד ישתתפו המוזיקאי זאב טנא וההרכב "נמאס לי" (רועי אופנהים, מיגל אופנהים ואיתי פלכסר) שיימחו על גגות בתיהם.
6 צפייה בגלריה
עבודתם של דורון ודניאל גליה-קינד
עבודתם של דורון ודניאל גליה-קינד
מופע של יחסים. עבודתם של דורון ודניאל גליה-קינד
(שי דרור)
6 צפייה בגלריה
זאב טנא
זאב טנא
מחאה על גגות תל אביב. זאב טנא
(מיכל אולמרט ניישטיין)
כדי להתמצא במיקומי האירועים ובמועדיהם, הקימה ההפקה אתר ייעודי עם מפה אינטראקטיבית. הכניסה לכל האירועים חופשית, אך בחלקם נדרשת הרשמה מראש באתר.