בוקר טוב, חתולי שרדינגר אמיצים שכמוכם. היה זה שבוע ארוך ומתיש שבמהלכו החליטה רשת להכניס את הישרדות למיטת סדום ולהפוך אותה מסדרת "הדחה כל פרק שני" לסימון ביילס. פרק אחד של הישרדות נמתח ונמתח כדי להתאים לקונספט "שבוע הישרדות", כי "חייבים לשים משהו מול MKR של קשת שלא תהיה פדיחה בטבלה" היה ארוך מדי. לא נראה לי שנשאר פריים אחד על רצפת העריכה ולדעתי השלב המתבקש הבא הוא כמובן לעבור לשידור בסלואו מואושן.
ולמה לא? בשלב הנוכחי קיבת הישרדות שלנו הצטמקה כל כך שהדחה היא מותרות. כל מה שאנחנו צריכים כדי לשרוד זה פריימים מרצדים של ליטל סמדג'ה בהתקף טנטרום משתטחת על שק האורז וצורחת, וקצת רגב הוד מלחך את כפות רגליו של אסי בוזגלו בזמן שהוא דורך על אלינה. מה זה בכלל הדחה? למה להוציא אנשים מהמשחק? למה לא לפרגן? איך נדרג אנשים חברתית אם נדיח אותם? עזבו. אנחנו כבר כמה שנים טובות על האי, התרגלנו לבידוד, התרגלנו לתוכן השיווקי, השלמנו עם הסכסכנות של גיא זוארץ. אנחנו כבר לא יושבים על החוף ומחפשים מפרשים באופק ואני בספק אם בבקתה מתנהל משא ומתן לחילוצנו.
בקיצור, ערבוב השבטים. אחרי שאלינה נתנה את מופע ההתפלשות העגום ביותר שצפיתי בו מימיי - הוגלתה לבקתה עדי ביטי, מה שאומר שכבר לא אצטרך לזעוף בכל פעם שיעברו מסצנה שלה עם פלסטר על האף לטסטמוניה שלה בלי אחד. זה גם אומר שליטל תוכל להינצל כשתחבור לחלק מהעממיים בשבט איטונג ואולי אפילו תוריד את אלה עוד קצת בהיררכיה של ברית השייח'. הערבוב, מאולץ ככל שיהיה, הוא התקווה הגדולה להתפתחות קצת פחות צפויה במשחק.
2 צפייה בגלריה
מתוך "הישרדות VIP""
מתוך "הישרדות VIP""
שבט קפרה לפני הפירוק
(באדיבות רשת)
שבט איטונג כרגע הוא ברית אחת גדולה שמכילה את כולם בעצם – דוד דביר, אלוהים יודע איך, השתלב משום מה בקרב עדת המעריצים של בוזגלו; ואלינה דיכאה את הפנטזיות על מה היה קורה אם זוהר שטראוס היה מנצח, כרתה לעצמה אונה והפכה לאדם שמפרגן לאסי כשהוא רוצה ללכת לבקתה. במה שנראה כמו תחילתה של דיקטטורה נפלאה שבמהלכה אסי יהפוך לנציג הקבוע של איטונג במקדש של אילנה, לטובת השבט כמובן. אפשר להניח שערבוב השבטים ייטיב עם אלינה, שממוקמת כרגע במקום הכי נמוך מבחינת המשחק. אבל היי, קמת בבוקר ואת לא אוגר שמזריקים לו קורונה? כל השאר בונוס.
הפרק האחרון, כמו רבים לפניו, התבסס בחופשיות על התקף הזעם של ליטל, שככל שעובר הזמן אני תוהה יותר איך לעזאזל היא עברה את הסינון הפסיכולוגי בכניסה למשחק. האם לא היה צדיק אחד בארץ הפסיכולוגים שהבין שהבחורה פשוט לא בנויה להתמודדות עם חברת אנשים שהם לא כמוה? שכל זלזל שצונח על רגשות הנחיתות שלה מפעיל 80 אזעקות עממיות, שבתורן מרוקנות את מאגרי הנאצות שלה עד שהיא קורסת?
2 צפייה בגלריה
מתוך "הישרדות VIP""
מתוך "הישרדות VIP""
עידן חביב - בשורות קשות מהבקתה
(באדיבות רשת)
מהרגע שהבנתי את זה, אין לי הנאה בלכתוב על ליטל. זה לא כוחות. עצוב לי לראות איך ישראל עושה עליה הון פוליטי, מחבק אותה כשהיא בוכה אבל משאיר אותה במקום הנמוך והמצוקתי שלה, מטעין את מאגרי הנחיתות שלה ומבטיח לה שכולם באמת נגדה ושהיא חייבת להמשיך כדי להראות לאשכנזים האלה מה זה, ממש כמו המפלגות שמבטיחות לדאוג לתושבי פריפריה ובעצם מקבעות את מצבם, כדי לשמור עליהם חלשים ולהבטיח את הקול שלהם גם בפעם הבאה.
ישראל שלפני רגע עזב אותה ואת ניקול בלי לחשוב פעמיים ואז הטיף לאלינה על ש"מכרה את החברה שלה", למרות שהיתה כנה עם עדי ושתיהן ידעו שהן עומדות להצביע האחת לשנייה. ישראל שקרה לו הבלתי ייאומן - הוא עבר שבט ובמקום להפוך לבשר לתותחים הוא מיד מצא את עצמו מספר שלוש (אם לא מספר שתיים) בברית השלטת. ישראל שבהדחה הבאה יהיה מוגן בזכות החסות של השייח'. שרק תחזיקו אותו שהוא לא יכעס באמת, אבל במשימות מול קוז'יקרו או חביב הוא מובס כמו ילד. ישראל שמייצג עבורי את כל מה שמכוער בהישרדות הנוכחית. בפרק הבא: מתערבבים.