השנה היא שנת 1984, מדינת ישראל עומדת בפני הבחירות האחת עשרה לכנסת, ועל אזרחיה לבחור בין נציג המערך שמעון פרס לבין נציג הליכוד וראש הממשלה המכהן, יצחק שמיר. המאבק הצמוד בין המפלגות מייצר תחרות יצירתית, ולאחר שספי ריבלין מופיע בתשדירי בחירות של הליכוד, בוחרים שלישיית "הגשש החיוור" לתת קונטרה קומית - ומציגים סדרת מערכונים משלהם כחלק מתעמולת המערך.
"יש לי רעיון פצצתי", אומר ישראל (פולי) פוליאקוב באחד המערכונים, "כל יום שלישי יבוא אווירון ממשלתי מעל טבריה - וישפוך מעל טבריה דולרים". "אבל כל יום שופכים דולרים", עונה לו שייקה לוי. "כן, אבל לא מאווירון ככה", עונה פולי. "יש לי עוד רעיון לליכוד", אומר גברי בנאי, "הייתי מציע לליכוד לקצר את החודש בשבועיים, ואז אפשר יהיה אולי לגמור את החודש בכבוד".
בחזרה לשנת 2020, נראה כי במידה מסוימת חזתה השלישייה האיקונית את העתיד עם הכרזת ראש הממשלה ויו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, כי כחלק מההתמודדות עם הנזקים הכלכליים להם גרמה המלחמה בקורונה יחולקו מאות ואף אלפי שקלים לאזרחי המדינה. "זה חוזר מפעם לפעם, כל פעם מוצאים משהו", מספר הבוקר (ב') בנאי בריאיון לאולפן ynet, "לא שאנחנו גאונים, אבל זה מן גלגל כזה, הכל אותו דבר. המערכון היה נכון לתקופתו - היו בחירות והליכוד התחיל לפזר כספים בלי הכרה, אז עשינו את המערכון הזה".
כגשש, אתה מרוצה מניהול משבר הקורונה? "כואב לי הלב - כשאני רואה בטלוויזיה את כל החברים שלי, את כל השחקנים, בעלי המקצוע ועובדי הבמה שבאמת באמת אין להם מה לאכול, כואב הלב. אני מסודר, אבל יש לי שני בנים (אורי ובעז בנאי, א"ל) שאני מופיע איתם ויש לנו תוכנית שנקראת 'אלה הם בניי' - וחמישה חודשים לא עשינו שום דבר, יושבים בבית. הילדים שלי בני 40-50. הם צריכים להתפרנס, לחיות ויש להם ילדים. ממה הם יחיו? אז יש את אבא. אבל אי אפשר לבנות רק על אבא. יש מדינה, שילמנו ביטוח לאומי המון המון שנים. המצב לא מנוהל נכון, לא מנוהל טוב ולא מנוהל צודק".
2 צפייה בגלריה
גברי בנאי
גברי בנאי
"כואב לי הלב". גברי בנאי
(צילום: שחר גולדשטיין, ניצן דרור)
אבל בסוף מחלקים כסף. זה גם משהו, לא? "בוודאי שזה משהו, אבל לכן אמרתי שלא מנוהל צודק - שיחלקו לאנשים שבאמת באמת זקוקים לכסף הזה. אני מוכן לוותר, באמת, אני יכול לחיות בלי ה-750 שקל האלה. זה מה שאני חושב".
2 צפייה בגלריה
בעז בנאי, אורי בנאי וגברי בנאי
בעז בנאי, אורי בנאי וגברי בנאי
"כבר חמישה חודשים שהם בבית. ממה הם יחיו?". גברי בנאי עם בניו, בעז ואורי
(צילום: יריב כץ)
כלומר לתת למי שצריך, ולא סתם להחליט החלטות פופוליסטיות. "בוודאי, זה מה שאני חושב. אבל רציתי לתת לכם כמה דקות שתשכחו מהצרות. זה נחמד שגם ברגעים הקשים האלה אנשים פתאום נזכרים בדברים שהיו משעשעים. לא התכוונו לעשות סאטירה, אבל זה יצא כך".
סאטירה שרלוונטית גם 36 שנים אחרי, זה לא הולך ברגל. "בדיוק. זה מה שיפה. לפי דעתי הכל גלגל - זה חוזר וזה יחזור".