ישראל אוגלבו מעיד על עצמו שהוא אמיתי ומודע לעצמו. אולי זה מה שהביא להדחתו מהשבט ב"הישרדות", בפרק ששודר הערב (רשת). "התחושות מתחלקות לשני חלקים", הוא אומר בריאיון ל-ynet, "יש את התחושה הזאת שיכולתי להפוך את הסיטואציה. כלומר, הרחתי את הבלאגן שעלול להתרחש ואת ההדחה שלי ויכולתי לעשות מעשה. אבל מצד שני, יש מקום של השלמה וטוב לי עם זה. כי אני יודע שלא עשיתי משהו מלוכלך לחברים שלי. שאני לא אגיד על עצמי, 'יצאתי חבר חרא'".
3 צפייה בגלריה
התמונה של ישראל אוגלבו
התמונה של ישראל אוגלבו
סולח רק כשזה בא מהלב. ישראל אוגלבו
(צילום: טל שחר)
אבל החבר הכי טוב שלך במשחק הדיח אותך. "לי יש משהו כזה בחיים, שאם פעם עשית לי מחווה או טובה הכי קטנה, בטח במקום כמו 'הישרדות' שאף אחד לא עושה טוב בשביל השני - אחזיר לך בגדול, בקטע טוב. כשהייתי מרוסק בתחילת המשחק אחרי שעזבתי את השבט הקודם שלי והגעתי לשבט חדש, אסי בוזגלו קיבל אותי בזרועות פתוחות ואני לא שוכח לו את זה. למרות שהוא בגד בי. אסי רוצה לנצח, זה לא שהוא שיחק לי אותה. הוא היה דוגרי, ושיתף אותי שאף פעם לא זכה במקום ראשון. אז אני מבין אותו. אני אולי באתי ממקום שבע, ונרגעה לי החזירות אחרי שזכיתי ב'האח הגדול'. לכן אמרתי לעצמי 'תישאר בגבולות שלך'".
אז למה באת ל"הישרדות" בעצם אם הכסף לא היה פקטור? "ל'האח הגדול' באתי בשביל הכסף, והכרזתי על זה. בהגעה ל'הישרדות' המרכיב האחרון היה הכסף. המרכיב הראשון ולמעשה הכי חשוב היה ללכת להרפתקה שהיא כאילו מבחן האש שלי: 'התקדמת מהחיים הישנים, למדת, ועכשיו תוכיח את עצמך בתנאים קשים'. דבר שני, זה הטייטל של להיות 'השורד האחרון' שמאוד קסם לי".
הייתה הרבה ביקורת על ההתנהגות שלך במהלך העונה. מחוסר הכבוד לאילנה אביטל, דרך ההתנהגות כלפי רגב הוד והמשפט הפוגעני לדוד ועד להתנהגות השבטית שלכם כלפי אלינה. "אני רואה את עצמי בטלוויזיה וכמובן שבתחילת המשחק היו סיטואציות מוגזמות לפעמים. כשאני צופה זה כמו לחזור לאי, אבל אני מצליח לראות את העיניים שלי מדברות יותר מאשר שפת גוף וההתנהגות. אני רואה מה אני הרגשתי באותו הזמן".
מה זה אומר? "בתחילת המשחק הייתי בכאפה רצינית על כל הדבר הזה. נראה לאנשים שיש בי תוקפנות, ואני רואה את זה כמו היסטריה טבעית שלי כשהגעתי למקום חדש. עם הזמן אני רואה איך אני נרגע לאט לאט, נהנה יותר מהמשחק. בוא אני אשאל אותך שאלה: מה היה חסר לי? יצאתי מ'האח הגדול', כולם אהבו אותי - וברוך ה', אני אחד הזוכים של 'האח הגדול' שעבד הכי הרבה אחרי הזכייה. למה לבן אדם בסיטואציה הזו ללכת ל'הישרדות'? אתה יודע שאתה יודע הולך למקום קשה. באתי למשחק הזה בלי לחשוב פעמיים. רציתי להיפגש עם עצמי במקומות קשים, והבגרות והשנים שעברו נתנו לי כלים להתמודד עם זה בצורה יותר חזקה. בימים הראשונים לא התמודדתי עם זה בצורה הכי חזקה שלי. עם התקדמות המשחק תפסתי את עצמי. אמרתי, 'בוא תמצא כלים אחרים'".
3 צפייה בגלריה
עידו קוז'יקרו וישראל אוגלבו מתוך "הישרדות VIP"
עידו קוז'יקרו וישראל אוגלבו מתוך "הישרדות VIP"
התוקפנות נבעה מהיסטריה. עם קוזי'קרו
(צילום: אור דנון)
כלומר בשלב מסוים אתה מבין שאתה מתנהג בצורה מוגזמת? "אחרי המקרה עם רגב, ישבתי עם עידן חביב והוא אמר לי שאני נלחם חזק מדי. אמרתי לו 'בוא תגיד לי אתה איך נלחמים'. והוא במקום לעזור לי, לקח את זה למקום אחר והטיח בי אשמה. רציתי ממנו רגע חברי, שייתן לי עצה של חבר. מבחינתי השבט שלי זה החברים שלי, לא משנה אם אנחנו בברית או לא. אם לא נעים לך איך שאני מתנהג - בוא תגיד לי מה לעשות אחרת. הבנתי שהוא רוצה להשתמש בזה נגדי".
"אני מודע לעצמי, ואני מודע לעוצמה שיצאה ממני באותו רגע כשאמרתי את הדברים לרגב הוד. למשל, כשרבתי איתו על הברזנט. זה שהוא לא הגיב, זה למעשה העיר אותי. אמרתי לעצמי שאני לא בכיוון. שאני צריך לשנות את זה. רגב למעשה היה זה שנתן לי את העצה החברית בזה שהוא לא הגיב לי".
איך הרגשת כשראית את זה בטלוויזיה? "אני רואה את זה מהעינייים שלי ומהעיניים של הצופה. מנקודת המבט של הצופה - אני אומר לעצמי שהגזמתי. מנקודת המבט שלי אני אומר שזה מה שהיה צריך לקרות".
בדיעבד היית מתנהג אחרת? "עם התובנות של היום הייתי מתנהג אחרת, בצורה פחות בוטה. שתבין, הלכתי ל'הישרדות' בידיעה שהולכים לצאת ממני דברים ושאני חייב להתמודד איתם. הגעתי בטורים גבוהים מאוד ל'הישרדות'. נקודת המבט שלי כלפי הסביבה במקום חדש, ובטח במקום כמו 'הישרדות', זאת מגננה. קודם כל להגן על עצמי. ולכן זה נראה כמו שזה נראה".
תקפו אותך על ההתנהגות הזאת. למה לא הסברת שזאת בעצם מגננה? "אני מאמין מאוד שאין תירוצים להתנהגות כזאת, בלי קשר למה שעברת. כשהעונה עלתה על המסך - כל מה שהייתי אומר היה נשמע כמו בדיחה, כי זה לא נראה טוב. אבל בהמשך רואים שלקחתי את עצמי בידיים".
אבל היה עליך עליהום גדול. "אני אגיד לך את האמת, אני יודע בתוך תוכי שהעליהום לא מוצדק, ומצד שני אני יכול להבין איך זה נראה ולמה הצופה הגיב כמו שהוא הגיב. לא לקחתי את העליהום קשה, אני לא יכול לחיות את הישרדות ברמה שזה ישפיע עלימ כל יום כל היום".

"אני לא בקשר עם 90 אחוז מהשורדים"

אוגלבו בן ה-27 זכה כאמור בתוכנית הריאליטי "האח הגדול" ונחשב לאחת הדמויות המרכזיות בעונה הזאת של 'הישרדות'. כמו שהוא מעיד על עצמו - נדמה שבעונה הזאת, עד ההדחה מהשבט, הוא עשה שינוי גדול - והפך לדמות עגולה. מהתבטאויות אלימות, הוא למד בהדרגה כיצד לדאוג לחבריו. כך לדוגמה, דאג לא פעם לוותר על כמות מהאורז שלו לטובת משתתפים אחרים. ואת כל זה, עשה כי זה מי שהוא - וכי לדבריו, לטוב ולרע, הוא אמיתי.
3 צפייה בגלריה
ישראל אוגלבו עם אלינה לוי וליטל סמדג'ה
ישראל אוגלבו עם אלינה לוי וליטל סמדג'ה
ישראל אוגלבו עם אלינה לוי וליטל סמדג'ה
(צילום: אור דנון)
"הדבר האחרון שאני אעשה זה להתנצל בגלל שביקשו ממני להתנצל - אני מתנצל רק כשאני מבין שטעיתי", הוא מסביר מדוע לא הכה על חטא מאז שהעונה עלתה לשידור. "כאן לא הייתי צריך בכלל את הביקורות, כי התנצלתי כבר על האי. לא הייתי צריך לחכות שיבקשו ממני".
על ההתנהגות השבטית שלכם כלפי אלינה לא התנצלת. אולי זה הזמן? "נכון, כאן לא התנצלתי, ואפילו כתבתי באינסטגרם שהגזמנו".
אז אולי תנצל את הבמה? "אני מתנצל בפני אלינה. אני מתנצל שהגזמתי. לא מגיע לאף אחד לחוות את זה בשום סיטואציה, ובטח ובטח במשחק טלוויזיה מול העולם. אין לי קשר אישי איתה כדי להתנצל פנים מול פנים. בסופו של דבר אני לא בקשר עם 90 אחוז מהשורדים, ולכן גם לא דיברתי איתם. מי שבקשר עכשיו - זה עניין של תלות רגשית, ואני לא מרגיש שאני צריך אף אחד".
אם הייתה לך אפשרות לחזור למשחק - היית מחפש נקמה? "כן. הייתי רוצה לנקום. בכל מי שעמד מאחורי רצון או מחשבה להדיח אותי. אם נגיע לסיטואציה שזה גם חברים שלי אז התדר ישתנה אבל עדיין ארצה לנקום".
מי אתה רוצה שיזכה? "אסי בוזגלו".