בעקבות הפיצוץ שאירע בביירות וגרם למותם של מאות אנשים, הזמר מיקה, בעל השורשים הלבנוניים, פרסם היום (א') מכתב תמיכה לעם הלבנוני. "לבנון היקרה שלי, ביירות היקרה שלי. עדיין מוקדם בבוקר בצד השני של הים התיכון, ואני מרגיש כל כך קרוב אך כל כך רחוק, בזמן שאת הרוסה מהאפוקליפסה", כתב הזמר.
2 צפייה בגלריה
מיקה
מיקה
מיקה
(צילום: EPA)
"אני לא יכול להפסיק לבהות, משותק, במראות של אחיי ואחיותיי. אני מרגיש את הפחד בעיניהם, את הדמעות", המשיך מיקה. "אני רועד בזמן שאני רואה פצוע נלקח מחלון אחורי של רכב ישן, ילדה צעירה מלאה בדם נישאת בזרועות אביה, תושבים מוכי חרדה רצים ברחובות ההרוסים, מלאי הזכוכיות והבניינים השבורים".
בהמשך מכתבו ציטט מיקה את המשורר הלבנוני-אמריקני חליל ג'ובראן, שכתב כי "איש אינו יכול להגיע אל השחר מבלי לעבור דרך הלילה", והפנה אצבע מאשימה כלפי המשטר הלבנוני: "במשך כמה חודשים טבעתם שוב אל תוך הלילה. ישנן מחלוקות, הדי קונפליקטים בגבולות, שחיתות, חוסר יכולת של המנהיגים שלכם, משבר כספי שהוביל את משפחותיכם לסבל - ואז פרצה מגפת הקורונה. הטבע הלבנוני השאנן שנוצר בתגובה לדרמות מהעבר התחלף בכעס ופחד. נעשיתי חרד בכל יום שעובר, כאילו פצעיי - השורשים שהותרתי אחריי בגיל שנה וחצי - סוף סוף השיגו אותי".
2 צפייה בגלריה
קהל בהופעה של מיקה בביירות ב-2008
קהל בהופעה של מיקה בביירות ב-2008
קהל בהופעה של מיקה בביירות ב-2008
(צילום: AP)
את מכתבו סיים מיקה במילים: "אחרי החשיכה עולה הזריחה. אני מכיר את החוסן שלכם, את הסולידריות שצמחה בזכות עירוב התרבויות שלכם, במקום המיוחד שאתם תופסים - בין העולם הערבי לאירופה. מחר אתם תקומו כמו בעבר. מוזיקה תתנגן שוב דרך החלונות. אנשים ירקדו במרפסות וניחוחות מהמטבחים יינשאו באוויר. אני אהיה שם. מיקה".
הזמר התייחס לראשונה לפיצוץ כבר ביום בו אירע, בסטורי שפרסם לעוקבים שלו באינסטגרם. אז הוא כתב: "אני רואה וקורא בדאגה, עצב ואימה על האירועים המתרחשים בביירות. מה שקרה - ההרס, הפצועים והחיים שאבדו הם קורעי לב. אנחנו אולי עוד לא יודעים איך זה קרה, אבל הנזק והסבל מחרידים. לבי עם ביירות ולבנון".
מיקה נולד בביירות בשנת 1983 בשם מיכאל הולברוק פנימן ג'וניור, לאמא אמריקנית עם שורשים לבנונים-סוריים ואב אמריקני ממוצא בריטי, יליד ירושלים. שנה וחצי לאחר שנולד עזבה המשפחה את לבנון בעקבות מלחמת לבנון הראשונה, עברה לפריז ולאחר מספר שנים התמקמה בלונדון. ב-2007 הוציא את אלבום הבכורה שלו Life In Cartoon Motion, ממנו יצאו הלהיטים Relax, Take It Easy, Grace Kelly ו-Lollipop. במהלך השנים הוציא ארבעה אלבומים נוספים, האחרון - My Name Is Michael Holbrook, יצא ב-2019.