הזמר שלומי שבת ישיא משואה בטקס הדלקת המשואות בהר הרצל ביום העצמאות הקרוב, כך הודיעו היום (ה׳) שרת התחבורה ושר התרבות והספורט. שבת בן ה-66 נדבק בנגיף הקורונה ואושפז במשך ימים ארוכים בבית החולים כשהוא במצב קשה. לאחרונה, כשחזר לבמה עם פתיחת ההופעות ועולם התרבות, התפלל שבת על הבמה בברכת שהחיינו והגיענו לזמן הזה.
"חלום גדול, תודה לאל, אני מאוד מאוד מתרגש ומודה לכולם", הגיב שבת בסרטון שפרסם. "במיוחד בשנה הזאת הקשה שעברנו, שיש תקווה לזה שזה יסתיים, ונוכל להתאחד ולחיות וליהנות".
שר התרבות והספורט, חילי טרופר אמר: "אני שמח להעניק, יחד עם השרה רגב, לשלומי שבת את הזכות להשיא משואה ביום העצמאות הקרוב. שלומי, בעיניי, מסמל את האחווה הישראלית בדמותו וביצירות המוזיקליות שלו לאורך שנים ארוכות. עם פסקול שמלווה אותנו מסוף שנות ה-80 ועד לעשור השלישי של שנות ה-2000, שלומי מוכיח כמה עומק, אהבה ואמת יש בעולם התרבות שלנו. הבחירה שלו לפתוח את ליבו ולהתנדב בחברה הישראלית, וכמובן השירים שלו שמשלבים בין מזרח למערב ובין מסורת לחדשנות, הם כל מה שיפה וטוב בחברה הישראלית. מוזיקה שמאחדת בין כל האוכלוסיות בעם היפה שלנו. החלמתו מוירוס הקורונה, בדיוק כמו דרכו המוזיקלית, היא במידה רבה ניצחון בגלל הרוח".
1 צפייה בגלריה
שלומי שבת
שלומי שבת
שלומי שבת
(צילום: אלי סגל)
מירי רגב, שרת התחבורה והאמונה על הטקסים, הוסיפה: "שמחתי להודיע לשלומי שבת על הבחירה בו להשיא משואה בטקס ביום העצמאות הקרוב. שלומי, שתודה לאל החלים מנגיף הקורונה, מצליח לרגש ולאחד את העם שלנו כבר למעלה משלושה עשורים. שלומי היקר, באישיותך, בנתינה שלך ובמה שאתה עבור כולנו, אתה הרבה יותר מ'אחד לנשמה'. הרוח הטובה שלך והמוזיקה המרגשת שאתה יוצר, מצליחה לחדור ללבבות של כולנו. לא לחינם אומרים שדברים שיוצאים מהלב, והלב שלך ענק, שלומי, נכנסים אל הלב. תודה לך על מה שהיה ועוד על מה שיהיה. אתה גשר של אהבה בעם שלנו, על כל חלקיו".