הם נולדו בשנת 2010, גדלו ופיתחו טעם מוזיקלי בעשור האחרון ונחשפו לעולם מוזיקלי משתנה בעשור השני של המאה ה-21 - אז מיהם האמנים האהובים על ילדי בני ה-10 בישראל? אריק איינשטיין, פרדי מרקיורי, אמינם ודואה ליפה. מופתעים? חכו עד שתגלו מיהם האמנים שהם לא מסוגלים לשמוע ואיזו מוזיקה לדעתם תיכחד מהעולם בעשור הקרוב. צפו בווידאו בראש הכתבה.
לכבוד סיום העשור, אספנו ילדים בני 10 מרחבי הארץ ושאלנו אותם על ההעדפות המוזיקליות שלהם - חלק מהתשובות היו צפויות ואחרות מפתיעות מאוד. הם מכירים את "דספסיטו" ו"גנגם סטייל", יודעים לדקלם את "אפטאון פאנק" וגם לא זרים לארקטיק מאנקיז. אבל לא מזהים את ביונסה באוזניות, נשארים די אדישים למשמע קולה של אדל - ששירה נבחר לשיר העשור במצעד של ynet ו"ידיעות אחרונות", והיו מעדיפים לדלג על הלהיט הגדול של בילי אייליש - מי שסומנה כהבטחת הפופ של השנה האחרונה והעשור הבא.
1 צפייה בגלריה
ילדי העשור
ילדי העשור
ילדי העשור
(צילום: שחר גולדשטיין)
כיאה לילדים שגדלו בצל הרשתות החברתיות ושירותי הסטרימינג למיניהם, הם שואבים את הידע המוזיקלי שלהם וצורכים מוזיקה דרך יוטיוב, ספוטיפיי, טיקטוק, תוכניות טלוויזיה וגם מההעדפות הפרטיות של הוריהם שמשמיעים מוזיקה בבית. כך נוצר פלייליסט שמשלב בין קווין לעדן חסון, ברונו מארס והג'ינג'י - אד שירן.
אז איך הם חושבים שהמוזיקה תשמע בעוד 10 שנים? ובכן, חלקם סוברים שהמוזיקה תהיה פחות טובה, שנשמע אותה דרך שבבים במוח וגם, שהרובוטים ישתלטו עליה - תחזית הגיונית? רק הזמן יגיד.