המפגש בין הג'ודוקא הישראלי והג'ודוקא האיראני - בקרוב הסדרה והסרט. אולפני MGM וחברת ההפקות תדמור אנטרטיימנט הודיעו היום (ב') כי רכשו את הזכויות על סיפורי חייהם וידידותם של שגיא מוקי הישראלי וסעיד מולאי האיראני. במסגרת הרכישה, תופק סדרה עלילתית וסרט דוקומנטרי בהשראתם.
מערכת היחסים בין מוקי בן ה-28 ומולאי בן ה-29 החלה כשמולאי נאלץ לפרוש מאליפות העולם ב-2019 כדי לא להתמודד נגד הישראלי, בהוראת איגוד הג'ודו האיראני. מאוחר יותר איגוד הג'ודו העולמי החליט להשעות את האיגוד האיראני מכל פעילות, בעוד מולאי החליט לערוק ממולדתו ועבר לאירופה. שם הוא פגש את מוקי והשניים התחבקו. הפרשה הגיעה לשיא בשבועות האחרונים, כשמולאי הגיע לתחרות הג'ודו שנערכה לאחרונה בישראל, וזכה לחיבוק חם מהקהל הישראלי ומיריבו הספורטיבי וחברו בחיים שגיא מוקי.
1 צפייה בגלריה
שגיא מוקי, סעיד מולאי
שגיא מוקי, סעיד מולאי
שגיא מוקי, סעיד מולאי
(צילום: יח"צ)
בחברת MGM ובתדמור אינטרטיימנט מבטיחים שהסדרה תחשוף צילומים בלעדיים שטרם נראו עד כה וראיונות עם הספורטאים מנקודות השיא הדרמטיות בקריירה שלהם. "זהו כבוד גדול עבורי להיות שותף בפרויקט הזה", אמר מולאי בהודעה המשותפת, "זו הזדמנות נהדרת להראות שג'ודו וספורט הם דרך מדהימה לפרוץ מחסומים. באמצעות הנסיבות, שגיא הפך לחבר שלי ועוד אנשים רבים אחרים ברחבי העולם. אני ספורטאי ועכשיו אני גם אדם חופשי".
שגיא מסר מצדו: "אנחנו רוצים להעביר את המסר שספורט הוא מחוץ לפוליטיקה ושכולנו משפחה אחת. כשסעיד ואני ניפגש בגמר, הניצחון הראשון יהיה החברות בינינו. אני באמת מאמין שבעזרת הפרויקט הזה, הניצחון השני יהיה ההבנה בין העמים שלנו".