ערב טוב וברוכים הבאים לקורונה TV - יותר יעילה מהדלוריאן של דוק בראון, יותר אמינה ממנהרת הזמן של טוני ודאג, יותר זולה ממזרק בוטוקס. היחידה שתחזיר אתכם עשור או שניים אחורה, כשכל מה שתצטרכו לעשות זה לרבוץ על הספה מול המסך, כאילו שלא הייתם עושים את זה בכל מקרה, והיא עוד תציע לכם הרבה יותר מ-750 שקל כדי שתחבבו אותה עם השלט.
חמישה חודשי וירוס הם תקופה ארוכה מספיק כדי שגופי השידור יחושו על כיסם את דום הלב של התעשייה, וכך מצאה את עצמה קשת מחרידה מרבצו פורמט ותיק שכבר 13 שנה לא ראה מסך בישראל, הלא הוא שעשועון הטריוויה "מי רוצה להיות מיליונר".
אומנם השם קצת לועג לרש בימים כמו אלו, בהם הפנטזיה של רוב האנשים היא להישאר עם הראש מעל המים, אבל בואו לא נשכח שהקורונה הפכה גם את קשת לקצת רש, ו"מי רוצה להיות מיליונר" הוא פורמט קל וזול להפקה. כל מה שצריך זה אולפן יפה, אנשים שיכתבו שאלות ומנחה ששוחה בשעשועונים ושבמקרה פנוי כרגע כי איך להגיד, קורונה. לא הצלחתי לראות את הקהל באולפן אבל אני נוטה להאמין שמתאמות הקהל עבדו בחצי משרה. ככה זה כשצריך להושיב מישהו רק בכל כיסא שלישי.
2 צפייה בגלריה
מתוך "מי רוצה להיות מיליונר"
מתוך "מי רוצה להיות מיליונר"
היה פנוי במקרה. ארז טל מתוך "מי רוצה להיות מיליונר"
(קשת)
באיחור הרגיל של חצי שעה, שהוקדשה לחדשות הקורונה ולחיפושים עליזים אחרי האשמים בגל השני, עלה אמש (ה') הפרק הראשון. לאחר מסע ארוך של פרומואים, בקשת הבטיחו שינויים שיתאימו לרוח הזמן ולא בהכרח התכוונו לזה שארז טל והמגיש הקודם של הפורמט, יורם ארבל, ישיקו מרפקים במקום ללחוץ ידיים. טל הוא מגיש שעשועונים מיומן ובהתאמה החליק לכיסא שלו בקלות, ובסך הכל קידם את השידור בצורה זורמת.
מצד אחד, זה לא "המרדף" (ששודר מול "מי רוצה להיות מיליונר" בכאן) - דוגמה לשעשועון טריוויה שבאמת מותאם לרוח הזמן מבחינת הקצב המהיר, מורכבות המשחק והאינטראקציה בין כל הנוכחים באולפן. מצד שני, קשת עשו מאמץ לנשוף את האבק מעל הפורמט כשהם הורידו אותו מהמדף, וניכר שנחסכו מאיתנו אותם רגעים שתוקים ומאולצים שאמורים לייצר מתח אבל בעיקר מעצבנים את הצופה. למנה ראשונה קיבלנו מתחרה אנונימית שיצאה עם 125 אלף שקלים שיאוששו אותה בחל"ת שנכפה עליה, ולמנה שנייה סלב - אראל סג"ל, שרגע אחרי שהתאגיד ויתר על שירותיו הוא יצא מקשת עם 32 אלף שקלים, סדר שכפי הנראה עומד לחזור על עצמו גם בתוכניות הבאות.
2 צפייה בגלריה
מתוך "מי רוצה להיות מיליונר"
מתוך "מי רוצה להיות מיליונר"
טוב מספיק בשבילנו. אראל סג"ל מתוך "מי רוצה להיות מיליונר"
(קשת)
אז בואו, לא בדיוק "דרמה טלוויזיונית סוחפת ומרגשת" כפי שהובטח בתחילת התוכנית בסגנון עדות ההפרזה של קשת, אבל כן שעשועון טריוויה קליל ולא מעיק להעביר איתו שעה קלה בימים עגומים של סגר. בשידורים החוזרים שעוד יבואו, כנהוג בז'אנר, יש לקוות שנצפה כמו במהדורות לאספנים - הנה הפרקים האלה ששודרו בתקופת הקורונה, כשישבנו בבית, חלמנו על קייטנות בחופש הגדול וחיכינו שמישהו יפתח לנו את הים.