לכבוד חתימת הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין יצרו תזמורת פירקת אלנור והבמאי רונן פלד-חדד קליפ מחווה לאיחוד האמירויות הערביות – ביצוע אינסטרומנטלי של השיר האמירותי "אחיבכּ", שיר אהוב ומוכר בכל רחבי העולם הערבי.
הקליפ – שצולם על מגדל עזריאלי בתל-אביב בעזרת שימוש ברחפן – עורר עניין רב במדינות ערב וזכה למאות אלפי צפיות ולאלפי תגובות ושיתופים, והועבר בחשבונות טוויטר ובקבוצות ווטסאפ שונות באמירויות ובבחריין.
בפתיחת הקליפ, שמלא בצילומי נוף מרהיבים של תל־אביב, מברך נשיא המדינה ראובן ריבלין "סלאם עליכום", ובשיאו של הקליפ, כמחווה לסרט הקאלט הישראלי "ביקור התזמורת", מפריחים הנגנים היהודים והערבים לשמיים יוני שלום לבנות.
1 צפייה בגלריה
פירקת אלנור
פירקת אלנור
מתוך הקליפ
(צילום מסך)
גם נורה בינת מחמד, שרת התרבות והצעירים של איחוד האמירויות שמכהנת גם כנשיאת אוניברסיטת זאיד, שיתפה בטוויטר שלה את הקליפ ופירגנה לתזמורת הישראלית: "פירקת אלנור הישראלית מציגה נגינה יפהפייה מלחניו של האמן האמירותי חוסיין אל־ג'סמי לרגל הסכם השלום", כתבה.
חנה פתיה, מנהלת התזמורת, מיהרה לצייץ בחזרה דברי תודה לשרה האמירותית והוסיפה שהיא בטוחה שהמוזיקה הישראלית והאמירותית יישמעו בהרמוניה משותפת על בימות האמירויות.
"אנחנו מאמינים שמוזיקה ואמנות הן גשר של אהבה ושלום וזה המסר שמאחד בינינו ומוביל אותנו בכל מה שאנחנו עושים ויוצרים בפירקת אלנור כבר יותר משש שנים", אמרה פתיה. "עבורנו, כתזמורת שכל מהותה היא מוזיקה ערבית – הסכם השלום הוא בשורה משמחת ומרגשת מאוד. אנחנו מאמינים שאכן לא רחוק היום שבו פירקת אלנור תופיע בדובאי לצד וביחד עם אמנים מקומיים".
פירקת אלנור קמה לפני יותר משש שנים במטרה להביא את המוזיקה הקלאסית הערבית והמזרחית אל קדמת הבמה בישראל. פועלים בה זה לצד זה מוזיקאים יהודים וערבים, דתיים וחילונים, והיא מנגנת מוזיקה מכל רחבי המזרח התיכון – מצרים, סוריה, לבנון, עיראק ומדינות המגרב.