אל אולפן ynet צעדה היום (ה') אגדה חיה בעולם הזמר המזרחי: הזמר תמיר גל, שהגיע לבצע את שירו "דמייני", ולספר על הופעה שישתתף בה ביום שבת בבית רומנו בתל אביב. תחת הכותרת "מלך הקסטות" יעלו על הבמה בזה אחר זה גל, אתי לוי, אבי פרץ, הישאם וראובן המלאך - הזמרים שלפני 30 שנה פרצו דרך במוזיקת המזרחית-הטורקית - ויבצעו את שיריהם הגדולים. צפו בריאיון ובביצוע.
בתקופה שבה גל החל להופיע, הסצנה של "מוזיקת הדיכאון" עוד הייתה בראשית דרכה. "ב-1993, כשיצא האלבום 'שביל האושר', היינו אני, עופר לוי, משה כהן, אבי ביטר, ליאת בנאי, קוקו מאילת ועוד כמה בודדים. זו היתה מוזיקה טורקית אותנטית", הוא נזכר. מבחינתו, המונח "מוזיקת דיכאון" מצמצם את השירים האלה, שלטענתו מתארים אירועים שכל אחד מהמאזינים עובר ביומיום - "בין אם זה אהבה נכזבת, טרגדיות או גירושים".
1 צפייה בגלריה
תמיר גל
תמיר גל
עדיין מופיע. תמיר גל
(צילום: משי בן עמי)
על אף שבית רומנו מאכלס לרוב בליינים צעירים, גל מקווה לראות אורחים מכל הגילים. "אני מאמין שיבוא גם הרבה קהל שגדל עליי. אני חובק 50 אלבומים, עברתי דרך בקריירה שלי. השתתפתי גם בשישה סרטים, שאחד מהם היה בפסטיבל קאן בצרפת, 'תני סימן חיים'", הוא אומר. בימים אלו הוא עוד פעיל על הבמות ובשנים האחרונות אף הופיע ברידינג 3.
ומה יחסו לדור הצעיר? גל מפרגן. "יש לי מודעות עצמית, אני יודע שהדור שייך לצעירים, עומר אדם, סטטיק ובן אל ועדן בן זקן - וזה בסדר. גם מראדונה היה מספר אחת בעולם, והיום זה מסי וכריסטיאנו רונאלדו. תהילת עולם חולפת, אבל אנחנו עם הרגליים על הקרקע, מפרגנים לכולם. כולם חברים שלי".
ההופעה בהשתתפות תמיר גל תתקיים בשעה 20:00 בבית רומנו בתל אביב