הזמרת עדי ביטי הוציאה קליפ לשיר "חמסה חמסה" - והצליחה לעצבן את חברת הכנסת תהלה פרידמן ממפלגת "כחול לבן".
בקליפ, בין היתר, נראית אישה עירומה למחצה כשאנשים אוכלים את מנות הסושי שמונחות על גופה. "גם נשים יכולות לחזק את תרבות האונס. ‏עובדה. עדי ביטי", כתבה חברת הכנסת פרידמן.
"אני יודעת שהמטרה היתה שנצייץ ונדבר על זה, תאמינו לי שהייתי מעדיפה לא לתת לה את התענוג. אבל אני יודעת שהילדים שלי יראו את זה בכל מקרה. ‏זו לא תרבות ולא אמנות, זאת סכנה ברורה ומיידית עבורנו ועבור הבנים והבנות שלנו. להיפגע ולפגוע. ‏מחליא".
2 צפייה בגלריה
מתוך הקליפ
מתוך הקליפ
מתוך הקליפ
(צילום מסך)
עדי ביטי השיבה באמצעות מנהליה בתגובה חריפה לא פחות: "נגמרה הקורונה? חשבנו שיש הרבה דברים להתעסק בהם בתקופה הקשה שאנחנו נמצאים בה. אנשים בלי עבודה, בלי יכולת קיום, מפעלי חיים של אנשים קורסים - והגברת תהלה בזה עוסקת. עצוב לנו שבשנת 2020 חברת כנסת בישראל חושבת שבנות ישראל צריכות להתלבש כמו באיראן או הטאליבן.
"איפה חופש הביטוי? חופש האומנות? וזכותו של כל אדם להתלבש ולהצטלם כרצונו? האמת היא שהעיניים רואות מה שהן רוצות לראות, ולראות בכזה קליפ שיסודו הוא אומנות ומוזיקה כמקור לגיטימי ל'תרבות אונס' - מדובר בדמיון מעוות ביותר וניתוח סיטואציה בצורה לקויה".
2 צפייה בגלריה
מתוך הקליפ
מתוך הקליפ
מתוך הקליפ
(צילום מסך)
עוד הוסיפה ביטי כי "בקליפ ניתן לראות גברים על עקבים, נשים, כהי עור, בהירי עור, אסייתים ועוד כל מיני דמויות מגוונות, שכל אלה הם פני כל החברה הישראלית. שום איבר מוצנע לא נראה בקליפ. האם גברת תהלה מציעה גם לסגור את חוף הים? על דבר אחד כן ניתן להסכים עם דבריה של הגברת תהלה - שאכן גם לנשים יש יד ב'תרבות האונס', שכן ציוץ כמו שלה מקשר בין לבוש כזה או אחר כמקור לגיטימי לאונס".