פרשן ערוץ הספורט שגיא כהן דיבר במהלך דיון בתוכנית "חדשות הספורט" על "התרבות המקומית" בהקשר של הפועל באר שבע - ועורר סערה.
כהן התייחס אמש (ג') בדיון שנערך באולפן חדשות הספורט על השחקן הבעייתי של הפועל באר שבע ז'וסוואה פשקיירה, ואמר כי הוא "לא מבין למה כולם באים בטענות לז'וסוואה. יכול להיות שהוא פשוט כיבד את הסעיף בחוזה שלו כמו בחוזה של ליאו מסי, שמחייב אותו להתאים את ההתנהגות שלו לערכים ולתרבות המקומית". צפו:
האמירה גרמה לסערה רבה בקרב תושבי העיר שחשו פגועים מהדברים. נכון לאמש, זמן קצר אחרי האמירה שגיא כהן סירב לחזור בו או להבהיר את דבריו. הבוקר, שר התרבות והספורט חילי טרופר גינה את האמירה ואמר "מדובר באמירה פוגענית שאין לה מקום בתקשורת ובשיח הישראלי בכלל. אני מצפה משגיא כהן לחזור בו מדבריו".
גם ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' גינה את הדברים ופנה לערוץ הספורט לבקש הבהרות: "אין מקום לאמירות פוגעניות כאלה. אני מנהל שיח עם ראשי ערוץ הספורט ומשוכנע שהנושא יטופל על ידם במלוא החומרה".
1 צפייה בגלריה
שגיא כהן
שגיא כהן
התנצל אחרי הלחצים. שגיא כהן
(צילום מסך, ערוץ הספורט)
רק אחרי לחצים ברשתות החברתיות, הגיב כהן לדברים ואמר: "לא התכוונתי לבאר שבע. פשוט. חד וחלק. לא התכוונתי לבאר שבע. ובוודאי ובוודאי שלא התכוונתי לדרום. ב'מקומית' התכוונתי לנו, לכולנו, לי. לכל מי שקופץ לו הפיוז. לכל מי שמוכן, מטפורית ושלא מטפורית, לירוק ברגע בפרצוף של שכנו. לכל מי שמגיב באלימות. בכביש, ברחוב, ברשתות, בכל מקום. לכל מי שלא מוכן לעצור רגע, לקחת אוויר, להירגע ולהרגיע. הייתי צריך להיות מדויק. לא להותיר אפילו שמץ של מקום לפרשנות שעלולה לפגוע. חבל שחוסר הדיוק שלי פגע באנשים שאכפת להם. אבל שלא יהיו אי הבנות: לא התכוונתי לבאר שבע. ובטח ובטח שלא התכוונתי לדרום. ארור מבדיל בין דם לדם".