ישראל קטורזה הפך לפנים של מאבק האמנים בממשלה בקריאה לפתוח את עולם התרבות. במקביל, בימים האחרונים הוא מככב בקמפיין של משרד הבריאות ולשכת הפרסום הממשלתית, הקורא לציבור לחבוש מסיכות כדי לשמור על בריאות הציבור. היום (ב') הוא לקח חלק פעם נוספת בהתכנסות וועדת הקורונה שעוסקת בענייני התרבות, והתייחס לסוגיה. "אומרים שהתשדיר שעשיתי הוא דמי השתקה - אני גאה בתשדיר הזה", אמר הקומיקאי, "אומרים לי שקיבלתי כספים. אימא שלי אמרה לי 'כשאתה עושה משהו טוב אל תדבר עליו'".
1 צפייה בגלריה
ישראל קטורזה
ישראל קטורזה
ישראל קטורזה
(צילום מסך, לפ"מ)
כעת נודע ל-ynet כי על פי הערכות קטורזה קיבל כ-120 אלף שקלים על הקמפיין של משרד הבריאות ולשכת הפרסום הממשלתית. בנוסף, גורם המעורה בפרטים אמר כי המשא ומתן עם הקומיקאי החל הרבה לפני שהפך לפנים של אמני התרבות בוועדות השונות. "התחלנו את המשא ומתן לפני יותר מחודש, היה משא ומתן והחלפנו טיוטות", אמר הגורם, "ובכלל, מדובר בסכום לא גבוה יחסית לקמפיינים. הוא ביקש יותר כסף, אבל הסכים להתגמש".
קטורזה נחשב לאחד הקומיקאים המצליחים בישראל, ומרבה להופיע גם בתוכניות טלוויזיה. "יכולתי לשבת מהצד מבחינה כלכלית אבל אני נלחם בשביל החברים שלי", אמר היום בוועדת הקורונה. הוא עצמו צפוי לחזור להופיע כבר בימים הקרובים, כשההופעה הראשונה שלו תתקיים ב-20 באוגוסט בתיאטרון הסמטה ביפו, ויומיים לאחר מכן יופיע באמפי תיאטרון בישוב עומר שבדרום הארץ.
מטעמו של קטרוזה נמסר בתגובה: "ישראל מאוד גאה בהשתתפותו בקמפיין למען חבישת מסיכה שמשתלב בפעילותו הבלתי פוסקת למען שיבת עולם התרבות למסלול ככול שניתן. ישראל לא רק מחה אלא גם דחף לפתרונות מעשיים לחידוש ההופעות של כלל אמני ישראל. ישראל מתפרנס מאמנותו בהופעות במה, הצגות, תוכניות טלוויזיה וקמפיינים מסחריים. הפעם נענה לבקשת משרד הבריאות להשתתף במסע להתנהלות נכונה במקומות ציבוריים בעידן הקורונה. אם נפרוש את הסכום שהתקבל ונוריד ממנו מסים והוצאות הכנסתו נטו מסתכמת ב-7,000 ש"ח לחודש. בנוסף אציין שישראל מתוך הסכום הכולל גם תרם לקרן למען נפגעי ענף התרבות בארץ".