חשיפת "ניו יורק טיימס" על העלמות המס של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, ממשיכות להכות גלים. העיתון הנחשב מפרסם כי "המתמחה" - תוכנית הריאליטי שהפיק והנחה טראמפ ברשת NBC בשנים 2015-2004, הייתה הרבה יותר מכלי לטפיחה על האגו שלו, אלא גלגל הצלה כלכלי של כמעט חצי מילארד דולר.
2 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ באודישנים למשתתפי "המתמחה"
דונלד טראמפ באודישנים למשתתפי "המתמחה"
עמד לקרוס כלכלית, ואז עולם הריאליטי הגיע
(צילום: AP)
על פי ה"ניו יורק טיימס", חודשים בודדים אחרי שהתוכנית עלתה לראשונה לאוויר, טראמפ דיווח על הפסדים מהשנה שחלפה על סך 89.9 מיליון דולר - עניין שהסתיר באופן מוחלט מקהל הצופים בבית, שהאמין כי מדובר באיל נדל"ן בלתי ניתן לשבירה.
אך התדמית המצליחנית שסיפק למצלמות עבדה, וכעת מתברר כי התוכנית הניבה לו במהלך השנים 197 מיליון דולר באופן ישיר ו-230 מיליון דולר מהתעשייה השלמה שנוצרה בדמותו, וכללה, בין היתר, פרסומות לדומינו'ס פיצה, רינגטונים ואפילו מרככי כביסה - כל זה בתקופה בה הפסיד מיליוני דולרים מעסקיו הפרטיים.
2 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ באודישנים למשתתפי "המתמחה"
דונלד טראמפ באודישנים למשתתפי "המתמחה"
מרינגטונים ועד מרככי כביסה. דונלד טראמפ באודישנים למשתתפי "המתמחה"
(צילום: AP)
את תוכנית הריאליטי, שעוצבה בדמותו ואף צולמה במגדלי טראמפ במנהטן, הוא נהג לפתוח בהתרברבות אופיינית: "אני איל הנדל"ן הגדול ביותר בניו יורק. יש לי בניינים בכל מקום, מגרשי גולף, סוכנות דוגמנות, תחרויות מיס יוניברס ובתי קזינו". אופייניים לא פחות היו העלבונות שירה לעבר המתמודדים - יזמים מבטיחים שרצו להגשים, כמוהו, את החלום האמריקני.
החגיגה הסתיימה עם ההכרזה שלו ב-2015 על מועמדותו לנשיאות, שלוותה באמירות גזעניות נגד מקסיקנים. רשת NBC ניתקה את קשריה עימו והחליפה אותו בארנולד שוורצנגר. פאזת הריאליטי בחייו אמנם הסתיימה אז, אך הוא השכיל לרכוב על גלי ההצלחה שלה כל הדרך לבית הלבן.