הקריירה של כוכבת האקשן ולוחמת ה-MMA בדימוס, ג'ינה קראנו, נסקה בשנה האחרונה אחרי דשדוש ממושך בזכות ליהוקה לסדרה "המנדלוריאן" של דיסני פלוס, בהפקת לוקאספילם. אולם אחרי שתי עונות מוצלחות בהן זכתה להשתלב בפרנצ'ייז של "מלחמת הכוכבים" בתפקיד קארה דון, קראנו תיאלץ להיפרד מהסדרה בבושת פנים. הסיבה: פוסט שחלקה באינסטגרם בו השוותה בין רדיפת יהודים בגרמניה הנאצית לרדיפת רפובליקנים בארצות הברית כיום. גילוי הדעת השערורייתי הזה הצטרף לעמדות השנויות במחלוקת שהפיצה בעבר בנוגע לחבישת מסיכות בתקופת הקורונה וטענות על זיוף תוצאות הבחירות האחרונות לבית הלבן. הפעם, ראשי דיסני ולוקאספילם לא יכלו להשלים עם פעילות הרשת של השחקנית. למרות שהפוסט נגנז, הם הודיעו על הרחקתה מההפקה, ונענו בכך לקמפיין הגולשים FireGinaCarano# שהותנע בימים האחרונים.
"ג'ינה קראנו לא מועסקת כרגע על ידי לוקאספילם ואין כוונות להעסיק אותה בעתיד. עם זאת, הפוסטים שלה ברשתות החברתיות, שפוגעים באנשים על רקע הזהות התרבותית והדתית שלהם, מתועבים ובלתי מתקבלים על הדעת", נמסר בהודעה מטעם לוקאספילם שהתנערה מהשחקנית. בנוסף לכך, גם הסוכנות שלה, UTA, החליטה לנתק קשרים עמה.
3 צפייה בגלריה
ג'ינה קראנו
ג'ינה קראנו
ג'ינה קראנו
(צילום: AP)
קראנו, הידועה כתומכת נלהבת במפלגה הרפובליקנית, עוררה סערה בנובמבר האחרון כשצייצה תמונה עם הכיתוב "ראשי הדמוקרטים ממליצים עכשיו על חבישת כיסוי עיניים ביחד עם המסכות כדי שלא נראה מה באמת קורה". ציוץ נוסף שלה התייחס לטענות של דונלד טראמפ על זיופים בבחירות וקראה "לשים סוף להונאת הבחירות ב-2020". ההתבטאויות השנויות במחלוקת פורסמו ממש במקביל לעליית העונה השנייה של "המנדלוריאן", ובלוקאספילם ודיסני כנראה העדיפו להתעלם, למרות התגובות החריפות של הקהל.
עם זאת, הפוסט האחרון שפרסמה קראנו שלשום (ג') באינסטגרם הכריע את גורלה. "יהודים הוכו ברחובות, לא על ידי חיילים נאצים אלא על ידי שכניהם, אפילו על ידי ילדים", קבעה קראנו, "בגלל שההיסטוריה ערוכה, רוב האנשים היום לא מבינים שכדי להגיע לנקודה בה חיילים נאצים יכולים בקלות לאסוף אלפי יהודים, הממשלה צריכה תחילה לדחוף את השכנים שלהם לשנוא אותם רק בגלל היותם יהודים. איך זה שונה משנאה כלפי מישהו רק בגלל הדעות הפוליטיות שלו?". הפוסט והתגובות החריפות אליו הביאו לתוצאה הבלתי נמנעת, וככל הנראה המיטבית מבחינת לוקאספילם. כך לפחות על פי גורם שמסר לאתר "הוליווד ריפורטר", כי "בחודשיים האחרונים הם חיפשו סיבה טובה לפטר אותה, והיום היה הקש האחרון".
3 צפייה בגלריה
מתוך "המנדלוריאן"
מתוך "המנדלוריאן"
קראנו, מתוך "המנדלוריאן"
(צילום: +Disney)
עם זאת, במהלך הפרזנטציה המרשימה של תאגיד דיסני בפני משקיעיו בדצמבר, נחשף כי בלוקאספילם עמלים על סדרת ספין-אוף ל"המנדלוריאן" שתיקרא Rangers of the New Republic ואשר קראנו הייתה אמורה להובילה בתפקיד ראשי. אולם עתה די ברור כי היוצרים ג'ון פאברו ודייב פילוני יצטרכו למצוא דמות אחרת, או לפחות שחקנית אחרת, שתעמוד במרכז העלילה.
קראנו בת ה-38 פילסה את דרכה אל תעשיית הבידור דרך זירת ה-MMA עליה הגיעה להישגים ככוכבת אמנויות לחימה. היא הופיעה בתפקידים שונים כאישה לוחמת בסדרות וסרטים שונים, אולם הפריצה שלה הגיעה ב-2011 במותחן של סטיבן סודרברג "בגידה כפולה" בו הופיעה בתפקיד הראשי. המיומנויות הפיזיות שלה שימשו אותה גם בהופעותיה ב"מהיר ועצבני 6" וגם בתפקיד המוטנטית המרשעת אנג'ל דאסט בסרט "דדפול", אולם לא הצליחו לקדם אותה אותה מעבר לטייפקאסט האישה האלימה. הדמות של קארה דון ב"המנדלוריאן" הייתה עשויה לשגר אותה לגבהים חדשים בקריירה, אולם עתה היא תצטרך לחשב מסלול מחדש.
3 צפייה בגלריה
ג'ינה קראנו וחבריה לסדרה "המנדלוריאן"
ג'ינה קראנו וחבריה לסדרה "המנדלוריאן"
כוכבי "המנדלוריאן" פדרו פסקל, קרל וות'רס וקראנו
(צילום: AP)
בינתיים, שותפה של קראנו ב"המנדלוריאן", פדרו פסקל, ממשיך לנכס לעצמו מקום של כבוד בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה האמריקנית כיום. השחקן הצ'יליאני שמגלם את המנדלוריאן דין דג'ארין בכבודו ובעצמו, ולאחרונה אף ראינו אותו לצד גל גדות כנבל הראשי מקס לורד ב"וונדר וומן 1984", לוהק להפקה היוקרתית האחרונה של רשת HBO, המבוססת על משחק המחשב הפופולרי The Last of Us. הוא יופיע בתפקיד ג'ואל, גבר קשוח ששרד מגפה קטלנית ונשכר כדי לחלץ צעירה מתוך אזור סגור. דומה כי פסקל לוהק בעצם לאותו תפקיד שגילם ב"המנדלוריאן", אלא שבמקום צייד ראשים משוריין שלוקח תחת חסותו את בייבי יודה בהרפתקאות בחלל, הפעם הוא יצטרך לדאוג לנערה בת 14 (בגילומה של בלה ראמזי מ"משחקי הכס") בארצות הברית של אחרי האפוקליפסה.